2013.
scenario i režija:
Eric Heisserer
uloge: Paul Walker,
Genesis Rodriguez
Da odmah razjasnimo par
stvari. Tragedija je kad jedan mlad i po svemu sudeći dobar i human
čovek prerano završi svoj životni put. Pogibija Paula Walkera je
nesumnjivo tragedija. A, sad, budimo realni, Paul Walker se više
proslavio kao neodređeni “celebrity” i frajerčić iz bezveznih
akcionih filmova koji imitiraju igrice za Playstation, nego kao
ozbiljan glumac.
Nezavisno producirani
filmčić neinventivnog naziva Hours je bio smišljen da to promeni,
da postavi Walkera pred kompleksni zadatak da gotovo sam na ekranu
drži našu pažnju kao dramski glumac. I Walker je tu začuđujuće
dobar i sposoban, i da je poživeo, možda bi napravio karijeru i kao
ozbiljan glumac. Šteta što film nije ni izbliza dobar kao Walker.
Sa boljim materijalom, Walker bi ostavio moćniji glumački
testament, a Hours se može svesti samo na 96 minuta lošeg
scenarija i shodno tome, čiste dosade.
Hours se dešava u New
Orleansu za vreme Katrine, i scenario tu ne okoliša: svako malo je
radnja filma presečena sa televizijskim vestima iz tog perioda.
Mehanika priče je nalik na veoma svedenu, statičnu pozorišnu
predstavu. Paul Walker igra prosečnog Amerikanca po imenu Nolan
Haynes i prvi put ga vidimo kako u panici dovodi ženu Abigail
(Rodriguez) u bolnicu zbog komplikacija sa trudnoćom. Abigail umre
na porođaju, a Nolan dobije uputstvo da ostane pored novorođene
curice koja je priključena na respirator barem dva dana.
Kada udari oluja, na
snagu stupa evakuacija, ali inkubator nije prenosan i Nolan mora da
ostane sa malom. Posebno sranje je to što je baterija falična i
mora se puniti preko ručnog generatora svakih par minuta. Nolan se
zbrinuo koliko je mogao sa čokoladicama i sokovima i mora da izdrži.
Nakon nekoliko uvodnih scena, Walker ostaje sam na ekranu, razgovara
sa bebom, snalazi se za infuziju i pokušava da popravi bolnički
agregat, kao i da privuče pažnju spasilačkih timova, pošto je sve
u kolapsu.
Hours liči na
originalni Die Hard, samo bez ikakve relevantne akcije i sa
puno ponavljanja jednih te istih postupaka. I to smara. Čak kad dođe
do realne napetosti, kao kad stanovnici obližnje zgrade pucaju na
helikopter da bi pilotu privukli pažnju, ili kada konačno do Nolana
u bolnici stignu maroderi i pljačkaši, te scene su izvedene mlako i
traljavo.
Ovo je već treći film
na sličnoj premisi ove godine. Imali smo Roberta Redforda
izgubljenog na moru i Sandru Bullock izgubljenu u svemiru, i oba
filma su manje ili više uspešno držala pažnju. Hours je dosadan,
ofrlje napisan film koji poseže za ustaljenim rešenjima. Film je
prepun nemaštovitih i sladunjavih flashbackova u kojima vidimo
odlomke iz srećnog zajedničkog života Nolana i Abigail. A gde je
nemaštoviti flashback, nije daleko ni duh pokojnice koja se
pojavljuje u ključnom trenutku našeg junaka i daje mu mudar savet u
“bumper sticker” maniru. Dodajmo tome i to da Nolan nakon 40 sati
izgleda zapušteno kao da je prošlo 40 dana.
Walker je u ovom filmu
imao više teksta i više suptilne glume nego u svim nastavicima Fast
& Furious i kao glumac je pokazao da je spreman
za novi nivo. Jasno je da nije imao potencijal da bude glumčina kao
Sean Penn ili John Malkovich, ali ovo skretanje u karijeri je bilo
više nego dobrodošlo. Ipak, dobra uloga u osrednjem do lošem filmu
nije nešto po čemu bilo koji glumac želi biti upamćen. Zaista je
šteta za Paula Walkera da Hours nije bolji film.
No comments:
Post a Comment