2013.
režija: Devin McGinn
scenario: Adam Ohler
uloge: Steve Berg,
Michael Black, John Gries, Erin Cahill, Kyle Davis, Cameron Murphy
Pre ili kasnije mi se
dogodi da pročitam kritiku koja će me odvesti na krivi trag i da
zbog nje pogledam film koji sam mirne duše mogao i da propustim.
Jedan od takvih filmova je i Skinwalker Ranch, još
jedan horor iz “found footage” miljea.
Da se ne lažemo,
“found footage” je sub-žanr koji je potrošen i pre nego što se
pojavio u punoj meri, zato što je u pitanju štos koji je zanimljiv
možda prvi put, i možda drugi put, ako je od prvog prošlo dovoljno
vremena. Imali smo veoma originalni “shocker” Cannibal
Holocaust, pa smo pričekali petnaestak godina za The Blair
Witch Project. Potonji je postao serijal i poslužio kao
inspiracija za druge serijale tipa Paranormal Activity i neke
samostalne filmove. Ukoliko ne donose nešto novo, a pitanje je
koliko “found footage” novina može doneti, ovakvi filmovi su
dosadni i jednostavno loši.
Skinwalker Ranch
je loš i dosadan film koji odiše manjkom vizije i ošljarskim
amaterizmom. To što je loš je najmanji problem, meni kao kritičaru
predstavlja zadovoljstvo da s vremena na vreme pogledam loš film.
Ali loš film mora biti bar na neki način zabavan da se ne osećam
kao da sam potrošio vreme. Da je Skinwalker Ranch
spektakularno loš film, moje mišljenje o njemu bi bilo bolje.
Iznervirala me je činjenica da gledam šablonski i dosadni film.
Dakle, film počinje sa
“kućnim” snimkom dečaka kojeg proguta svetlost koja se pojavi
na noćnom nebu. Posle toga imamo lažne dokumentarne intervjue sa
lažnim meštanima nekog kurčevog okruga u saveznoj državi Utah
koji daju svoje tumačenje događaja. Na kraju vidimo dečakovog oca
Hoyta (relativno poznati karakterni glumac John Gries, koji iza sebe
ima brojne epizodne uloge u relativno poznatim filmovima).
Onda se tu pojavljuje
grupa naučnika-istraživača iz nekog državnog ili para-državnog
instituta, jer je bilo i drugih incidenata, tipa napada na stoku. Oni
će sve to lepo snimiti i rastumačiti. Tu je vođa projekta,
nekoliko različitih specijalista, kamerman, vozač i
električar-zaštitar, uz vlasnika ranča Hoyta, čiji je sin nestao,
i koji možda nešto mulja, a možda i ne. Znate kako ide dalje, prvo
će kamere zabeležiti neke čudne pojave, onda će se pojavljivati
neobjašnjivi fenomeni, čudne životinje, jaka svetlost i slično,
da bi naši junaci počeli da nestaju jedni za drugima. Biću đubre,
pa ću vam spoilati film samo zato što želim da uštedim vaše
vreme.
Dakle, ko stoji iza
toga? Duhovi? Demoni? Super-tajni vladini eksperimenti? Ma jok, ovde
imamo stare dobre vanzemaljce spojene sa tipičnim indijanskim
legendama o “shape-shifterima”, bićima koja menjaju svoj pojavni
oblik.
Ko stoji iza ovog
filma? Reditelj je ne baš uspešni glumac, scenarista je debitant,
većina glumaca su toliko neprepoznatljivi da verovatno drži
pretpostavka da tezgare snimajući reklame, a neki od njih imaju i
dnevne poslove. To je simpatično i daje amaterski šmek filmu i neku
iskrenost, iako je u pitanju posao kreativan koliko i crtanje po
šablonu. U tom rasporedu snaga, John Gries je previše poznat i
previše dobar glumac i zaista razbija koncepciju.
Ostatak “kreativnog”
postupka je jasan, digitalna kamera iz ruke koja se trese se
alternira sa digitalnim kamerama postavljenim kao kamere za prismotru
i osiguranje. I da, naravno, kamere se kvare baš kada je potrebno
snimiti fenomen. Jedino što je zanimljivo je “found footage”
momenat u okviru “found footage” filma kada ekipa nađe snimak
star 50 godina. Ostalo znamo, red šokova, red prepirke, red panike,
i tako u krug. Sve u svemu, dosadan film, ali barem ne traje dugo. Sa
svojih 70-ak minuta jedva prolazi kao dugometražni. Ali je svejedno
nepotrebno iskustvo. Izbegavati, ako niste fan i kolekcionar žanra.
No comments:
Post a Comment