2014.
režija: Brian A.
Miller
scenario: Brian A.
Miller, Craig Fairbrass
uloge: Craig Fairbrass,
Shannon Elizabeth, James Caan, Jason Patric, Melissa Ordway
Reč koja mi prva pada
na pamet za ovakav film je bedno. Ovo je bedna kopija Soderberghovog
filma The Limey (1999) sa Terrencom Stampom u glavnoj ulozi, s
tim da je u The Outsideru glavni glumac Craig Fairbrass bedna
kopija Jasona Stathama koji ne može da izvuče čak ni malo humora
iz cockney akcenta za koji su često potrebni titlovi, i prema kojem
Steven Seagal deluje kao veoma ekspresivni, karakterni glumac. Radnja
filma se dešava u Los Angelesu, što bi treba da asocira na
neo-noire koji ispituju hollywoodsko podzemlje, ali čak su i tu
autori i producenti omanuli: film je sniman u nimalo sličnom Batton
Rougeu.
Zaplet je suviše dobro
poznat: bivši vojni specijalac, sada na unosnom ugovoru kod privatne
security firme muževnog imena Lex Walker (Fairbrass) dobija vest da
je njegova kćerka, sa kojom par decenija nije bio u kontaktu, umrla
od prevelike doze, a da on mora da odradi identifikaciju. Međutim,
telo u mrtvačnici nije telo njegove kćeri, nego telo neke tamo
ženske. Iz razloga neznanih, Lex skonta da je njegova jedinica živa
i u opasnosti. Iako ne zna ništa o Los Angelesu, sjajno se snalazi i
istražuje, a prvi osumnjičeni mu je njen bivši šef,
internet-milioner Schuster (Caan). Lex ide okolo, šiba se, upucava
zlikovce, ali policiju za to nije preterano briga, pošto detektiv
(Patric) koji vodi slučaj ili ima neobjašnjivu simpatiju za
zabrinutog oca. U tom poduhvatu mu pomaže zgodna konobarica
(Elizabeth) obučena u tesnu haljinu. Negde na pola filma će pronaći
kćerku (Ordway), koja će objasniti o čemu se tu radi, pa će svi
zajedno smisliti plan i obračunati se sa glavnim zlikovcem.
Najmanji problem je što
je zaplet generalno neobjašnjen, što je sve na dugačkom štapu. To
čak dodaje malo šmeka akcionih filmova snimljenih direktno za video
u kojima čovek sa misijom ili željan osvete taba koga stigne,
razbija glave i ispucava duhovite linije. Problem počinje kada
policajci Walkera zovu “Limey” (pogrdan naziv za Engleza),
priznajući bezočnu krađu, čak bivajući ponosni na nju, i kršeći
prvo pravilo dobrog marketinga: kada prodaješ đubre, nemoj
podsećati ljude da postoji i bolji proizvod od tvog. Poređenja sa
Soderberghovim filmom su posebno bolna za The Outsider, pošto
ovaj klasični B film potpuno nemaštovito kasapi ono što je bilo
najzanimljivije u The Limey, one predivne flashbacke na London
60-ih i tadašnji život u miljeu sitnih kriminalaca. Ovde su likovi
zakucani u svojoj datosti, žene su ili kurve ili žrtve, muškarci
prebijaju ili bivaju prebijeni.
Sporedni glumci glume
koliko moraju. Jason Patric ne skriva nezainteresovanost, ali on nije
onaj cool detetiv iz noir filmova, već deluje kao frajer koji čeka u redu u banci da podigne pare, što mu je bazično i cilj sa ovim
filmom. James Caan je ljigaviji nego inače, ali solidno uverljiv kao
zlikovac, mada mu konstantno izleće newyorški akcenat kad mu vreme
nije. Glumice su uglavnom pasivne.
Craig Fairbrass ima u
biografiji sinhronizaciju kompjuterskih igrica i britanske akcione i
TV filmove, što baš i nije neka referenca. Ima i muževnu pojavu,
visok je skoro dva metra, jak kao svinja i deluje kao čovek koji je
sposoban da nekom razbije glavu. Ima i ležeran stav i autoironiju
potrebnu za akcione filmove, ali ovde to ne dolazi do izražaja zbog
očajnog scenarija i režije. Sa pravim materijalom Fairbrass bi
možda i bio akciona zvezda, ali ovde ne uspeva.
Krivica se može
svaliti na njegovog kreativnog partnera Briana A. Millera, koji je
klasičan štancer bezukusnih akcionih trilera, koji snima tempom od
jednog filma godišnje. Sa mizernim budžetom, jeftinim efektima i
obiljem dosta mutnih i haotičnih tuča, The Outsider nije ni
mogao da bude bolji i zabavniji film. Ovo je film sa dna kace, samo
za pasionirane ljubitelje žanra kojima je važno šta gledaju, a ne
da li je to dobro.
No comments:
Post a Comment