2014.
scenario i režija:
Sarah Adina Smith
uloge: Lindsay
Burdge, Aleksa Palladino, Jennifer Lafleur, Beth Grant, Ross
Partridge
Nije retka pojava da
u filmu imamo sestre u nekoj već familijarnoj situaciji. Ono što
The Midnight Swim uspeva je da nam prikaže sestre koje izgledaju kao
sestre (a ne kao poznate glumice), zvuče kao sestre i ponašaju se
kao sestre. Njih tri, Annie (Lafleur), Isa (Palladino) i June
(Burdge), okupile su se u majčinoj kući nakon njene iznenadne i ne
baš potpuno razjašnjene smrti da “urede stvari”, što će biti
okidač za svu silu čudnih stvari, misterija i neobjašnjenih
fenomena.
The Midnight Swim
je film koji se oslanja na horor, imamo čak i “found footage”,
odnosno lažni kućni video, ali je više od toga familijarna drama,
misterija i “suspense”. Je li majka poginula usled nesreće
prilikom ronjenja (iako je bila iskusna u tome) ili se ubila? Ili to
možda ima nekakve veze sa lokalnom folklornom pričom o sedam
sestara koje su se jedna za drugom utopile u jezeru? A to opet ima
veze sa sazvežđem Plejada, sa “sedam sestara” iz grčke i druge
mitologije, sa “prizivanjem” poslednje, sedme sestre / zvezde
koja se ne vidi golim okom.
Dve stvari su tu
ubedljive i urađene retko detaljno. Jedno je familijarna dinamika.
Sestre nisu previše bliske, ali su svejedno dovoljno bliske da znaju
tajne jedna o drugoj, zajedničke i pojedinačne prošlosti. Opet,
one su dovoljno fizički slične, ali i dovoljno različite osobe
koje se sa majčinom smrću nose na različite načine. Od njih tri
najčudnija je June, ujedno i najposvećenija očuvanju uspomene na
majku i najsklonija da na svojoj koži ispituje šta se dogodilo sa
majkom u tom čudnom jezeru. Ono što nju dodatno definira je i
kamera koju nosi svugde sa sobom, možda kao sredstvo komunikacije,
možda kao neku vrstu terapije.
Ta kamera, tako
vešto uklopljena u dramaturgiju filma, odgovorna je i za
impozantan vizuelni identitet. To je “home video” štih, ali ne
amaterski i prljav, nego više od svega subjektivan. Mi tako pre
svega imamo Juninu perspektivu, ali i nju dosta često u statičnom
kadru i preko njega gledamo pojedinačne disfunkcionalnosti i
disfunkcionalnost cele familije, uključujući i briljantnu, ali
distanciranu majku (Grant) i suseda (Partridge) sa kojem su sve tri
nešto petljale, makar pokušavale (kao sa jedinim mlađim muškarcem
u kraju).
The Midnight Swim
je film nepogrešive atmosfere mnogo više nego film događaja.
Njegova snaga i strahota nije u tome šta se vidi na ekranu, koliko
u implikacijama koje se ne vide, ali se daju iščitati.
Varirajući standardnu temu, ipak donosi nešto novo u okviru horora
i “suspense”-a. Ako ništa drugo, ne sme mu se oduzeti kredit za
originalnost.
No comments:
Post a Comment