2015.
režija:
Ken Kwapis
scenario:
Rick Kerb, Bill Holdermann (po knjizi Billa Brysona)
uloge:
Robert Redford, Nick Nolte, Emma Thompson, Mary Steenburgen, Nick
Offerman, Kristen Schaal, Susan McPhail
Iako
nisam oduševljen nad filmovima o preživljavanju čoveka u prirodi,
moram priznati da sam bio zaintrigiran zvezdama ovog filma. Iako
nisam toliko star, niti se osećam staro, moram priznati da su mi
gerijatrijske komedije izuzetno simpatične, a dvojica veterana
Robert Redford i Nick Nolte su uvek dovoljan razlog da bih pogledao
neki film. Osobito ako obećava konstantno džangrizanje i duhoviti
ping-pong između njih dvojice.
Već
sam naslov govori da će ovo biti relativno lagana varijanta u
poređenju sa Redfordom izgubljenim na moru (All Is Lost) ili
Reece Whiterspoon koja nakon promašenog života traži pravu sebe na
pešačkoj ruti od meksičke do kanadske granice (Wild). Nije
tu toliko ni stvar preživljavanja, ni samospoznaje, koliko ponovnog
povezivanja sa nekadašnjim prijateljem. Kruži priča da je Redford
pročitao knjigu Billa Brysona i video to kao priliku da sa Paulom
Newmanom osveži sećanja na Butch Cassidy and the Sundance Kid
(1969) i The Sting (1973), ali je Newman umro još pre nego
što je projekat započet. I Nolte je dobar izbor, kao što bi to bio
bilo ko od još uvek živih glumaca iz te generacije.
Bill
Bryson (Redford) je putopisac koji se nakon uspešne karijere lutanja
po Engleskoj i Australiji ustalio u New Hampshireu sa ženom
Catherine (Thompson) i gomilom dece. Upoznajemo ga kao televizijskog
gosta i shvatamo da mu komunikacija sa živim ljudima i širim
auditorijumom ne ide, ali i da mu nešto fali. Jedna od sledećih
scena na sahrani potvrđuje naše sumnje: kao i mnogi ljudi koji su
život proveli u pokretu, on statičnost vidi kao prvi znak smrti.
Kako je lutao dalekim krajevima, ali nikad Amerikom, dolazi na ideju
da se “prošeta” rutom kroz Appalachiu, od dubokog Juga do Maina
na severu, dugom preko 2.000 milja.
Sad,
kako je u godinama, a nikada baš nije bio sportski tip i šetač,
njegova ideja se čini blesavom i potencijalno opasnom njegovoj ženi
koja ga neće pustiti samog na avanturu. Jedini koji želi da mu se u
avanturi pridruži je prijatelj iz mladosti Katz (Nolte), čovek
sumnjivog životnog stila, fizičke kondicije i moralnih nazora. No
dobro, “a friend in need is a friend indeed”. Međutim, prvi
pogled na Katza nam govori da je taj aranžman recept za katastrofu.
predebeo je, proždire slatkiše, kaže da ga juri policija, mrmlja
kao da je pijan iako se kune da je trezan i sve u svemu, na ceo taj
poduhvat gleda kao na zajebanciju.
Znamo
šta sledi, red zajebancije, red melanholične reminiscencije, red
iskrenih trenutaka i otkrivanja “velikih životnih istina”.
Naravno, na putu nisu sami, naletaće na druge šetače (Kristen
Schaal će imati komičnu epizodu kao nepodnošljivo lajava
šetačica), ljude u turističkoj industriji i obližnjim gradovima,
kao i na životinje (epizoda sa medvedima je osvežavajuće
kretenska). To će im pomoći da se povežu sami sa sobom, jedni sa
drugima i prirodom generalno, kao što to obično biva u takvim
filmovima.
Iako
su obojica vidno prestari i za takve zajebancije i za uloge koje
igraju (Bryce je knjigu napisao kada je imao 44 godine), njihova
međusobna hemija je izvanredna. Likovi su, doduše, tipski i njih
dvojica ih mogu odigrati i u snu, ali to čine sa šarmom. Bryce samo
želi da se ponovo oseti živim i da to, ako je moguće, potraje, dok
je Katz neizlečivo džangrizav, lenj i aljkav, ali je zapravo svoj
život proživeo po svojim pravilima, koliko se dalo. Opet, nekako
nam je drago da ih gledamo u tim njihovim detinjastim i ne baš
verovatnim avanturama. Prosto, osećaj je prijatan. Ostali glumci su
tu da popune prostor i slede uputstva koja njih dvojica izdaju. I to
je sasvim u redu.
A
Walk in the Woods je film za lagano gledanje i zaboravljanje koji
će vas verovatno više oduševiti atraktivnim kadrovima i
simpatičnim, nonšalantnim tonom u glumi nego svojom predvidljivom
pričom, porukom ili autorskim postupkom. Ono što mene muči je
pitanje zašto je Robert Redford, ujedno i producent film, drugima
poveravao posao koji je mogao sam da obavi, verovatno i bolje, a
svakako sa više ličnog pečata. Šta će mu Michael Arndt koji piše
pod pseudonimom i Ken Kwapis, reditelj sa televizijskim iskustvom i
nekoliko romantičnih komedija iza sebe? Nema razloga za veliku
brigu, oni svoj posao rade zanatski korektno. Redford je u formi i
kao glumac, a verujem i kao autor da bi ovom projektu koji mu lično
znači dao i lični pečat.
No comments:
Post a Comment