2012.
režija: Crispian
Mills, Chris Hopewell
scenario: Crispian
Mills
uloge: Simon Pegg,
Clare Higgins, Paul Freeman, Amara Karan, Alan Drake
Hm... Engleska komedija
koju nosi Simon Pegg, zezalica sa horor filmskim i literarnim
klišejima uz poseban osvrt na viktorijansko doba sama po sebi
obećava. Pegg je jedan od upečatljivijih britanskih glumaca u
poslednje vreme, a zajedno sa Edgarom Wrightom je veoma artikulirano
isparodirao neke filmske standarde u klasicima kao što su Shaun
of The Dead, Hot Fuzz i The World's End,
koji sam recenzirao pre nekoliko meseci. Ako i nešto pođe po zlu,
film će barem biti zabavan.
Ne, neće. Umesto
Edgara Wrighta kao autora imamo debitanta, relativno (ne)poznatog
muzičara Crispiana Millsa. On je u svoj scenario natrpao klišeje
koje čak ne može ni da kontroliše. Neki od njih su samo tupavi,
drugi su čak uvredljivi, režija je neuredna, ritam promašen, a
reference brojne i očite, od Hitchcocka, preko Polanskog i Cormana
do filmova paranoje. Nemam ništa protiv referenci ako su smislene, a
ne natrpane bez reda i smisla. Najveći problem je što se autor,
umesto na narativ, u potpunosti oslanja na glavnog glumca i to pre
svega na fizički humor, koji nekako anulira svaku intelektualnu
ambiciju. Istina je da Simon Pegg može da izvede fizički humor, ali
je istina i to da mu to nije najjača strana.
Dakle, Simon Pegg je
Jack, pisac sa ozbiljnim problemima. Prvi problem je što mu je
pisanje uništilo privatni život, a da ništa nije objavio. Drugi
problem je što mu najbolje ide dečija literatura, one slikovnice sa
životinjicama koje govore u stihu, ali prema tome gaji otpor. On bi
radije pisao o viktorijanskim serijskim ubicama, ali za to ne vlada
neki naročiti interes. Međutim, njegov najveći problem je naslov
ovog filma: iracionalni strah od svega u koji je upao pišući svoj
“magnum opus”. Valjda čovek doživljava stvari emotivno.
On spava sa nožem
pored sebe, trese se na svaki šum i svaku senku, a rak-rana mu je
mašina za veš. On retko izlazi iz kuće, a kad izađe izgleda kao
prestrašena verzija Dude-a iz Big Lebowskog: šlampavo,
neuredno i nimalo reprezentativno. Nakon poduže ekspozicije početak
radnje je poziv od njegove agentice (Higgins) da se nađu, jer mu je
ugovorila sastanak sa producentom koji je zainteresovan za
ekranizaciju nekog njegovog materijala. To bi značilo da on mora
među ljude, što bi značilo da mora da se pojavi u čistoj odeći,
što bi značilo da mora da ode u perionicu veša – izvor svoje
traume. I zbog toga mora da se čuje sa psihologom (Freeman), koji
je, kao što to obično biva, još luđi od njega. A, da, pored svega
toga, njegovim kvartom hara serijski ubica koji svojim žrtvama seče
prste...
Jednom kada se nađe u
perionici, film postaje haotičan i konfuzan. Reći ču samo da su u
priči jedna lepa Indijka (Karan) koja se tu zadesila i jedan
nenaoružani pozornik (Drake). Radnja tu postaje konfuzna i teško
pratljiva, ali ne zbog napetosti i kreativnog haosa. Čućemo nešto
besmislenih priča i par lagano rasističkih replika (“It all went
to pot. Pol Pot.” Ha ha) i videti nekoliko za Jacka traumatičnih
situacija koje će ga, kao, izlečiti od dugotrajnih trauma i
strahova.
Pegg se čupa kako zna
i ume, epizodisti imaju po par sočnih momenata, ali celi koncept je
pogrešan i konfuzan. Zamislite da je neko osmislio veoma
komplikovanu komičnu strukturu i onda rešio da batali razmišljanje
o primerenim sredstvima za realizaciju iste i setio se da se to može
odraditi kao Mr Bean ili
nešto slično sa puno gegova i grimasa. Dobro, malo
glupiranja je legitimna stvar u filmovima, čak i to ponekad bude
smešno, ali to ovde nije slučaj. A Fantastic Fear of Everything
je studija karaktera koja nema karakter, horor koji nije nimalo
strašan i komedija koja nije nimalo smešna. Potpuno pogrešan film.
No comments:
Post a Comment