2013.
scenario i režija:
Clark Gregg
uloge: Clark Gregg,
Saxon Sharbino, Amanda Peet, Sam Rockwell, Paul Sparks, Allison
Janney, Felicity Huffman, Molly Shannon, Niecy Nash, William H. Macy
Jedno od pravila
pristojnog ponašanja, naročito u svetlu poslovne etike, glasi “ne
pljuj u ruku koja te hrani”. To se posebno može odnositi na “show
business”, naročito na Hollywood za koji se sasvim osnovano
pretpostavlja da njime upravlja ne samo novac, nego i nemala količina
ega. Pa ipak postoji trend snimanja “inside Hollywood” filmova
koji, je li, raskrinkavaju prljave tajne fabrike snova. Takvi filmovi
nisu blagonaklono primljeni od strane studijskih glavešina i bivaju
poslati u bioskope sa malim ili nikakvim marketingom i često
završavaju kao finansijska katastrofa. Ima izuzetaka, The Day of
The Locust (1975) i The Player (1992) su filmovi za sva
vremena, ali iza njihovog uspeha stoji nešto specifičnih okolnosti
koje zahtevaju posebnu temu. Većina filmova tog tipa bivaju
zaboravljeni sat vremena posle gledanja, kada malobrojna publika
zadovolji svoje apetite za “i bogati plaču” drogom.
Ostaje pitanje zašto
ih studiji jednostavno ne stopiraju, a odgovor je jednostavan. Prvo,
takvi filmovi su zdravi i za studije jer pružaju priliku autorima da
se izventiliraju kao što to čine dvorske lude kad ismevaju kralja.
Drugo, većina takvih filmova danas nastaje kao neka vrsta autorskog
“side” projekta nekog reditelja ili glumca, sa samostalnim ili
makar žešće nezavisnim finansiranjem.
Prošlogodišnji
autorski, a možda malo i “vanity” projekat televizijske glumice
Lake Bell (scenario, režija i glavna uloga) In a World bio je
uglavnom pravilno intoniran “inside Hollywood” film koji se bavio
nišom glasovnih glumaca, a usput je kačio i hollywoodske klanovske
veze i tinjajuću mizoginiju. Trust Me je projekat sličnog
tipa, iza njega stoji Clark Gregg, filmski i televizijski glumac,
stalni član Marvel postave i posvuduša po indie filmovima. Po
pitanju autorstva, ovo nije Greggov prvi pokušaj, njegov prethodni
film, crna komedija Choke je zabavno i gledljivo indie delce.
Sada pokušava da se pozabavi sa svetom dece-glumaca iz perspektive
retko poštenog – i zbog toga šonjavog i nesposobnog agenta.
Početak možete
komotno zaboraviti, jer je “flashforward” spoiler. Tek sa drugom
scenom počinje ekspozicija. Howard (Gregg) muljavo bari svoju
komšinicu (Peet), seda u svoj krš od auta i sve vreme melje preko
telefona, laže, maže i folira. On je casting agent specijalizovan
za decu-glumce, i sam bivši glumac u dečijoj dobi i jednom rečju –
gubitnik. Proćelav, sa licem koje odaje laganu neugodu i samoprezir
i jeftinim bluetooth slušalicama u uhu, slika je i prilika toga.
Njegov život je pakao,
sve njegove klince sa imalo potencijala otima njegov rival Aldo
(Rockwell), roditelji dece koju je zastupao ne žele da imaju posla s
njim, a studijski funkcioneri (Janney i Huffman) mu se smeju u lice.
Njegova sreća će se možda promeniti kada ga, kao grom iz vedra
neba, kontaktira četrnaestogodišnja Lydia (Sharbino) da joj
isposluje ugovor za franšizu novih “young adult” vampirskih
filmova za koju je već dobila ulogu. Mala lepotica koja ima talenta
da bude nova velika zvezda, naravno, ide u paketu sa sirovim, pijanim
i agresivnim ocem (Sparks). Ali posao je svejedno posao, a Lydia je
ne samo zlatna koka, nego i poslednja šansa da Howard napravi nešto
od svog života.
Problem je u tome što
je Trust Me primer filma koji ne uspeva da pronađe svoj ton.
Početne scene, iako preduge, previše elaborirane i sklone
ponavljanju stvari koje smo već shvatili, čine nam se kao korak u
smeru crne komedije ili satire hollywoodskog sveta. Kada se Lydia
pojavi u Howardovom životu, film skreće prema klasičnoj indie
drami o uspehu, a satirični ton se pojavljuje sporadično, zajedno
sa Rockwellom, Allison Janney i Felicity Huffman, sve ređe i ređe.
Problem nastaje sa dva obrata u trećem činu. Jedan će oterati film
prema melodrami nastalom oko uvredljivog stereotipa o Južnjacima.
Drugi će ton filma prebaciti na noir na osnovu neuverljive i lagano
perverzne pretpostavke da četrnaestogodišnja devojčica može biti
femme fatale.
Glumci su savršeno
odabrani, ali njihovi likovi su prejednostavni i stereotipni. Sam
Rockwell briljira kao ljigavi negativac i čisto korporativno
bezdušno zlo. Allison Janney je očekivano odlična kao kučketina
od šefice castinga, a Felicity Huffman (serija Desperate
Housewives, Transamerica) ledi krv u žilama kao
beskrupulozna producentkinja. Amanda Peet je sasvim pristojna kao
duhovita komšinica i Howardova simpatija, a Paul Sparks pogađa
prave tonove kao sirovina. Saxon Sharbino zaista ima talenta da
postane zvezda, ali svakako mora voditi računa o izboru uloga na
pravim projektima.
Velika količina
glumačkog talenta potrošena je uludo. Niecy Nash je tu najmanji
problem, ona ima dve scene za svoj “typecast” brbljive besne crne
sekretarice. Molly Shannon ima isto dve scene u potencijalno
zanimljivoj ulozi novcem i uspehom opsednute majke malog glumca.
Najveći “wtf” momenat je pojavljivanje Williama H. Macyja u
jednoj jedinoj sceni, kao ljigavog prodavca automobila koji i nema
veze sa ostatkom priče.
Osnovni problem je ipak
Clark Gregg. Njegov scenario se kreće od predvidljivog do potpuno
neuverljivog, njegova režija je na autopilotu. Neke scene su
nepotrebno duge, a tu i tamo posegne za relativno jeftinim CGI-jem
bez ikakvog opravdanja. Ali ono što je posebno iritantno je
činjenica da je on kao glumac prisutan u apsolutno svakoj sceni
filma. To znači da Trust Me nije nekakva argumentirana
kritika nego samo i jedino “vanity” projekat.
No comments:
Post a Comment