2015.
scenario
i režija: Jason Kravczyk
uloge:
Henry Rollins, Kate Greenhouse, Jordan Todosey, Booboo Stewart, David
Richmond-Peck, James Cade, Steven Ogg
Pripremite
se za žanrovski blender. Malo horora, malo akcije “revenge flick”
tipa, malo super-heroja, malo misterije i još malo indie drame.
Autor Jason Kravczyk nije neko ime od poverenja, ima nešto kratkih
filmova i dva prilično opskurna dugometražna i solidne su šanse da
će se ovakva ideja završiti po sistemu “mnogo hteli, mnogo
započeli”. Srećom pa je u ključnim aspektima Kravczyk apsolutno
znao šta radi.
Prvo,
što se žanrova i stilskih izraza tiče, autor je pokazao zavidno
znanje i spojio ih znalački. Recimo, “revenge flick” na
temeljima Taken filmova (zlikovci su mu oteli kćerku, a on ih lovi
jednog po jednog) je ovde samo kostur. Horor i super-herojski film se
poznaju u izgradnji glavnog lika (za kojeg znamo da neće umreti,
odnosno da će preživeti), a horor-komponenta je zajedno sa
misterijom i okruženjem tipičnim za indie dramu (zimski New York
bez glamura i znamenitosti kojeg ovog puta igra Toronto) odgovorna je
za atmosferu filma. Ona je gusta, mračna, nabijena anksiozom i
depresijom, neprijatna i opčinjujuća.
Ono
što He Never Died ima kao bonus je i njegov glavni glumac i
to je dovoljno da ovaj i inače vrlo solidan film postane dobar i da
nam, istini za volju, uopšte skrene pažnju u gužvi filmova. On je
Henry Rollins, muzičar, javna ličnost, komentator, “trouble-maker”
i povremeni glumac kojem treba naći pravu ulogu. Rollinsa teško
možemo zamisliti kao versatilnog glumca, ali to ne znači da je
sposoban odigrati samo svoju medijsku personu. Onako krupan, nabijen,
jak kao crna zemlja, sposoban da primi i uzvrati udarac svakako ima
urođeno prisustvo na ekranu. Ovde, međutim, odlazi korak dalje:
njegov lik je kompleksan, tajnovit, ljudski i animalan, nipošto samo
“strong and silent type” kojeg ne mora ni da glumi.
Rollins
ovde igra Jacka, usamljenika čiji se, pretpostavljamo, nekad
zanimljiv život sveo na tupu egzistenciju: spavanje, televizija,
hrana u jednom te istom lokalu, pešačenje po gradu i tombola u
crkvi. Zašto tombola? Ne opterećuje ga, kaže. Jasno nam je i da ga
prošlost sustiže, na vratima mu se neplanirano pojavljuju zlikovci
i prete nasiljem. On nije ganut i u stanju je odbraniti se golim
rukama protiv oružja svih sorti i tipova. Ono što će ga izbaciti
iz takta je uopšte pojava kćerke (Todosey) u njegovom životu što
rezultira povećanom količinom dijaloga (Jack inače ćuti ili
odgovara lakonski i čini se da nema smisla za humor, što na drugom
nivou postaje komično na “deadpan” način), zbližavanjem sa
konobaricom u lokalu (Greenhouse) i novim setom nevolja i moralnih
dilema za Jacka...
Međutim,
ko je (i šta je) zapravo Jack? Znamo da je natprirodna pojava, ali
koje je njegovo usmerenje? Je li nekakav mučeni anđeo osvete? Je li
vampir (sa ljudskom dušom) i to od one moderne sorte koja se
prešetava danju? Je li neki drugi monstrum? Šta zapravo želi, osim
da ga se ostavi na miru? Šta ga toliko vuče nazad? Gledajte i
videćete, Kravczyk nam u jednom trenutku podastire rešenje,
izuzetno nategnuto, ali svejedno zanimljivo. Lagana preporuka, znači.
No comments:
Post a Comment