2017.
scenario
i režija: Joe Dietsch, Lucian Gibson
uloge:
Martin Dingle Wall, Ken Lally, Garry Sturm, Connor Williams, Kenny
Wormald, Jeremy Lawson, C.J. Barker, Sherry Leigh
Ima
nečeg frustrirajućeg u gledanju filmova koji imaju potencijal, ali
im tako malo fali da ga dostignu. Happy Hunting je jedan od
takvih filmova, beskompromisno “grindhouse” stila, iz glave i iz
pera autora-debitanata, vruće i lepljive atmosfere pograničnog,
propalog gradića u pustinji, ali u suštini pogrešne strukture, sa
predugačkom ekspozicijom koja zauzima gotovo pola filma i oštrim
skretanjem na sredini koji rupe u kontinuitetu pokušava da prevlada
objašnjavanjem očiglednog.
Naravno,
motiv lova na ljude nije ništa novo u filmovima. Naprotiv, može se
nazvati izrabljenim. Međutim, Happy Hunting makar zna da uvede svog
protagonistu Warrena (Dinge Wall) kao isluženog, sumnjivog lika koji
bez alkohola čak ne može ni da otvori oči, o kontroli ruku da i ne
govorimo, što je portretirano lelujavim, zamućenim, neoštrim
kadrovima koji vrlo dobro simuliraju njegovo stanje uma. On će
primiti telefonski poziv koji će ga poslati na prilično nejasnu
misiju preko granice. Nakon što njegov pokušaj uvaljivanja njesra
droge završi kao krvoproliće, on mora da pobegne ili makar da se
sakrije i sačeka na dodatne informacije, što će i učiniti u
narečenom gradiću.
Štos
je, međutim, u tome što je dotično mesto nekada bilo lovački raj
sa bizonima, belorepim jelenima i koječime, ali kako su životinje
izlovljene, tako se i kompanija koja je grad i osnovala povukla, a
ostale su samo tipične njuške za ovakav tip filma: ludaci, glupaci,
nasilnici i “trailer trash”. U orkestraciji gradskog šerifa
(Sturm), grad ipak drži do lovačke tradicije i makar jednom
godišnje organizuje lovački festival. A naš će anti-junak posle
susreta sa navodno dobrohotnim anti-alkoholičarem (Lally), naravno,
postati lovina na festivalu, zajedno sa krimosima koji su ga sustigli
i dvojicom iz redova “gradskog ološa”. Treba, dakle, preživeti
oružje od najprimitivnijeg do najmodernijeg, vruće pustinjsko sunce
i hladne noći. Drugi, zanimljiviji set problema je alkoholna kriza
koja ga udara punom žestinom...
Naravno,
autorski dvojac “jaše” po tome više nego što bi bilo zdravo,
pa često dolazi do nepotrebne moralizacije i popovanja. Slamka
spasa, međutim, dolazi iz neočekivanog pravca: ma koliko lov na
ljude kao koncept bio izrabljen, on pruža šanse za zanimljive
intervencije glede lovačkih taktika, kao i onih za preživljavanje.
I to rezultira sjajnim, atraktivnim i krvavim ubistvima, bilo
konvencionalnim oružjem, bilo kao čista improvizacija. Tempo
ritmično varira od strpljivih “čekalica” do izbruha nasilja i
jurnjave.
Problem
je, međutim, što spoj ruralnog trilera s početka i lovačkog
“splattera” u drugoj polovini deluje prilično grubo i ne
funkcioniše. Happy Hunting tako deluje kao dva filma u
jednom, što je štos koji tek retkima uspeva. Dietsch i Gibson nisu
Tarantino i Rodriguez, pa nemamo novi From Dusk Till Dawn.
Happy Hunting je relativno zabavan, ali ne bi bilo realno
tvrditi da je ne znam kako dobar film.
No comments:
Post a Comment