2014.
scenario
i režija: Scott Cohen
uloge:
Olivia Thrilby, Vincent Kartheiser, Billy Campbell, Lisa Harrow,
Roger Payne
Mladi
bračni par kreće na putovanje. Nije to medeni mesec kakav
zamišljamo, neko more, tropi ili makar Mediteran, nego
antarktička tura brodom. Muž, Peter (Kartheiser) deluje više u
tome, to je očito bila njegova ideja. Žena, Chloe (Thrilby)
pokušava biti podrška, ali teško skriva da celom tom pričom
baš i nije oduševljena. On je pisac opsednut antarktičkim
istraživačima i imao je sreću da na brodu naleti na biologa
Rogera Paynea, pa se uglavnom zadržava u razgovoru s njim, dok
se Chloe progresivno sve više smara.
Situacija
će eskalirati kada ona od nekog drugog, a ne od Petera, sazna da
je on potpisao ugovr za knjigu koji predviđa odsustvo od godinu
dana. To će dovesti do “preseljenja” u drugu kabinu i
intenzivnog druženja sa kapetanom (Campbell). Jesu li
antarktička bespuća, nepregledno more i smrznuti otoci zaista znak
za kraj njihove veze ili samo tako izgledaju?
Red
Knot je prvi film teatarskog umetnika Scotta Cohena koji sa
njim pokazuje određeni potencijal i stvaralačku zrelost, ali i
neke nedostatke. Najjače strane filma su sjajan izbor glumaca,
impresivna fotografija, muzika i njihov spoj u svojevrsnu meditaciju
o ljubavi, komunikaciji i zajedništvu, kao i veoma vešto
uklapanje filmske priče, glumaca i ekipe na pravi, komercijalni
brod sa pravim turistima koji su se uputili na ovo nimalo jeftino
krstarenje. Zanimljivo je i to da fotografija i naročito muzika
diktiraju kako ćemo percipirati film, a da dijalog ostaje ne baš
razumljiv, najčešće duboko u pozadini svega.
Problem
je, međutim, pre svega sa tempom. Red Knot je prespor,
čak i kad uzmemo u obzir da je u pitanju meditacija o ljubavi,
pritom još na ograničenom prostoru i da su događaji u takvom
okruženju uglavnom toliko niskog intenziteta da su skoro
ne-događaji. Likovi su jedva skicirani, što glumcima daje slobodu
za tumačenje, ali im ne daje temelj nigde. Vincent Kartheiser i
Olivia Thrilby se sa njima sjajno snalaze, posebno ona, koristeći
se mimikom i govorom tela. Problematično je i to da skoro nema
priče, pa se i taj dijalog koji čujemo čini kao kompromis, a
film bi svakako i bolje i inovativnije izgledao kada bi u potpunosti
bio bez dijaloga, oslonjen na fotografiju, muziku i ambijentalne
zvukove.
Red
Knot je jedno relativno kratko, povremeno zanimljivo i ne
sasvim promašeno filmsko iskustvo, ali će biti i ostati samo
kuriozitet, iako ima potencijala za mnogo više od toga. Ovako može
biti zanimljiv jednom krugu profesionalaca, dok će široj publici
biti uglavnom nezanimljiv.
No comments:
Post a Comment