2013.
režija: Ben Ketai
scenario: Patrick
Doody, Chris Valenziano
uloge: Kelly Noonan,
Jeff Fahey, Joey Kern, Eric Etebari, Brent Briscoe
Sa ovakvim filmom
postavlja se samo jedno pitanje: koliko će to loše biti? Znamo da
neće ozaći na dobro. U pitanju je horor iza koje stoji autorska
ekipa koja je šljakala neke gluposti na televiziji i za kompjuterske
igrice. A onda se pojavljuje onaj najjeftiniji i najuvredljiviji
trik: po istinitom događaju. Najbolje je da preskočite ovaj film.
Nećete? Dobro, ima nas
raznih, i mazohista i kompulsivnih opsesivaca i ljubitelja svakakvog
đubreta. Za početak, kliše broj 1: stari rudar bučno i masovno
proslavlja svoju penziju, možda on i ne bi da ide u penziju, ali
preživeo je 30-ak godina na opasnom poslu, pa je red da napravi
žurku. Znamo da će biti sranja, jer se sranja obično dešavaju
poslednjeg dana na poslu. Zatim, kliše broj 2: proslavi prisustvuje
i njegova kćerka advokatica za životnu sredinu. Roditelj i dete na
različitim stranama u borbi, pa će kćerka pristati da za neku
glupavu opkladu jedan dan raditi u rudniku da dokaže da to može,
ceni, štagod. Onda imamo kliše broj 3: prisustvo žene na muškim
poslovima (a rudnik je isti kurac kao ribarski brod) je ultimativni
baksuz.
Naravno, dolazi do
nesreće, deo rudnika se uruši, a rudari i turistkinja ostaju
zarobljeni pod zemljom, neki čak i zaginu, nestanu ili se povrede.
Pomoć im stiže za tri dana, dok se ekipa prokopa, a oni moraju da
pričekaju, najbolje u komori za preživljavanje. Međutim, rudnik je
bio poprište prilično brutalne nesreće početkom veka i možda je
uklet, a možda nastupa i “sindrom brvnare” pa naša vesela
škvadrica polako klizi u ludilo mozga.
Hajdemo prvo na
pluseve. Gluma je solidna, hajdemo reći profesionalna pa nismo
opterećeni sa lošom glumom koliko bi inače bili sa ovako tipskim i
tankim likovima. Atmosfera je tu, ali rudnici su sami po sebi
klaustrofobična mesta. Pristup da gledamo sve iz ugla
protagonistkinje Sam nije loš, jer nismo načisto da li smo svedoci
prirodnog ili natprirodnog fenomena, odnosno da li imamo posla sa
ludilom ili sa zombijima.
Problem je u tome što
nas nije briga. Žanrovska difuznost filma koja se kreće od filma
katastrofe preko psihološkog do zombie horora i nazad vrlo brzo
postaje naporna, kao i drmusava kamera iz ruke i mračni hodnici po
kojima se naši likovi bez motivacije muvaju. Poveznica sa prethodnom
katastrofom u istom rudniku nikad nije do kraja ispitana, samo je
ubačena reda radi. Sve odaje utisak recikliranog, derivativnog
proizvoda. A kartica “po istinitom događaju” je u kontekstu
ovakvog filma nemoralna i uvredljiva prema žrtvama prave nesreće.
Ko izdrži 80-ak minuta
do kraja filma biće nagrađen jednom više nego solidnom country
pesmom na odjavnoj špici. Meni je laknulo kada sam je konačno čuo.
Nije da se zbog nje isplati gledati film, ali treba uživati i u
sitnim nagradama. Znam samo da je prošle godine izašao još jedan
film pod nazivom Beneath, da je u pitanju bio prirodni horor o
džinovskom somu i da je imao potencijal meta-filma i samim tim je
bio bolji. Ko se zezne, pa skine pogrešan Beneath, neka se ne
žali da nije bio upozoren.
No comments:
Post a Comment