2013.
režija: Catherine
Hardwicke
scenario: Catherine
Hardwicke, Arty Nelson
uloge: Emily Browning,
Xavier Samuel, Cam Gigandet, Dawn Olivieri, Thomas Dekker, Frances
Fisher
Pre desetak godina
scenografkinja Catherine Hardwicke je počela da se bavi režijom.
Njena prva dva filma su sjajne priče o odrstanju snimljene u
jednostavnoj indie produkciji. Njen četvrti film je prvi Twilight,
upitne umetničke, ali nesumnjive komercijalne vrednosti koji je
Hardwickovoj doneo jedan besmisleni rekord: rediteljka sa
najuspešnijim prvim vikendom za jedan film. Red Riding Hood je bio
neuspeli pokušaj spajanja Twilight sveta sa Crvenkapom. Za očekivati
je da se nakon izleta u komercijalu indie autori vrate produkcijskim
okvirima koji su ih i proslavili.
Plush je pokušaj
takvog povratka korenima, produkcija je mala i svedena, fotografija zasnovana
na digitalnoj tehnologiji, soundtrack sastavljen od nepoznatih autora
i u okvirima alternativnog žanra. Ono što zabrinjava je to da je
Plush stvarno loš film, u svakom aspektu, od fotografije koja liči
na video-spot i neinventivne njanjave muzike koja pokušava da liči
na Nine Inch Nails, do predvidljive, reciklirane priče u kojoj su
svi detalji poznati i pre nego što se pojave.
Najgore od svega je što
ne znamo šta bi Plush trebalo da predstavlja. Da li je to nekakav
“camp”? Da li je parodija na filmove o alternativnoj rock sceni?
Da li je pridika o izvitoperenosti sub-kulture? Da li je u pitanju
bajka sa princezom i monstrumom? Ili je reciklirani psiho-triler o
opsesiji i proganjanju? Ili možda samo narativni okvir za
iživljavanje umetničkih frustracije? Imali smo jedan takav film
nedavno, sa još zvučnijom autorskom ekipom i finalnom verzijom još
više u domenu “trasha”, i on se zvao The Canyons.
Film počinje sa
naracijom glavne junakinje Hayley (Browning) koja je praćena
flashbackom o njenom usponu na alternativnoj sceni, i o gubitku svoje
druge polovine u kreativnom i životnom smislu, njenog brata Jacka
(Dekker). Za naraciju se ispostavlja da je intervju, i Hayley živi
životom rock zvezde čija slava polako prolazi. Udata je za novinara
Cartera (Gigandet) i ima dvoje slatkih klinaca, vilu na Beverly
Hillsu i povratnički album koji treba odsvirati na turneji. Njen
band ima novog gitaristu Enza (Samuel), koji je malo ekstreman, malo
biseksualan i malo uvrnut.
Turneja ne ide dobro,
nove pesme nisu najbolje primljene i oseća se Jackovo odsustvo.
Međutim, tu je Enzo, genijalni muzičar koji će priču dići na
novi nivo i sposobna menadžerka Annie (Olivieri) koja zna šta treba
raditi. Hayley će napraviti početničku grešku i spetljati se sa
Enzom, iako nema nameru da napusti muža, pravdajući se “umetničkim”
razlozima. Međutim, kada se vrate sa turneje, Hayley će primetiti
da je Enzo nezdravo opsednut s njom i eto nama psiho-trilera sa
najavljenim preokretima i predvidljivim trzalicama.
Sve to bi bilo bolje
kada bi Hardwickova znala šta želi postići, da li nas namerno
plaši (što bi bilo potpuno pogrešno, jer takvih filmova ima na
bacanje i retko kad doguraju dalje od kasnih noćnih termina na
kablovskim televizijama) ili pokušava da nas zabavi. U tom slučaju,
sve to je trebalo da ispadne još više “campy” i “trashy”,
sa izgrađenim i elokventno predstavljenim stavom o dotičnoj
sub-kulturi. I sam izbor sub-kulture je pogrešan: emo gothic je bio
popularan jedno kratko vreme, uporedo sa myspace-om, nije imao
dovoljno supstance da se održi duže vremena, a relativno je sveže
pokojan da bi mogao da se vrati kao retro. Plush ispada čudan i
nevešt film, a osvešteni gledalac ima “what the fuck” izraz
lica.
Filmu nema spasa,
međutim ono što iznenađuje je apsolutno sjajna i sigurna Emily
Browning u glavnoj ulozi kao ranjiva rock princeza. Njeni skoriji
radovi pokazuju da raste kao glumica i da može da bude dobra čak i
u prosečno napisanoj ulozi u lošem filmu. Xavier Samuel je
neuverljiv kao negativac i ovaj film mu nije trebao posle
interesantne uloge u Adore. Dawn Olivieri je predvidljivo zavodljiva
u ulozi koja joj ne stoji najbolje, a ostali nisu ni spomena vredni.
No comments:
Post a Comment