2014.
režija:
Henrik Ruben Genz
scenario:
Kelly Masterson (po romanu Marcusa Sakeya)
uloge:
James Franco, Kate Hudson, Anna Friel, Tom Wilkinson, Omar Sy, Sam
Spurell
Kreativni
tim koji stoji iza ovog filma definitivno obećava. Reditelj Henrik
Ruben Genz je danski filmski i televizijski reditelj, poznat po filmu
Terribly Happy (2008) i radu na serijama The Bridge i
The Killing u originalnoj, danskoj verziji. Kelly Masterson je
do sada potpisala dva filmska scenarija, i to nimalo slaba, za Before
The Devil Knows You're Dead i Snowpiercer. Možda sam
pogrešio što sam očekivanja postavio visoko, jer Good People
je samo korektan, prosečan triler sa milion puta viđenom pričom i
mehanikom.
Tom
(Franco) i Anna (Hudson) su američki bračni par u finansijskim
problemima. Preselili su se u London da bi Tom uredio kuću (zapravo
derutnu vilu) koju je nasledio. Renoviranje se odužilo, njihove
zarade nisu dovoljne, pa su jednu sobu u svom iznajmljenom stanu
iznajmili Benu, sumnjivom tipu. I pored toga im preti deložacija.
Kada Ben nastrada, ni manje ni više nego u kući, Tom i Anna će
naći misteriozni štek sa preko 200.000 funti, što bi trebalo da ih
održi iznad vode da dovrše kuću i plate veštačku oplodnju.
Znamo
već iz filmova (na pamet mi pada Boylov Shallow Grave) da se
veliki novac ne nalazi tek tako i da najčešće ima vlasnika koji je
nekakav opasan tip. Nekako će se rešiti pronicljivog detektiva
(Wilkinson), ali pojaviće se dvojica opasnih krimosa koji imaju
određene pretenzije prema tom koferu. Jedan od njih je sadistički
britanski gangster Jack (Spurell), a drugi je internacionalni
narko-diler baziran u Parizu koji se predstavlja kao Genghis Khan
(Sy). Jurnjava, nadmudrivanje i napucavanje može da počne.
Problem
je što smo to već nekoliko puta videli, a Good People nam ne
donosi ništa novo. Čak je i adaptacija romana Marcusa Sakeya
nespretna, a ni roman nije naročito kvalitetan. Ništa se nije
dobilo sa izmeštanjem radnje iz Chicaga u London, čak su i lokacije
neprepoznatljive i mogle su biti snimljene bilo gde u Britaniji.
Poslednji obračun koji liči na odraslu verziju serijala Home
Alone je smešan i morbidan, a sa svom silnom upotrebom
majstorskog alata (bušilice, pile i ostalo) čak i apsolutno van
dodira sa realnošću.
Loši
su i sami dijalozi. James Franco kaže, i pritom uspeva da zadrži
ozbiljnu facu, nešto poput “novac nije loš, loše je ono što
ljudi rade s njim”, i to baš kao opravdanje zašto bi on drpio
novac koji mu je pao s neba. “Pištolji su za pičke”, kaže Kate
Hudson, dotle tužnjikava i preplašena žena, nekom gangsteru koji
je juri. Ma bravo.
Gluma
nije loša. James Franco dokazuje da je bolji kada je samo glumac u
tuđem projektu, kada nema prste u scenariju ili božesačuvaj u
režiji. Kate Hudson je zarobljena sa pasivnim likom, pa i ovo što
dobijamo od nje (kad nisu u pitanju debilne replike) nije onoliko
loše kao što može biti. Tom Wilkinson briljira kao stari nadrkani
detektiv, Sam Spurell se snalazi sa svojim likom, tipičnim cockney
gangsterom, a Omar Sy ima dve ili tri kratke scene, nedovoljno da
zablista, nedovoljno čak i da izgradi lika.
Na
mnogo boljem nivou su vizuelni aspekti. Vidi se da je film rađen na
tankom budžetu, ali reditelj Genz zato radi na atmosferi i uspeva da
ponovi efekat iz svojih danskih radova. Tempo je lagan, što svakako
pojačava utisak jezivosti i “suspensa”, iako suviše dobro znamo
sled događaja. Na kraju, i trajanje od 90 minuta je za ovaj film
optimalno.
Kada
se podvuče crta, Good People je korektan, ništa posebno
triler koji se više isplati sačekati na televiziji (doći će, pre
ili kasnije, uvek dođu), nego ga nešto posebno loviti. Gledljiv je,
ali stvarno ništa više od toga. Ne razbijajte glavu oko ovoga.
No comments:
Post a Comment