2011.
scenario i režija: Geoffrey Fletcher
uloge: Saoirse Ronan, Alexis Bledel, James Gandolfini, Danny
Trejo, Marianne Jean-Baptiste
Osnovni razlog da pogledate ovaj film je James Gandolfini,
prerano umrla glumačka legenda sposobna da oživi svaki, ma kako površno
napisan, lik. Pamtićemo ga kao Tonija Soprana, ali i po brojnim epizodama gde
najčešće glumi negativce sa zapanjujućom crtom ljudskosti. Njegovo široko lice
i osmeh asociraće nas na našeg komšiju majstora koga zovemo kad nam se nešto
pokvari.
U ovom filmu on igra Michaela, lopova koji ima neodoljivu
želju da umre, pa pljačka mafijaše i mirno čeka plaćene ubice u svom stanu. To
je još jedan od likova koje posle Gandolfinija nema smisla igrati. Njegov izraz
lica kada prinese kolače ubicama je neponovljiv.
Izuzev toga, Violet
& Daisy je film koji je zakasnio 15 godina, ako bi i onda imao smisla.
U pitanju je kolaž sastavljen od „tarantinovskih“ elemenata, poput
egzistencijalnih dijaloga među likovima koji su sve sami kriminalci,
dizajnerske scenografije, operetskih pucačina i baletskih tuča. I likovi,
posebno dve naslovne junakinje, su ispali iz neke čudne mešavine Pulp Fictiona i Kill Billa. U epizodnim ulogama imamo i Machette Dannija Treja i
Marianne Jean-Baptiste, ali oni, iako su dobri, ne uspevaju uneti dodatni
smisao u ovaj film. Ovako, imamo nešto što smrdi na reciklažu već recikliranog
materijala.
Dakle imamo dve devojčice koje su plaćene ubice. Starija
Violet (Bledel) ima nešto više iskustva i prirodnu dozu odmaka od grozne
stvarnosti. Mlađa Daisy (Ronan) je tek napunila 18 godina, ali pokazuje zavidno
neiskustvo u životnim i seksualnim aspektima, što bi trebalo da posluži kao
okidač za smeh. Međutim, u pitanju je već viđena detinjarija, njene replike su
karikirane do granice nepodnošljivosti. Njihov cilj je skupiti dovoljno novca
da bi kupile dve dizajnerske haljine koje su „must have“ za ovu sezonu, i to ih
dovodi do Michaela, u čijem se stanu dešava ostatak filmskog besmisla, ponekad
komičnog, ponekad otupljujućeg.
Zanatski, film izgleda pristojno i više od toga. Autor
Geoffey Fletcher je oscarovac nagrađen za adaptaciju scenarija za Precious i, kada zna šta bi sa filmom,
dovoljno je elokventan da nam prenese poruku. Problem je što ovde imamo utisak
da on ne zna šta bi od sebe, a šta od filma. Akcione scene su efektne, neke
nepotrebno ponovljene iz više uglova, ali u glavnom fokusu su izrazi lica naših
junakinja. Scena i kostim su maštoviti, a izbor muzike podvlači dominantnu
indie notu ovog filma.
Problem je i hronično loša Alexis Bledel, koja je možda
(privatno) zašla u zrele godine, ali i dalje ostaje typecast za tinejdžerke i
mlade devojke, a ni njena gluma nije mnogo zrelija. Sa druge strane, Saoirse
Ronan se odlično snalazi u ulogama introvertnih tinejdžerki i za to ima
određenu finesu, njene izvedbe su dovoljno različite od uloge do uloge, iako su
likovi možda ponekad slični ili čak tipizirani. Njih dve bi svakako profitirale
od bolje karakterizacije njihovih likova.
Osim nekoliko vizuelnih detalja, indie štiha i majsora
Gandolfinija, ovaj film ne nudi mnogo, što je šteta, jer bi maštovitiji autor
ovu kliše osnovu iskoristio za hrabrije eksperimente i napravio bolji i svakako
pamtljiviji film. Ovako smo dobili odgovor na pitanje zašto se toliko dugo
čekalo sa distribucijom. Film je imao dvogodišnju turneju po uglavnom opskurnim
festivalima, minimalnu distribuciju i smeši mu se DVD karijera koja će se
verovatno završiti na policama neke benzinske pumpe.
Ipak, pokojni Gandolfini je takva glumčina da ga je trebalo
snimiti kako čita telefonski imenik ili priča viceve o Muji i Hasi, i on je u
stanju da ovaj film ili bilo koji film drži iznad vode. Fletcherov instinkt da
mu da dosta vremena na ekranu i odrešene ruke je jedna od njegovih najboljih
odluka u ovom smušenom filmčiću.
No comments:
Post a Comment