kritika originalno objavljena na DOP-u:
“Osvežavajuće
glupo” je termin koji koristim za ovakve filmove i on označava
budalaštinu koja nam je protiv svake logike draga. The Hitman’s
Bodyguard je film koji svesno radi toliko neoprostivih stvari da se
taj trud po pitanju nebrige i nonšalantnosti mora ceniti. Tu se
recikliraju prastari klišei, tu glumci isteruju svoj typecast, tu se
muzika nabrijava iz sve snage i sve je vraški preglasno, tu se možda
slučajno, a možda i namerno na jednom mestu pogrešno izgovara ime
negativca, tu se humor zasniva na prostačenju. I to sve nekako radi,
barem dok film traje. Ali oprezno, The Hitman’s Bodyguard još uvek
ne dostiže nivo “grešnog zadovoljstva”, od toga ga deli samo
test vremena: ako ga se budemo sećali kroz nekoliko godina, biće to
jedan od onih idealno loših filmova za koje ne znamo zašto ih
volimo.
Uostalom,
šta reći za film u kojem negativac, beloruski diktator i ratni
zločinac Vladislav Dukovič (igra ga Gary Oldman sa užasnom maskom
na sebi) kada se pojavi lično ubija ženu i dete (doduše, van
ekrana, ne vidimo, ali čujemo pucanj) da bi muškarcu očitao
lekciju. Nije li diktator frajer koji sedi u palati i izdaje
naređenja dok njegovi podređeni prljaju ruke i obavljaju posao? Ne,
ovaj očito voli “hands on” pristup.
Onda
saznajemo da je to svedočanstvo preživelog, da se diktatoru
skinutom u narodnoj revoluciji sudi u Haagu (meni to zvuči poznato,
a vama?) i da se bez konkretnih dokaza sve to može odbaciti kao
rekla-kazala. Tužilaštvo ima još tek nešto više od 24 sata da
dovede svedoka koji može materijalno dokazati da je Dukovič lično
ubica (komandna odgovornost nikom ništa). Taj svedok je gotovo
slučajno uhvaćeni plaćeni ubica Darius Kincaid (Samuel L. Jackson)
ucenjen da za slobodu svoje uhapšene žene (Salma Hayek u
briljantnoj ulozi koja je, osim flashback momenata, smeštena na
ograničenom prostoru zatvorske ćelije u kojoj će ona maltretirati
svoju cimericu, raditi jogu i psovati mater pandurima).
Interpol
ga mora dopremiti do Haaga, ali naravno da ima krticu u svojim
redovima, pa će u zasedi izginuti gotovo cela pratnja, a uz Kincaida
će preživeti samo francuska agentica Amelia Roussel (Elodie Yung)
koja će, ne verujući nikome, Kincaidu organizirati transport i
zaštitu u privatnoj režiji. Problem je jedino što sa svojim novim
telohraniteljem, agentičinim bivšim dečkom i nekada elitnim
zaštitarom Michaelom Bryceom (Ryan Reynolds) Kincaid ima već podužu
istoriju: pokušao je da ga ubije preko 20 puta. I naša “buddy”
akciona komedija može da počne.
Pripremite
se, dakle, na milion tučnjava sa milion “henchmena”, na napade,
prepade, puškaranje sa negativcima i pičkaranje između naše
dvojice protagonista. Pripremite se na to da se napaljeni gitarski,
nu-metal riffovi u soundtracku, kada krene “orkestracija” na
klavijaturama, pretvaraju u uvod od pesme Hold Me, Thrill Me, Kiss
Me, Kill Me sastava U2 i da to deluje prilično smešno. Pripremite
se na pseudo-filozofske dileme (je li zloćko onaj koji negativce
ubija ili onaj koji ih štiti), savete o ženama, savete o
sigurnosnim merama, humorne ispade u kojima se reč “šupak”
ponavlja milion puta, kao i Jacksonova uzrečica “motherfucker”.
Nemojte ispustiti iz vida ni flashback svene u saturiranim bojama
naručene direktno iz “Tarantinolanda” koji u svojoj nostalgičnoj
zajebanciji znaju čak biti i smešni.
Sad,
iako Jackson igra svoj “typecast” kakav smo gledali od Pulp
Fiction do 51st State i Snakes on a Plane i nazad, a Ryan
Reynolds reciklira Deadpoola i to pokušavajući da istovremeno
odigra proračunatog, opreznog tipa (kao kontrast Jacksonovom
“I-Am-The-Harm’s-Way” sočnom ludaku), njihova zajednička
hemija savršeno radi i ponajbolji je deo filma uz pomentu Salmu
Hayek. Naravno, priča je užasno glupa, dijalozi su skoro pa
nezemaljski tupi, ritam je “off” i čini se da se smenjuju
akcione scene sa scenama besomučnog brbljanja, ali njih dvojica to
bez problema isfuravaju i čine ako ne naročitno interesantnim, a
ono barem zabavnim i pratljivim. Ne očekujte, dakle, akciono-komični
klasik tipa Lethal Weapon, 48 Hours i slično, pa ćete biti
relativno zadovoljni viđenim.
Naravno,
film ima i nekoliko prilično krupnih nedostataka. Režija Patricka
Hughesa (The Expendables 3) je nemaštovita i nema ni trunke
emotivnog naboja, a nije ni primer vrhunskog zanata. Ok, ona jedna
prolongirana jurnjava između terenca i čamca je super, tuča u
kuhinji i gvožđari je već standard za savremene akciće, a ostalo
je li-la. Produkcija je takođe takva da više priliči B filmu
snimljenom u Bugarskoj (koja ovde glumi Veliku Britaniju i Holandiju
tako da se skoro ništa ne vidi), nego makar nekom Europacorp.
uratku, o hollywoodskim klasicima da i ne govorimo. Ponajveće
zamerke bi mogle biti to da film kao da nema kraja koliko se isti
prolongira bez neke naročite naplate za čekanje i to da glumački
potencijal Garyja Oldmana kao negativca nije iskorišten do kraja.
Ako
te “detalje” zanemarimo (što ne bi smelo biti teško za film
koji je očito zezanje) i prepustimo se puškaranju i pičkaranju,
možemo u The Hitman’s Bodyguard prolazno uživati kao u svakoj
limunadi. Odmoriti mozak. Možda upamtiti neki detalj, a zaboraviti
glavninu radnje. Da, osvežavajuće glupo. Verovatno prilično daleko
od “guilty pleasure” statusa.
No comments:
Post a Comment