2014.
režija:
Joe Dante
scenario:
Alan Trezza
uloge:
Anton Yelchin, Ashley Greene, Alexandra Daddario, Oliver Cooper
Joe
Dante je “učenik” Rogera Cormana, možda najbolji i
najdosledniji, i to se vidi odmah na prvu loptu. Ma kakve uspehe
postigao, a postigao je mnogo, on ostaje veran niskobudžetnoj
estetici ispod koje se krije manje ili više relevantan pod-tekst.
Autor Piranhe, Howlinga i Gremlina se svakako
mora smatrati kultnim. I pored toga što se njegovo ime često nalazi
na top-listama specijalizovanih časopisa (kako kritičkih, tako i
horor), on u poslednje vreme snima relativno retko. Burying the Ex
dolazi pet godina nakon The Hole, koji opet dolazi šest
godina nakon Loony Tunes nastavka. Dante je u međuvremenu,
još od sredine 90-ih, bio aktivan na televiziji i u zajedničkim
projektima antologijskog tipa.
Burying
the Ex je, očekivano, veoma retro film za publiku starog kova.
Estetikom podseća na Danteove (i ne samo Danteove) filmove iz 80-ih,
snimljen je na veoma tesnom budžetu i uglavnom udara na poznata
mesta. U pitanju je trenutno moderna fuzija filma o zombijima,
parodije i romantične komedije koja se, logično, bavi strahom od
vezivanja prisutnim kod sadašnjih generacija.
Naš
junak je Max (Yelchin), geek, ljubitelj horora i radnik u dućanu sa
maskama i memorabilijom. Njegova devojka Evelyn (Greene) deluje kao
da je za dva koplja iznad njega. Štos je u tome što je cura malo
poremećena, ne samo da je militantna veganka i eko-frik, nego je od
one sorte koja voli da uređuje tuđe živote. Naš Max ne samo da je
papučar, nego čak nije u stanju poslušati savet svog brata,
čoveka-svinje Travisa (Cooper) koji na neku foru ima uspeh kod žena
(a kao kres-gajbu koristi Maxovu kuću) i uvaliti ludači korpu.
Slamka spasa dolazi kad ona pogine njemu pred očima pod točkovima
autobusa.
To u
prevodu znači da Max može započeti vezu sa curom koja mu se
stvarno sviđa, geekušom Olivijom (Daddario) koja drži radnju sa
domaćim sladoledom imena “I-Scream” sa, naravno, horor
tematikom. Njih dvoje deluju kao savršen par i jako se privlače,
ali stvari se menjaju onog trenutka kada se Evelyn vrati iz mrtvih.
Ona je zombi, ali nije od onih “Must... Eat... Brains...” tipova,
jednako je artikulirana, militantna i napaljena kao i dok je bila
živa. Čak ni ne izgleda trulo, čak može da prođe kao
prenašminkana gotičarka. Štos je u tome što je jaka kao crna
zemlja i što je luđa nego inače i našeg junaka želi da pretvori
u zombija i da ga ima stalno uz sebe. Pogađate, njemu ideja da
istrune sa ženom sa kojom nije uživao ni dok je bila živa nije baš
po volji...
Da
se ne foliramo, ovo nije nekakva izrađena studija poput Warm
Bodies, mnogo više igra na prvu loptu. Film je zabavan na jedno
gledanje, ali nema potencijal za više od toga. Scenario je očajan i
predvidiv, likovi tipski, tempo lagano problematičan. Čini se da je
materijala bilo za kratki film ili epizodu TV serije, ali da je on
nevešto razvučen i nategnut na 85 minuta filma. Čak su i razasute
reference i nakloni (Romero kompanija za selidbe i transporte,
maraton Romerovih zombi-filmova), ma koliko zabavni bili horor
fanovima, u suštini veoma površni i kao da su namenjeni izvlačenju
osmeha na licima potkovanijih gledalaca.
Što
se glume tiče, Burying the Ex nije ni naročito zahtevno, ali
ni naročito zahvalno delce. Što sasvim odgovara Antonu Yelchinu
koji je glumac ne baš sjajnih mogućnosti ili makar nije dobio pravu
priliku da se iskaže u pravom svetlu jer je često imao loše
napisane uloge u loše napisanim filmovima, a u najboljem slučaju
relativno neprimetne epizode (Only Lovers Left Alive). Ashlee
Greene se drage volje poigrava sa klišeom militantne cure, kasnije i
kao zombi, često uz pamtljive one-linere. Alexandra Daddario je
slatka i simpatična, što od nje uloga zahteva, ali je lik toliko
plošno napisan da više podseća na nečiju “geek chick”
fantaziju nego na realnu osobu. Kad smo već kod toga, Oliver Cooper
je tek zaglavljen sa likom koji treba da posluži kao poster za onu
utešnu poslovicu “ne jebe lep nego uporan” i kao materijal za
popunjavanje minutaže. Štos je u tome što to jednostavno ne
kupujemo.
Zanimljivo
je da je prošlogodišnji festival u Veneciji imao premijere dvojice
Cormanovih polaznika. Peter Bogdanovich je druga priča i on se vrlo
brzo otisnuo u neke druge vode, a Dante je ostao veran žanru i
pristupu. Fora je u tome što su oba autora išla u svoju i općenitu
filmsku prošlost sa svojim novim filmovima. Bogdanovichev film She's
Funny That Way je pogled unazad na screwball komedije, ali to je
jedna druga priča. Nažalost, dosta uspešnija od Danteove pod
imenom Burying the Ex. Film nije katastrofalan, ali je od onih
umereno simpatičnih i zabavnih, ali zato ultimativno mlakušnih
filmova prema kojima je uobičajena reakcija: “Hajdemo dalje”.
No comments:
Post a Comment