2016.
scenario
i režija: Adam Alleca
uloge:
Thomas Jane, Laurence Fishburne, Ella Ballentine, Joanna Douglas, Jim
Watson
Prođe
januar odavno, a ja se nisam pozabavio sa nekim ovogodišnjim
tipičnim predstavnikom “januarskog đubreta”. Za one koji su se
kasnije uključili, termin “januarsko đubre” označava loš
film, najčešće snimljen skromnim sredstvima i stidljivo plasiran
početkom godine kada globalnom kino-mrežom dominiraju filmovi koji
se bore za nagrade, pre svega Oscare. Razlog za plasman baš u
januaru i možda početkom februara je taj da se forma bioskopskog
prikazivanja ponekad mora ispoštovati, a i možda će privući
slučajnu publiku koja ne pokazuje interes za oscarovske drame.
Standoff
je tipičan predstavnik januarskog đubreta: niskog budžeta, osnovne
priče, sa dvojicom hajdemo reći poznatih glumaca, od kojih je jedan
epizodista, a drugom je prošlo pet minuta slave, sniman u Kanadi još
2014, zaglavio u post-produkciji više od godinu dana. Autor ovih
redova mu ne predviđa blistavu kino-budućnost, što se ponekad zna
desiti ponekom januarskom đubretu, naročito od horor sorte. Razlog
tome je jasan: Standoff ne nudi ništa novo, o dobrom i
kvalitetnom da i ne govorimo.
Žanrovski
bi se mogao odrediti kao triler. Počinje sa profesionalnim ubicom
(Fishburne) koji bez problema ubije troje ljudi, ali bude toliko
nepažljiv da ga vidi i k tome uslika devojčica sa naočarima
(Ballentine) za koju nismo sigurni je li možda malko autistična.
Kontam, normalna deca se ne drže grčevito za foto-aparat. Bilo kako
bilo, njoj u pomoć pritekne poznanik, bivši vojnik (Jane) koji pati
od PTSP-a i sebe krivi za smrt svog sina. Sukob jakih ličnosti se
nastavlja u i oko kuće, a štos je u tome da je našem junaku ostala
samo jedna patrona municije, a da je naš zlikovac dovoljno prevejan
da ne odustane tek tako i da je u svrhu ostvarenja svog cilja spreman
na sve, naročito na upotrebu nevinih civila kako bi podigao
pritisak.
Ganjaju
se oni tako i nadmudruju u toj kući dan i noć, bukvalno. Isprva
zanimljiva naslovna situacija brzo gubi na momentumu, a i film na
logici. Takođe, ni likovi nisu dovoljno profilirani da bi nas za
njih bilo briga. Thomas Jane se trudi da deluje ljudski i
zdravorazumski i da nas kao protagonista veže za sebe, ali teško je
raditi sa tako tanko napisanim tipskim likom. Laurence Fishburne,
pak, pokušava da deluje opasno i zlokobno, ali mu to vrlo retko
uspeva. Možda i bi sa likom koji ima makar kakvu pozadinu iza sebe,
ali ovako liči na kopiju Samuela L. Jacksona u trash filmovima, i to
jeftinu kopiju na akciji.
Standoff
je ćorak koji ni svoju prednost zatočenosti u jednoj kući ne može
da okrene u svoju korist. Nema čak ni klaustrofobije koja bi bila
sasvim logično rešenje. Napetost deluje veštački stvorena, shema
smenjivanja akcionih scena sa scenama pričanja i nadmudrivanja je
predvidljiva. Srećom pa Standoff ne traje dugo i ne
opterećuje gledaoca. Može ga se pogledati preko kokica, piva ili
novina. Pogledati i odmah zaboraviti.
No comments:
Post a Comment