kritika objavljena na DOP-u:
U
nekom podcastu koji mi je nedavno pao šaka, filmaš i nekadašnji
filmski kritičar / teoretičar Paul Schrader je izjavio kako
danas svako može biti i kritičar i filmaš, ali da se teško može
živeti (samo) od toga. Recimo da se slažem, čak i ličnom praksom
potvrđujem tu izjavu. A onda odem u kino i imam šta za videti: neke
batice u Hollywoodu sasvim lepo žive od svog filmaštva, bez znanja,
bez ideje, bez puno mozga i mozganja. Ta bi se izjava u slučaju
nekih recentnijih filmova mogla primeniti i na Schradera kome su
stara slava i zvučno ime bili dovoljni da snimi nemušto smeće kao
što je The Canyons (2013) i osigura si tezgu na gluposti
Dying of the Light (2014). Utisak je popravio sa Dog Eat
Dog (2016), a First Reformed željno iščekujem(o).
Schrader
svakako nije tema ovog teksta, ali izjava mi je dala misliti jer mi
zaista nije jasno kako određeni filmski poluproizvodi kao što je
mlitavi, derivativni i loše osmišljeni horor Truth or Dare,
nalaze producente, finansijere, distributere i put do publike koja će
sve to plaća. Jer danas zaista svaka budala može snimiti film i to
na bilo koju temu. Narečeni film dolazi sa zvučnim prefiksom
Bloomhouse koji nije tu samo da pod reflektor stavi producenta Jasona
Bluma (koji je imao žicu da prepozna hitični i subverzivni
potencijal prošlogodišenjeg filma Get Out), već i da ovu
ediciju Truth or Dare odvoji od, pretpostavljam, jednako
lošeg, ako ne i lošijeg istoimenog televizijskog horora iz prošle
godine. Filmovi se, dakle snimaju o svemu (očekujem da neko
nadobudan za sledeću godinu ekranizira Čoveče ne ljuti se, Magic:
The Gathering, tablić, belu, briškulu, trešetu, kamena s ramena,
pljuvanje u dalj, a pride nam ovog meseca u kino dolazi film baziran
na igri lovice) i to sa nemalom dozom repeticije.
Kad
sam već istresao nešto svog otrova, da vidimo o čemu se u ovoj
debilani radi. Grupa diplomanata neopterećenih mozgom i moralnim
principima odlazi na “Spring break” u Meksiko i sa sobom odvlače
mukicu koja je dovoljno naivna da pomisli da će se iz njihovih
kandži izvući ugovorenim dobrotvornim radom. Ona se zove Olivia
(igra je Lucy Hale) i materijal je za našu “finalku”.
Ostatak ekipe sačinjavaju budući doktor koji izdaje lažirane
recepte (Nolan Gerard Funk), njegova devojka pijandura (Sophia
Taylor Ali), gay koji se plaši svog strogog tate pandura (Hayden
Szeto), Olivijina “bestica”, kučkasto-droljasta Markie
(Violet Beane), te njen dečko Lucas (Tyler Posey).
Tamo će im se prikrpati otvoreno debilni Ronnie (Sam Lerner),
a Olivia će u ekipu dovući i Cartera (Landon Liboiron) koji
će doći na “genijalnu” zamisao da poslednje noći odigraju
partiju igre istine u napuštenom samostanu.
Ono
što Carter zna (a i mi, iz naslova i uvodnog flashbacka), a oni ne
znaju je to da je igra ukleta demonskim prisustvom, pa ih sve skupa
prati i kad se vrate doma pa počnu da ginu kao mačke na prometnoj
cesti. PG-13 rejting diktira nivo nasilja, a čini se i nivo
maštovitosti, tako da ni najstrašniji momenti nisu toliko strašni
(uostalom, nije li jeftinije snimiti malo krvi kako prodire ispod
vrata nego ulagati u praktične efekte maske). Bazično, kad igra
stupi na scenu, nekome iz mase će se na faci razvući osmeh
Burtonove inkarnacije Jokera i to je otprilike to. Bez želje
da spoilam mnogo, nihilizam koji kasnije stupa na scenu je nedokuhan,
a moralna potka koja teen prijateljstvo uzdiže iznad univerzalnih
humanističkih vrednosti je u najmanju ruku dubiozna.
Šta
je četvoročlana četa scenarista tu smućkala u blender? Svakako,
začini u obliku It Follows i originalnog japanskog Ringa
zamišljeni su kao elementi koji će ovo sranjce učiniti elegantnim
i sofisticiranim, ali je u osnovi Truth or Dare zapravo miks
štanc-franšize Final Destination i budalastih teen horora iz
90-ih. Gluma je otprilike na tom nivou, za šta su najmanje krivi
sami glumci, redom polu-poznati “tu njušku sam već negde video”
frajerčići i cure, a više scenaristi koji su njihove likove lišili
bilo kakve dubine, širine i karakterizacije, pa ćemo steći utisak
da se Violet Beane tu najbolje snalazi jer joj je lik, kao,
“najmesnatiji”, a ona u suštini pokušava da nam podvali nekakav
nadrkani bezobrazluk koji joj stoji kao da ga je kupila na sniženju
u H&M-u.
Zapravo
me ne čudi da ovako nešto nemaštovito kao ko-scenarista i reditelj
potpisuje Jeff Wadlow (Kick-Ass 2) jer mu je očito
problematični, ali zanimljivi prvenac Cry Wolf bio ujedno i
vrhunac karijere. Čudi me da publika širom sveta ovako nešto guta
kao kokice i Coca-Colu: u globalnim okvirima Truth or Dare
utridesetostručio uložena sredstva.
No comments:
Post a Comment