2012.
režija: Armando Bo
scenario: Armando Bo,
Nicolas Giacobone
uloge: John McInerny,
Griselda Siciliani, Margarita Lopez
Kada kažemo “Elvis”,
znamo na koga pomislimo, na onog momka koji je jako lepo pevao,
plesao i svirao gitaru, koji je postao prva velika zvezda i “kralj”
te nove muzike, kome je prvom nenormalna televizijska slava i
bezobrazno velika lova udarila u glavu, čije je drogiranje postalo
javni interes, koji je umro duboko nesrećan, sam i debeo,
pretvorivši se u karikaturu samog sebe. Ali The Last Elvis se
ne bavi biografskim podacima i kulturnim reperkusijama Elvisa
Presleya. U stvari, bavi se, ali na jedan drugačiji način.
Naš Elvis nije baš
pravi Elvis, nije mu ni fizički mnogo sličan. On je sasvim obični
Carlos Gutierrez (McInerny) iz predgrađa Buenos Airesa, fabrički
radnik, vlasnik stylish ali lagano raspalog velikog američkog
automobila, nečiji bivši muž, nečiji otac i, najvažnije,
imitator Elvisa. Ako ste mislili da je to samo američka bedastoća,
grešite, ja sam jednog, doduše poprilično lošeg imitatora Elvisa
gledao u Beogradu. Opsesija slavnima je globalna pošast. U filmu
ćemo na sve strane viđati dvojnike poznatih, Gena Simmonsa tu,
Barbru Straisand tamo, Johna Lenona i Fredija Mercurija negde drugde.
Imitatori su industrija čak i u Argentini, ali su daleko od bilo
kakvog glamura. Oni tezgare po rupama od barova, po staračkim
domovima, u blesavim terminima i veći deo njihovog honorara pokupi
agencija. Naš Elvis se prilično muči u životu.
Mada dobro, nije on baš
normalan lik. Mislim, nije on neki poremećeni ludak, ali nije ni
funkcionalan, a naročito nema baš jak osećaj za realnost. Zato ga
je žena Alejandra (Siciliani) napustila, i zato nema baš dobar
kontakt sa kćerkom koja se, naravno, zove Lisa Marie (Lopez). Negde
duboko u sebi, naš Elvis se potpuno identifikovao sa pravim Elvisom,
a to nije baš naročito zdravo. Istini za volju, naš Elvis
apsolutno sjajno peva i oponaša Elvisovu rutinu i malo mu treba da
bi bio srećan: pristojan lokal sa pristojnom opremom i nada da će
ga platiti.
On će se naći u tako
poznatom problemu kada ga strefi šok realnosti, kada njegova žena
završi u bolnici, a kćerka u njegovoj skrbi. Tipovi kao što je on
bi želeli da budu dobri očevi, ali ne mogu to da budu. Prosto, niti
znaju da se izraze, niti vide realnost onako kako je mi ostali
vidimo, niti znaju šta bi radili. Našem Elvisu moramo odati
priznanje da makar pokušava, da se o maloj brine kako najbolje može
i da je iskreno voli.
Taman kada pomislimo da
smo u nekoj uvrnutoj priči o odrastanju tipa Somewhere, da će
se neodrasli Elvis promeniti ili da će makar shvatiti da je svoj
talenat, ma kako besmislen bio, potrošio na površinsku
identifikaciju i ostale nebitne stvari, čeka nas iznenađenje i
preokret. Reći ću samo da se film završava u Gracelandu.
Autor filma Armando Bo
nije nepoznato ime. U svojoj zemlji je poznat kao predstavnik treće
generacije glumačke i uopšte filmaške familije i producent
reklama. Na globalnoj filmskoj sceni je poznatiji kao ko-scenarista
za Innarituov Biutiful, kao i za novi film koji će se
pojaviti ove godine. Bo definitivno zna šta radi sa svojim
rediteljskim prvencem i ima potpunu kontrolu. Snimanje u realističkom
duhu, praćenje dnevne i noćne rutine našeg Elvisa je tako znalački
određeno da možemo pomisliti da je sve što vidimo istina. Iz
kategorije “verovali ili ne”, ali ipak istina. I to važi čak i
kad nas malo zeza i navlači. Ipak, njegov najgenijalniji potez je
izbor glumca Johna McInernija za naslovnu ulogu. McInerny je zapravo
Elvisov imitator, a ne glumac, i sve numere u filmu je otpevao sam.
Ne znam kakav je privatno, koliki je njegov stepen identifikacije sa
Elvisom, ali u ovom filmu McInerny na neki način igra samog sebe.
The Last Elvis
je na momente spor, festivalski nategnut, pa i banalan film. Ali
govori mnogo više od onoga što vidimo po slici i dijalogu. Tera na
razmišljanje o ozbiljnim stvarima. Preispituje ne samo junakovo,
nego i naše mentalno zdravlje. The Last Elvis se gleda tako
da se ne skida pogled sa ekrana. The Last Elvis se sluša kao
stara ploča. I konačno, The Last Elvis je više nego dobar
film.
No comments:
Post a Comment