2013.
režija: Michael Winterbottom
scenario: Matt Greenhalgh
uloge: Steeve Coogan, Imogen Poots, Anna Friel, Tasmin
Egerton, David Walliams, James Lance, Chris Addison, Matthew Beard
The Look of Love
je biografija Paula Raymonda, britanskog kralja soft core erotike, od njegovog
ranog (slučajnog) uspeha u formi burlesknog teatra, do prerane smrti njegove
kćeri – ljubimice. Odnos sa kćerkom je centralna priča ovog filma, i osnova za
to su dobri glumci. Steve Coogan je savršen odabir za Paula, britanski komičar
usvaja personu muljatora koji je uspeo u životu i oseća potrebu da se hvali
svojim skorojevićkim dostignućima. Imogen Poots je pravo otkrovenje ovog filma,
mlada glumica je iznela nimalo jednostavnu ulogu fragilne kćeri koja (samo)
želi priznanje svog oca. On je materijalista, a ona je antitalenat za bilo šta
što bi njemu pomagalo.
Inače, The Look of Love je nipočemu poseban, ali zato
gledljiv biopic koji do samog kraja samo grebe po površini. Cela priča je
ispričana iz Paulovog ugla, što je linija manjeg otpora i onemogućava dosadno
popovanje. Događaji predstavljeni u filmu su delom prelomni u Paulovom životu –
razvod sa drugom suprugom Jean (Friel), uspeh sa lancem striptiz-barova i
porno-teatara u Sohou, veza sa Fionom Richmond (Egerton), pokretanje časopisa „Man
Only“, a delom potpuno arbitrarno ubačeni, kao recimo susret sa sinom iz prvog
braka, otpuštanje saradnika, Paulove seksualne navike i njegova pseudo-mudra
predavanja koja drži svojim devojkama – uposlenicama. Oni služe da nam oslikaju
Paula kao ličnost, ali ne odlaze daleko i često se ponavljaju. Razlog za to je,
pretpostavljam, to što Paul Raymond nije bio naročitno koloritni tip, nego
jednostavni muljator koji je imao sreće da ima prave proizvode u pravo vreme.
On će se tako gurati pred tabloidne novinare, insistirajući da je jedini loš
publicitet nedostatak istog i večito ponavljajući jednu-te-istu anegdotu o
sebi.
Nažalost, nećemo videti širine i dubine britanske
porno-industrije kao sistema, Paulov uspeh će nam uglavnom ostati enigma.
Jedino objašnjenje bi se svodilo na melodramatični kliše po kojem je on bogat
zato što je materijalista, ali je zato emotivno siromašan i na taj način
kažnjen. Što se tiče same pornografije, ljubitelji iste će biti delom
zadovoljni količinom sisa i guzica, a povremeno će sevnuti i malo vune, ali
opet je reč o običnom, a ne porno filmu. Protok vremena je, predvidljivo, ali
opet znalački prikazan upotrebom različitih tehnika i filtera snimanja, počinje
u crno-beloj varijanti, nastavlja se kao omaž za „swinging sixties“ u Londonu, skreće
u sedamdesete i konačno u ornamentirane osamdesete.
Sa druge strane, potezi ovog filma su suviše široki da bi
detaljno i kvalitetno prikazali propadanje Debre Raymond kao osobe koja je bila
materijalno osigurana, ali pogrešno odgajana, koju je otac rešavao materijalnim
ustupcima i koja nije razvila nijedan talenat. Scena u kojoj Paul otkriva da mu
se kćer drogira je slika toga: on joj daje savet da kupuje kvalitetnu robu, a
ne đubre sa ulice. Imogen Poots čini čuda u artikulaciji svog lika, ali njen
lik prosto nema dovoljno vremena na ekranu i ugušen je pozadinskim šumom. Nakon
njene smrti, film skreće u popovanje, što pada naročito teško nakon lagane
površnosti na koju se oslanjao. Epizodisti su sjajni i koloritni, Anna Friel je
odlična kao Paulova bivša žena ne baš čvrstih moralnih vidika, ali svakako
čvršćih nego kod njega, Tasmin Egerton radi pristojan posao kao Paulova
ljubavnica, devojka sa nešto stila i velikom željom za uspehom. Chris Addison
je solidan kao urednik magazina i narkoman sa željom da postane novi kralj
pornografije, ali njegov lik je tipizirano napisan, što je već viđeno.
Scenarista Greenhalgh je poznat kao reditelj druge ekipe,
ali je već napisao nekoliko scenarija, uglavnom za pristojne biografske
filmove. Reditelj Winterbottom je kvantitativno plodan reditelj, na sceni od
ranih 90-ih sa tempom od dva filma godišnje, ne izbegava ni televiziju, i
jednom rečju svaštar. Stoji iza dva angažirana dokumentarca (The Road to Guantanamo, The Shock Doctrine)
i iza nekoliko uspešnih filmova najrazličitijih žanrova u britanskoj i
američkoj produkciji (Butterfly Kisses,
24 Hour Party People, A Mighty Heart), ali i nekoliko promašaja. Poslednji
veliki hit je nedavna komičarska instalacija The Trip sa Stevom Cooganom u ulozi samog sebe kao restoranskog
kritičara. Nastavak se očekuje iduće godine.
Da se ne lažemo, Winterbottom je štancer i ovaj film to
potvrđuje. Zanatski solidan, ali koncepcijski polu-proizvod koji ne zna ni šta
ni kako bi to rekao. Pornografija i porno-industrija su intrigantne teme i
filmovi o tome će se gledati, čak i kad su polovični kao The People vs. Larry Flint, da ne pominjemo legendarni Boogie Nights. Ali retko su tipski, na
momente dosadni kao The Look of Love.
No comments:
Post a Comment