2015.
režija:
Levan Bakhia
scenario:
Levan Bakhia, Adrian Colussi, Lloyd S. Wagner
uloge:
Sterling Knight, Spencer Locke, Kote Tolordava, Dean Geyer, Helen
Nelson, Nana Kiknadze
Iz
Gruzije nam obično dolaze art filmovi, usporeni, socijalno
osvešteni, miljenici ozbiljnih festivala. Takva je tradicija i takva
je gruzijska škola verovatno bila i ranije, pre festivalskog “booma”
koji je usledio. Znači li to da je tamo nemoguće ili makar izuzetno
otežano snimiti žanrovski film? Možda od državnih sredstava, sa
privatnima vlasnik ima potpunu diskreciju. A kad neko radi sa
globalnom publikom u mislima, sa stranim glumcima i na globalno
razumljivom engleskom jeziku, onda tako nešto može biti čak i
profitabilno.
Levan
Bakhia u Gruziji radi otprilike ono što Milan Todorović radi u
Srbiji. Obojica snimaju zapravo B-filmove žanrovskog usmerenja koji
gravitiraju hororu, ciljana publika su im Fantastic festivali i
globalno video-tržište, a po potrebi uskaču i kao producenti
stranim produkcijama na domaćem terenu. Sudeći po tempu izlazaka
filmova i po tome da su sledeći već najavljeni, čini se da im
sasvim fino ide i možemo im samo poželeti sreću. Naravno, ostaje
pitanje kakvi su to filmovi zapravo, i na njega je moguće odgovoriti
tek ako svaki film uzmemo za sebe, ali kakvi god bili, takvi filmovi
su neophodni za industriju u nastajanju.
Landmine
Goes Click zapravo ima intrigantnu premisu od koje se može
složiti film koji svoj hendikep prostorne ograničenosti okreće u
svoju korist. Troje američkih turista, budući bračni par, Alicia
(Locke) i Daniel (Geyer), i njihov najbolji drugar i budući kum
Chris (Knight) se pentraju po planinama u Gruziji na jednom od onih
tipično američkih “soul-searching” putovanja. Međutim, jednog
jutra prilikom slikanja kumašin Chris uspeva da stane na nagaznu
minu. Ako se pomeri, eksplodiraće...
Naravno,
nagazne mine nisu čudna pojava u zemlji koju su nedavno pogazili
ruski tenkovi, ali baš na planinskim šetnicama se ne čine
verovatnim. Naravno, u pitanju je nešto drugo, a Chris i Alicia
moraju da nađu pomoć (nema signala na telefonu) ili da se nekako,
kako god, sami izvuku iz nevolje. Ispostaviće se da im je nagazna
mina samo jedan od problema kada naiđe Ilya (Tolordava), slučajni
prolaznik naoružan lovačkom puškom i opasnim psom čije se
ponašanje može opisati kao u najmanju ruku sociopatsko...
Naravno,
kad imamo toliko standarda na jednom mestu, film teško može biti ne
znam kako impozantan. Čak teško može biti dobar. Ovde su tu
američki turisti, neka daleka zemlja, lokalci, odnosno lokalac loših
namera i vrlo čudnih stavova i eksploatacija. Jedino što je novo je
nagazna mina, ali ona je u centru pažnje samo u prvo vreme, a do
polovine filma i bukvalno nestaje iz priče koja se od polovine
razvija u osvetu sa obrnutim ulogama.
Landmine
Goes Click nije dobar film i to nam je jasno od samog početka.
Uvod se toliko razvlači da postaje teško sakriti da je materijala
zapravo malo. Razvlačenje se dalje nastavlja, vrlo jednostavne
poente se prenose na očekivani “paint by numbers” način i bez
nekog naročitog efekta, a za film sa zapravo užasno malo “mesa”
ovaj traje preko 100 minuta, sačinjenih uglavnom od ispraznih
dijaloga.
Ono
što mu apsolutno ruši svaki kredibilitet je to što osvetnička
priča potpuno degradira protagonistu. Landmine Goes Click
tako postaje primer čiste mizoginije i eksploatacije, bez naročite
poente. Međutim, i tako loši filmovi za koje mi je drago da sam ih
fulao na festivalu (igrao na Grossmannu) su od izuzetne važnosti za
industriju u povojima.
No comments:
Post a Comment