2014.
režija:
Jeremy Woodling
scenario:
Alan Wightman
uloge:
George Blagden, Shaun Dooley, Corey Johnson, Raffaelo Degrutolla,
Amber Jean Rowan, Anna Skelern, George Webster, Ian White, Eleanor
Matsuura, Jack Fox, Tony Law
Western
i horor, što da ne. I jedan i drugi žanr vuku korene iz mitologije
koja se na određenim mestima preklapa. Ni tih mesta nije malo,
fuzija žanrova je oprobana više puta i deluje kao zanimljiva
kombinacija. Štos je u tome da treba znati kako to izvesti, a Blood
Moon tu pada na testu, što je šteta jer ima sasvim dobru
startnu poziciju: legendu o “skinwalkeru”, indijanskom vešcu
koji uzima životinjski oblik.
Čak
i počinje relativno zanimljivo i napeto, sa pljačkom banke koju
izvode dvojica braće-bandita (Johnson, Degrutolla). Pošto tokom
pljačke ubiju blagajnika, šerif skuplja poteru da krene za njima.
Nemajući koga drugog, sa sobom uzima pijanu Indijanku koja ga
upozorava da nije dobro napuštati grad za vreme krvavog meseca (pun,
crven i spušten) jer su tada skinwalkeri najaktivniji. Na drugoj
strani imamo ekipu u poštanskoj kočiji, mladi bračni par (Blagden,
Rowan), jednu lajavu gospođu (Skelern) i jednog knjiškog moljca
(Webster), kojoj se priključuje čudni neznanac Calhoun (Dooley), za
kojeg će se ispostaviti da je revolveraš.
Naravno,
banditi će presresti kočiju, ali će iz nekog razloga uzeti putnike
za taoce, umesto da samo otfuraju dalje. Naravno, sprema se sukob
između njih, ali i jednima i drugima preti opasnost od “skinwalkera”
koji je u neposrednoj blizini. I tu film odlazi dovraga.
Prvo,
ritam filma je konstantno “off”, taman kad krene akcija, opet
dolazi do usporavanja, blebetanja i rastezanja vremena. Drugo, likovi
su izrazito površno napisani i što se tiče osobina (standardni
western tipovi) i što se tiče postupaka. Umesto da njihova
motivacija vodi priču, priča određuje njihove postupke. Treće i
najvažnije, fuzija žanrova deluje veštački od samog početka i
nije nimalo glatka. Western je tu uglavnom kao kostim, kao “period
piece”. Britanske lokacije tu nimalo ne pomažu, a set i enterijeri
više liče na western zabavni park nego na pravi gradić i zgrade.
Što se horora tiče, umesto bića iz Navajo legendi, imamo sasvim
običnog filmskog monstruma koji u dlaku nalikuje na modernog
vukodlaka. Nemaštovito.
Istini
za volju, akcija je kompetentno snimljena, iako bi mogla biti za
nijansu preglednija i urednija. Ni gluma se ne može nazvati lošom,
ali dosta ovisi o dometu i mašti samog glumca. Likovi su jednostavno
toliko plošno napisani, ali sposobni glumci od svojih likova prave
šou, ako ništa drugo. U tome prednjače Shaun Dooley, Corey Johnson
i Anna Skelern.
Jeremy
Woodling voli western. Njegov prethodni film The Magnificent
Eleven je bio pokušaj rekontekstualizacije westerna u London, sa
fudbalerima umesto kauboja, Indijcima umesto Indijanaca i gangsterima
umesto bandita. Sa pretrpanim scenariom bio je prisiljen da menja ton
svako malo i u tome se nije snašao. Ovde je posredi sličan, ali čak
i jednostavniji problem: dobra ideja nije detaljno razrađena, već
se poseglo za standardnim rešenjima. I Woodling i scenarista
Wightman su ljudi sa televizije, više serijski radnici nego
kreativci. I taj “mindset” ih sprečava da naprave dobar film.
No comments:
Post a Comment