2017.
režija:
Norbert Keil
scenario:
Norbert Keil, Richard Stanley, Scarlett Amaris
uloge:
Rebecca Forsythe, Lucie Aaron, Barbara Crampton, Sean Knopp
Dokle
smo spremni da idemo kako bismo ispoštovali kult mladosti i lepote?
Podvrgavanje nečovečnim dijetama, iznurujućim vežbama, pa čak i
ponekad opasnim medicinskim zahvatima je postalo standard u modernom
svetu. Šta stoji dalje od toga? Ubiti čoveka? Popiti mu krv i
pojesti srce? Oguliti kožu? Zašto jednostavno ne bismo priznali da
starimo i da dolazi do zamora materijala? Replace Norberta
Keila još je jedan film o kultu mladosti i lepote, ali ovog puta sa
malo drugačijim “twistom”.
Protagonistkinja
Kira Mabon (Forsythe) istovremeno pati od dva simptoma. Prvi,
brisanje svih podataka starijih od nekoliko dana iz sećanja dovodi
je na rub ludila, naročito kad sanja o nečemu iz prošlosti. Kira
skoro doslovno ne zna gde se nalazi prostorno i vremenski, pa za svoj
stan misli da pripada njenom svežem dečku Jonasu (Knopp) kojeg osim
u snovima i na fotografijama nigde nema i niko ga se ne seća.
Misterija oko toga rasplitaće se polako i povezaće se sa drugim
simptomom, kožom koja se ljušti u krpicama. Neverovatno, ali
istinito, Kira može apsorbirati tuđu kožu, ali samo sveže odranu
ili doniranu.
Ispostavlja
se da je Kira deo super-tajnog visokotehnološkog medicinskog
eksperimenta koji ima za cilj trajno podmlađivanje svojih
pacijenata, a oba Kirina stanja su nuspojave na čijoj se
neutralizaciji, navodno, radi. Tako barem kaže ambiciozna doktorka
Rafaela Crober (Crampton) koja vodi ceo proces. Međutim, Kiri to
nije dovoljno, ona neće prezati ni od čega i uz pomoć svoje
komšinice / nove ljubavnice Sophije (Aaron) želi doći do dna
misterije.
Replace
je vizuelno elegantan i dojmljiv film. Tu ne pričam samo za vražje
neonsku estetiku nalik na The Neon Demon na koju se Replace
manje ili više namerno kači, kao ni na njenu kontrasnu, sterilnu i
jednako strašnu varijantu prisutnu u i oko bolnice / istraživačkog
centra. Ne, tu govorim o pametnoj upotrebi vanjskih lokacija u
Torontu i unutarnjih iz studija u Nemačkoj, s tim da Toronto tu igra
bilo koji grad, evropski ili makar sa evropskim šmekom, dok su
stanovi / studiji uređeni po američkom vintage-hipsterskom
principu. K tome, treba dodati barem jednu vruću lezbo scenu između
dve mlade i lepe protagonistkinje, što će svakako privući mušku
publiku.
Tu,
međutim, kvaliteti prestaju, a počinju problemi. Vrlo je lako
viknuti “body horror” i ukazati na površne poveznice sa
Cronenbergom i poslednjim Refnom. Ali koža koja se ljušti i psiha
koja usled toga propada nisu dovoljne da bi to bilo zanimljivo. A ni
glumice, osim svoje nedvojbene lepote, nemaju baš puno talenata i
veština kojima se mogu pohvaliti, s tim da je nekadašnja zvezda
B-filmova Barbara Crampton nedovoljno, zapravo pogrešno iskorištena.
Kako vreme odmiče, kako se misterija raspetljava i sve ide prema
tipskom razrešenju, tako nedostaci filma postaju očiti.
Ali
to nije sprečilo kritičare da o Replace vrlo pohvalno pišu.
Sve i da se složimo da to nije najslabiji film ikada (zaista nije),
pa čak da nije ni najstrašniji štanc (nije ni to), pomalo me čudi
kako je svima promakla tipska mehanika vampirskog filma. Dakle, tu su
mladost, lepota i večni život, a želja za tim i ostvarivost te
želje korumpiraju našu junakinju. Zamenite kožu sa krvlju, gubitak
pamćenja otpišite kao zgodan “gimmick” koji kasnije dolazi na
naplatu i eto nam vampriskog filma. Kako je to pokazao Twilight,
dan i noć su samo detalji. Nije to samo po sebi loše i ne mora
biti, čak ni Replace ne bih nazvao “downright” lošim
filmom, ali red je nazvati stvari pravim imenom i ne praviti se
pametan. Skin Vampires, kako to blesavo zvuči...
No comments:
Post a Comment