2013.
režija: Paul Feig
scenario: Katie Dippold
uloge: Sandra Bullock, Melissa McCarthy, Demian Bichir,
Marlon Wayans, Michael Rapaport, Jane Curtin, Spoken Reasons, Micheal McDonald,
Thomas F. Wilson, Dan Bakkedahl
Jedna scena je centralna za The Heat, ona kada se dve žene, FBI agentica Ashburn (Bullock) i
bostonska policajka Mullins (McCarthy) guraju koja će prva proći kroz vrata.
Već prethodno je ustanovljeno da se njih dve ne slažu najbolje, ali su
prisiljene na zajednički rad na slučaju misterioznog narko-bosa. Radnja je već
viđena i nebitna, njih dve će proći kroz sve klišeje cop-buddy filma, kroz
svađe čiji je slučaj, kako ispitati osumnjičenog i ko zna više od pozadinskih
informacija.
Ta scena je slapstick, ispod kojeg izbija frustracija, a dve
žene su spremne da izgledaju i da se ponašaju kao idioti radi jedne sitne
pobede. Slika je školski primer paradoksa, veoma logična (nijedna od njih dve
ne podnosi da nije prva u nečemu) i duboko nelogična (koga briga ko će prvi
ući) u isto vreme. Reditelj Paul Feig za to bira pravu tehniku, odmiče kameru
daleko i potpuno veruje glumicama da će izvesti svoju magiju.
Nije loš osećaj gledati film koji, za promenu, nije nimalo
pretenciozan. To je cop-buddy akciona komedija, naravno da postoji slučaj koji
pokreće zaplet, ali nikoga, ni reditelja, ni glumce, pa ni gledaoce nije
naročito briga za to. Gledaoci znaju šta ih čeka, još od špice koja je u stilu
jeftinih policijskih serija iz 70-ih, sa sve pratećom funk muzikom. Slučaj je
okosnica za pravu temu filma: dinamiku između dve glavne junakinje, koja je
komična, apsurdna, čudačka i pokušava da bude duboka. Razgovori, odnosno svađe
između njih dve su neprestane, i to ovaj tupavi hollywoodski film čini
gledljivim.
Agentica Ashburn živi sama i jedino društvo joj pravi
komšijska mačka koja povremeno dođe do njenog stana. Radoholičar je, užasno
kompetitivna i cilj joj je unapređenje u newyorškom odeljku FBI-ja. Međutim,
njen problem je skoro potpuni nedostatak socijalnih veština, što akcentuje
njenu nadrkanost i hvalisavost pred manje sposobnim kolegama. Zadatak u Bostonu
je prilika da ona nauči da sa nekim sarađuje, a da se ne takmiči. Iako poseduje
mnogo teorijskog znanja, čini se da joj manjka instinkt. Detektivka Mullins je
potpuno drugačiji primer, ona je zarozana, neuredna, debela žena, koja nema
nikakav filter u vezi toga šta će reći. Svojim agresivnim stavom i nepogrešivom
intuicijom, ona je strah i trepet za bostonske sitne kriminalce, ali i za svoje
kolege.
Stereotipni partnerski „mismatch“ je klasik za takve
filmove, radio je oduvek i radiće uvek, samo je štos ne ponavljati ga previše
često. Novost je što sada imamo dve žene u tim ulogama, rezervisanim za
muškarce. To otvrara priliku za feminističke pretenzije filma, ali taj aspekt
filma je sporedan. Njih dve, jedna zakopčana i zatvorena, druga sva otvorena i
zarozana, znaju da su manjina u muškom poslu, da se moraju više potruditi, ali
od toga ne prave frku. I jedna i druga žive za trenutak slave, od slučaja do
slučaja.
Melissa McCarthy je tu na svom terenu, u svojoj tržišnoj
niši: u Hollywoodu je malo uloga debelih, ružnjikavih sredovečnih žena koje su
potpuno na miru s tim. Obično su to epizodni likovi u romantičnim i inim
komedijama, koje služe za dodatnu infuziju jeftinog smeha i well-beinga praznoglavog
gledaoca. Melissa McCarthy je sinonim za to, kao što je Rosie O'Donnel to bila
pre 15-20 godina. Sandra Bullock je uvek rizičan izbor, jedina je glumica koja
je iste godine dobila i Razzie i Oscara, što znači da jako zavisi od
rediteljskog vođenja. Već je igrala pandurske likove, što u akcionim
komedijama, što u legitimnim trilerima, i to je nešto što zna izvesti. Ovde ima
i veliku glumačku pomoć i hemija dve glavne glumice je snažna, i radi glatko i
sjajno.
Ni sporedni likovi nisu loši. Stereotipni su, ali nisu
kruti, i služe svrsi da nas nasmeju. Imamo albino agenta DEA (Dan Bakkedahl),
za kojeg Mullinsova kaže da izgleda „evil as shit“, imamo istočnoevropski
narkomanski trash Tatianu (Kaitlin Olson), i izmučenog policijskog poručnika
koji ima 43 godine i sina koji ga zove „deda“. Imamo i proširenu familiju
Mullins, brata (Rapaport) koga je detektivka poslala u ćorku da ga odvoji od
kriminalnog društva, još trojicu braće-baraba, nezainteresovanog oca i brbljivu
i svadljivu irsku majku (Jane Curtin), što sve služi za politički nekorektni
humor prema različitim grupama, kao i za sprdnju sa preteranim bostonskim
akcentom, koji je često žrtva filmskog karikiranja. Naravno, imamo i galeriju
kriminalnih likova, od brbljivog crnca do sadističkog ubice, i policijske
šefove koji viču i različite agencije koje se svađaju oko nadležnosti.
Svakako je u pitanju zabavan, nepretenciozan i na momente
bistar film. Nejednak ritam i formulična rešenja ne smetaju toliko kada su
likovi pristojno napisani i odlično odglumljeni. Nadajmo se da neće biti
nastavaka, jer će razvodniti jedan simpatičan film za odmaranje mozga.
No comments:
Post a Comment