2015
režija:
Jonathan Levine
scenario:
Jonathan Levine, Evan Goldberg, Kyle Hunter, Ariel Shaffir
uloge:
Joseph Gordon-Levitt, Seth Rogen, Anthony Mackie, Lizzy Caplan,
Jillian Bell, Michael Shannon, Ilana Glazer, Nathan Fielder, James
Franco, Miley Cyrus
Da
počnemo sa jednom jedinom stvari koja je u The Night Before
urađena zanimljivo. U pitanju je najljigavija i najuvredljivija
praksa savremenog Hollywooda: reklamiranje razne ne-filmske robe,
odnosno “product placement”. Ovde je on odrađen “in
character”, bez foliranja i sa ironijskim odmakom. Naime, lik koji
je profesionalni sportista to radi, zaštitno je lice Red Bulla i već
neke marke mobilnih telefona, o tome govori i zapravo je predmet
sprdnje zbog toga. E, da, i ovisnik je o društvenim mrežama,
svestan da mu je karijera vrlo ograničena.
Sve
drugo je potpuni nered, i to od one najgore vrste: već viđen
nebrojeno puta, a uz to i ne radi baš najbolje. U pitanju je
nespretni miks između tzv. “prazničnog filma”, okruženje je
božićno, i tipične ćorave komedije koja se oslanja na “bro-dude”,
“stoner” i klozetski humor, a pred kraj film skreće ka
“feel-good” teritoriji romantične komedije. Kupusara, što bi se
reklo. Dodajmo na to Setha Rogena u svojem tipično debilnom izdanju,
cameo uloge televizijskih komičara (Glazer, Fielder) i jačih zvezda
(Franco, Cyrus) i eto nama sto minuta užasa.
Još
na početku je jasno da ovo neće valjati, sa jeftinom forom da
narator iz off-a čita lažnu božićnu knjigu u stihu. Knjiga kaže
da je Ethan (Gordon-Levitt) još kao tinejdžer pred jedan Božić
izgubio roditelje i da su mu školski drugovi Chris (Mackie) i Isaac
(Rogen) priskočili i postali mu surogat familija. Mala digresija,
obratite samo pažnju na njihova imena. Šta je sledeće? Bob i
Dylan? Elem, oni su ga izveli u božićni provod (nije li to
porodični praznik?), nalivali se alkoholom, napušavali travom,
radili idiotarije i ludo se zabavili. Od tada je to postala praznična
tradicija za njih trojicu, a negde putem su na to dodali i opsesiju:
da barem jednom upadnu na godišnju elitno-dekadentnu žurku pod
imenom The Nuttcracker Ball.
Bilo
kako bilo, vremena su se promenila, Chris konačno ima karijeru
sportske zvezde, procvetao je u 34. godini zahvaljujući steroidima
(čovek se pita kako se održavao makar na pristojnom nivou do tada,
ali zaboravite logiku vi koji ćete ovaj film gledati), a Isaac veoma
trudnu ženu (Bell), pa će tradicija božićnog napijanja,
drogiranja i rađenja pizdarija biti okončana. Jedino je Ethan onako
nesnađen: pravi muziku koju ne objavljuje, radi glupe poslove (ako
to nije samo sezonska stvar) i nekoliko meseci ranije je dobio korpu
od Diane (Caplan) koja se smorila od njegove nezrelosti. Međutim,
ove godine je Ethan uspeo da nekome ukrade pozivnice za The
Nuttcracker Ball i, što se kaže, kad je bal, nek' je maskenbal,
posebno ako je oproštajni.
Igre
počinju, fore i fazoni se ređaju, retki uspevaju, uglavnom su
nesmešni, čudni i na nivou transfera neprijatnosti. Znate ono,
alkohol, droga, okapanja među prijateljima koje je život odneo na
različite strane, gegovi, grimase, kreveljenje, ispaljivanje
gluposti, nemoguće situacije. I gomila površnih referenci,
književnih (naravno Dickens), filmskih i pop-kulturnih. I James
Franco kao potpuna kretenčina u jednoj sceni. I ubeđivanje
gledališta da je Miley Cyrus (zapravo, iznenađujuće ležerna kao
glumica koja igra samu sebe) klasik pop-muzike, iako za to nije
prošlo ni dovoljno vremena, niti je kvalitet njenog rada takav.
Naravno
da nismo očekivali ništa revolucionarno, ali ovo što vidimo je
fakat jadno. Većina štoseva koji deluju kao da su izgrađeni
jednostavnu nisu smešni, nego zapravo deluju neprijatno i bizarno, a
ako je nešto i smešno, onda je to uglavnom slučajno. Fora sa
Grinch-hipsterkom (Glazer) jednostavno nije uspela, Rogenovo debilno
kreveljenje u džemperu sa Davidovom zvezdom, a naročito ona scena u
i oko crkve, vređa inteligenciju gledaoca, krađa konjske zaprege
isto tako, a scene u kojima je Ethan sam (kao ona sa pijanim
deda-mrazovima) su zapravo patetične i bedne, a to je lik za kojeg
kao treba da navijamo.
Iskreno,
nisam očekivao puno toga od Setha Rogena koji je dosta bolji kada
nema nikakvu kreativnu kontrolu nad filmom i zapravo može biti
pristojan, iako “typecast” glumac kada ga reditelj dobro
iskoristi. Nisam očekivao ni od njegovih drugara, scenariste Evana
Goldberga i njegovih pomagača i ko-producenata. Gledao sam This
Is the End i nisam ostao oduševljen, iako se projektu ne može
zameriti nedostatak ambicije. The Night Before nije ni izbliza
tako ambiciozan i zapravo više deluje kao nekakva tezga, čak
nevezano za praznike iz kojih smo nekako isplivali, već eto kao da
je bilo vreme za novu Seth Rogen komediju.
Više
sam očekivao od Josepha Gordon-Levitta, makar da zna izabrati film u
kojem će se pojaviti pošto nije baš da ga ima u svakom sranju.
Izgleda da su prijateljske veze ipak prejake. A, iskreno, mislio sam
da je i Jonathan Levine sposoban za nešto bolje od ovoga i to na
planu komedije. Warm Bodies mi se poprilično svideo, 50/50,
iako sa Rogenovom ekipom skupa sa JGL-om, je bio fino napisan i
režiran film, a i Wackness mu je simpatičan naslov. The
Night Before jednostavno deluje odrađeno kao tezga, od samog
početka ne naročito dobra i inspirativna, na kraju čak ni ne znam
kako majstorski odrađena. Beskrvna ćorava komedija.
No comments:
Post a Comment