2014.
režija: William Eubank
scenario: William
Eubank, Carlyle Eubank, David Frigerio
uloge: Brenton
Thwaites, Olivia Cooke, Beau Knapp, Laurence Fishburne, Lin Shaye,
Robert Longstreet
The Signal je nezavisni SF film, jedan od
mnogo u poslednjih godinu dana. Uglavnom je dobijao solidne ili makar
prosečne kritike, pa mi se učinio kao potencijalno zanimljiv
tripozan film. A i ja sam naivan, pa nasedam. Uostalom, šta je
najgore što mi se može dogoditi? Baciću dva sata vremena. Mada,
ništa na ovom svetu nije potpuno beskorisno, sve može poslužiti
makar kao loš primer. The Signal je upravo to – veoma loš
primer.
William Eubank se svrstava u kategoriju
nadolazećih SF autora. Njegov prvi film Love (2011) bavi se
astronautom na svemirskoj stanici nakon što izgubi kontakt sa bazom
na Zemlji. Možda je upravo ovaj film koji je privukao pažnju
kritike i festivalske publike poslužio kao inspiracija za
visokobudžetni 3D spektakl Gravity. The Signal je već
snimljen sa ozbiljnijim sredstvima, a verovatno da ćemo imati
prilike da gledamo Eubankov transfer u višu ligu.
Pored toga što je autor, Eubank je poznat i kao
direktor fotografije. Neke od filmova koje je on snimio sam imao
prilike da gledam. Ma kakvi filmovi bili, kamera je bila odmerena i
precizna. Vizuelni identitet u The Signal je jako važan i
dosta često upravo on popravlja mršav dojam, a samo na jednom mestu
(poduža scena u “found footage” drmusavom stilu, iako film nije
“found footage”) ga kvari, mada je za pretpostaviti da se tu radi
o rediteljskoj odluci i lošem izboru postupka.
Ono što je zapravo problematično u filmu je
priča. Ona je naivna, izlizana i predvidljiva, od veoma kratke
ekspozicije, pa do “velikog otkrića” na kraju. Imamo troje
ljudi, kompjuteraša sa MIT-a. Dva drugara, Nic (Thwaites) i Jonah
(Knapp) voze Nicovu devojku Haley (Cooke) sa Istočne na Zapadnu
obalu gde će provesti godinu dana na razmeni na nekom već
kalifornijskom univerzitetu. U toku puta dožive hakerski napad, što
na univerzitetske servere, što na svoje kompjutere od opasnog hakera
pod nadimkom Nomad. On ih vabi na svoju lokaciju, negde u dubini
pustinje u Nevadi. Oni ionako prolaze kroz Nevadu, pa što da ne...
Šta raditi kada vas opasni haker zove na svoju
lokaciju u napuštenom skladištu usred pustinje? Idete tamo da mu se
najebete mile majke, jer je verovatno bubuljičavi tinejdžer ili
invalid, a oni su poznati po tome da žive u napuštenim skladištima
u pustinji. Ne baš? Tako sam i mislio.
Vi ste, znači, pametniji od Nica i družine,
čestitam. Nakon pomenute “found footage + parkinson” sekvence,
Nic se budi nepokretan u bolnici okružen osobljem u odelu za
radijaciju. Glavni od njih, Damon (Fishburne) mu kaže da je u
karantinu pošto je imao kontakt sa vanzemaljskim životom. Damon ga
drka da radi neke glupe testove i brižljivo beleži rezultate. Haley
je u sobi do, malo u komi, a malo ne, a sa Jonahom Nic komunicira
preko ventilacije. I šta radite kada se posle Blair Witch
tripa probudite u epizodi The X Files sa primesama Cubea,
slabi i nemoćni? Nic je rešio da kidne, ali...
Ne smemo osporiti, The Signal je tripozan
film. Ali to su prilično linearno posloženi i već viđeni tripovi
koji se oslanjaju na standardnu filmsku mehaniku. Tako će Nic u
međuvremenu postati Oscar Pistorius sa druge planete (znam da je
nekorektno i da je spoiler, ali morao sam), imaćemo trip scenu sa
ludom babom (Shaye), a Damon će biti dežurni bau-bau koji govori
mirno, ali sakriva mnogo više nego što kaže.
Ako vam je The Signal jedan od prvih
ovakvih filmova koji ste pogledali u životu, mazel tov. Uživaćete
u njemu. Međutim, ako nije, onda ćete prepoznati elemente Matrixa,
The X Files, Dark City ili The Thirteenth
Floor razbacane po filmu. The Signal dolazi 15
godina prekasno i pritom je jednodimenzionalan kao kompjuterska
igrica nastala po motivima boljih filmova. Čak je i veliko
otkrovenje telefonirano negde na trećini filma. Nepotreban film.
No comments:
Post a Comment