2013.
režija: Jacob Vaughan
scenario: Jacob
Vaughan, Benjamin Hayes
uloge: Ken Marino,
Gillian Jacobs, Mary Kay Place, Stephen Root, Peter Stormare, Patrick
Warburton
“Imam monstruma u
dupetu, i to nikako nije metafora!”, kaže Duncan (Marino), glavni
lik u filmu. Osim što je monstrum u dupetu metafora i ništa osim
metafore. To je metafora za potisnuti bes, za sjebanu radničku i
srednju klasu, oličenu u glavnom liku, koju maltretiraju ljigavi
šefovi koji uvek mogu da računaju na nekakav “bail-out”,
oličeni u Philu (Warburton), i to je metafora za pritisak kod kuće
koji “obični Joe” trpi od majke (Place) i žene (Jacobs). Bad
Milo je uvrnut, over-the-top, ogavan i provokativan film za koji
treba naći pravu meru ozbiljnosti.
Da, izgleda namerno
trashy, “monstrum” u filmu deluje jeftino, premisa se graniči sa
debilnom, a stil kultnog trasha 80-ih i 90-ih se sledi sa nesputanim
žarom. Telesni horor se meša sa socijalnim hororom i satirom u
potpuno ludom filmu bez kočnica. Carpenterov Brood i It's
Alive Larrija Cohena, nemali uticaj filma Office Space,
začinjen sa klozetskim humorom, gorčinom i oštrinom, Bad Milo
je odlična zabava za one koji nemaju ništa protiv malo gadosti.
Opet, ovde ćemo naći
ceo spisak “trope”-a koje je teško zamisliti van filma.
Gastro-entestolog je sklon okrutnim toaletnim šalama, prethodno
savetujući pacijentu mirovanje. Šef na poslu je govno, Duncanu
uvaljuje najgori posao i sprema se da mu zabode nož u leđa.
Duncanova nova kancelarija je bivše kupatilo. Njegova žena Sarah
dosadno insistira na potomstvu. Njegova majka ga gnjavi da želi
unučad i čak ga šalje kod specijaliste za mušku plodnost, a sama
pritom ima veoma začinjen seksualni život sa mlađim partnerom. Ona
i otac (Root) su mu sakrivali da je po muškoj liniji nasledio neku
vrstu majanskog ili kakvog već prokletstva, da se kod njega od
stresa stvara čudovište u zadnjici koje povremeno želi van i ide
na krvavi pohod, a meta su oni koji su se zamerili “domaćinu”.
To će saznati od potpuno nenormalnog psihologa – hipnotizera
(Stormare), kao i činjenicu da svog novog kompanjona ne sme ubiti,
jer će ubiti deo sebe. Najbolje bi bilo da mu da ime i tretira ga
kao kućnog ljubimca, kao nekakvog suludog opasnog psa koga ne može
ubiti... A demon iz dupeta, Milo ima ukus za krv i pravolinijsku
motivaciju, spretan je sa oruđem, a ima i oštre zube.
Postoji ograničenje
dokle ovakvi filmovi, žanrovski blenderi, mogu da idu. Prosto,
parodičan je ali ne do kraja fokusiran na to šta bi tačno
parodirao. U isto vreme, odbojan je, ali nije dovoljno šokantan da
ponovi ono što su njegovi uzori (produkcijska kuća Troma) već
uradili, svesno praveći sulude trasheve. I na kraju, to je film o
monstrumu koji živi u dupetu, a da dupe nikada nije prikazano. Možda
je to suptilno, ali ostatak filma nije. I šale počinju da se
ponavljaju posle nekog vremena, pa se postavlja pitanje da li je u
pitanju odvratnost radi odvratnosti, ili je nešto drugo, dublje i
pametnije.
Ipak, Bad Milo
je dovoljno hrabar i provokativan film koji kuca na prava vrata,
solidno napisan i režiran, sa sasvim dovoljno, možda čak i previše
namigivanja da smo usred elaborirane metafore. Solidno je i
odglumljen, na momente deluje kao da je snazi bila improvizacija.
Postava je sastavljena od komičarskih veterana, tako da su se sjajno
snašli. U svakom slučaju, ovo je film za manje gadljive, sa jačim
stomakom i urednom probavom. Možda se u tom trashu skriva budući
kultni film koji je rešio da se pokenja na elitu.
No comments:
Post a Comment