2015.
režija:
Robert Duvall
scenario:
Robert Duvall, Michael Shell
uloge:
Robert Duvall, James Franco, Josh Hartnett, Devon Abner, Angie
Cepeda, Luciana Pedraza Duvall, Jim Parrack
Kažu
mi glumci, a ja im verujem, da je gluma više od zanimanja, pa čak i
više od poziva. Da je gluma jednostavno strast i da zato pojmovi
poput radnog vremena i penzije postaju trivijalni. Jer glumac mora
biti glumac i mora da glumi. To, nažalost, ima i tamnu stranu,
posebno u kompetitivnoj industriji kakva je Hollywood i američki
film generalno, pa se neki glumci guraju u producente ili čak
reditelje samo da bi mogli da glume, i to najčešće svoje tipske
uloge.
Novi
film Roberta Duvalla, Wild Horses, je upravo to: jedan
projekat staračke taštine više nego strasti snimljen samo da bi on
odigrao svoju sada već smešno tipsku ulogu ruralnog familijarnog
patrijarha sa pripadajućim konzervativnim sistemom vrednosti. Da se
ne lažemo, Duvall ga igra dobro, ipak je u pitanju sjajan karakteran
glumac koji zna šta su mu jače strane, ali to je ipak jedna te ista
uloga koja se samo po sitnim i nebitnim detaljima razlikuje od
ostalih njegovih uloga u poslednje vreme (recimo u The Judge)
da Wild Horses možemo odmah otpisati kao nepotreban film.
Čak i da toliko toga nije otišlo dovraga, a jeste.
Wild
Horses je kombinacija naporne i razvučene porodične drame,
misterije oko ubistva iz prošlosti i brojnih pod-zapleta koji ne idu
nikuda. Po svojoj osnovi, kao i po teksaškom rančerskom miljeu
(iako je film snimljen u državi Utah, dovoljno vešto da se ne vidi
iz prve), Wild Horses pokušava da liči na Lone Star,
briljantni film Johna Saylesa, ali te visine jednostavno nikad ne
dostiže i zapravo liči na okljašteni, ne baš sjajno montirani
projekat još većeg zamaha.
Osnova
za dramu i moguća misterija oko ubistva je događaj od pre 15 godina
kada je stari rančer Scott Briggs (Duvall) zatekao najmlađeg sina
Bena (Franco) u zagrljaju sa još jednim momkom. Sina je oterao sa
pištoljem u jednoj i Biblijom u drugoj ruci, a njegovog ljubavnika
nakon te večeri niko više nije video. U sadašnjem vremenu je
lokalna policajka (rediteljeva žena Luciana) pokrenula istragu o tom
starom slučaju i sve ukazuje na Briggsove, a Scottu se to baš
nekako ne mili, pa njoj na vrat tovari njenog korumpiranog kolegu
(Parrack). Istovremeno, Scott shvata da mu je vreme na Zemlji
ograničeno, pa skuplja sinove (uključujući i najmlađeg, pedera)
da im predstavi testament po kojem se imanje deli na četiri umesto
na tri dela. Četvrta naslednica je sluškinja Maria (Cepeda) koja je
odrasla zajedno sa njima i koja može biti i starčeva ljubavnica i
vanbračna kćerka i šta god.
Zapravo,
nije ni bitno jer Wild Horses toliko meandrira da postaje
naporan i nepotrebno dosadan film. Nije tu samo problem obilje
pod-zapleta koji se čine toliko slučajnim da je legitimno
pretpostaviti da je ova stominutna verzija zapravo samo delić još
dužeg filma ili mini-serije. Bolja montaža i sigurnije napisan
scenario bi svakako pomogli u tom slučaju. Suština problema se,
međutim, skriva u tome što ni dva osnovna pravca, porodična drama
i istraga oko nestanka / ubistva nisu urađeni kako treba, pa deluju
ravno, reciklirano i ubibože dosadno.
Za
utehu su možda samo nekoliko stvari. Prvo, složićemo se da Duvall
još uvek zna odigrati starog drkadžiju iako više nismo sigurni
koliko glumi, a koliko je to i postao. Drugo, gluma sama po sebi je
na nivou, koliko je to moguće izvesti sa tako manjkavim scenarijem.
To posebno važi za Angie Cepedu koja svojem liku pristupa sa
iskrenošću i toplinom. Čak ni James Franco nije uobičajeno
frapantno loš kakva mu je većina novijih glumačkih izdanja. Kad
smo već kod njega, utešno je i makar to da on nije ovako nešto
režirao. Zamislite kakav bi to pretenciozni haos bio.
No comments:
Post a Comment