2013.
scenario i režija:
Iain Softley (po romanu Sebastiena Joprisota)
uloge: Tuppence
Middleton, Alexandra Roach, Kerry Fox, Aneurin Barnard, Frances de la
Tour
Trap for Cinderella
se prodaje kao erotski triler, ali film nije niti naročito erotičan
niti uzbudljiv. Zapravo, oslanja se na nešto ničim potkrepljene
golotinje, zamenu identiteta, amneziju i flashback za flashbackom.
Sve u svemu, ugođaj je nalik na one filmove koji se noću vrte po
kablovskim kanalima, bez obzira što izvorni roman zaslužuje bolju
obradu, i što ju je dobio u originalnom, istoimenom francuskom
novovalnom filmu.
Dakle, noć,
eksterijer, vila na jugu Francuske. Odjednom, eksplozija. Rez.
Devojka se budi u bolnici posle rekonstruktivne plastične operacije.
Ne seća se ničega. Ona je Micky (Middleton) i pati od amnezije, uz
nadu da će se njeno pamćenje polako vraćati. Sreća, pa se o njoj
brine Julia (Fox), višegodišnja lojalna asistentkinja njene bogate
tetke (de la Tour). Micky tako saznaje da je bogata naslednica, da
ima dečka advokata po imenu Jake (Barnard), da voli da pije danju i
partija noću, i da je nekoliko meseci pre nesreće ponovo stupila u
kontakt sa prijatljicom iz detinjstva po imenu Do (Roach).
I tu počinje serija
flashbackova u kojima se devojke ponovo zbližavaju, zabavljaju
zajedno, žive zajedno i počinju da liče jedna na drugu, iako su
potpuno drugačije po karakteru. Mickey je divlja, lakomislena
bogatašica, a Do je smerna, skromna bankarska službenica i malo
stidljiva pride. Biće tu i poneki flashback u okviru flashbacka,
koji nas vraća u njihovo detinjstvo i objašnjava nam kako su
izgubile kontakt, ne da je to posebno bitno za priču, ali nema veze.
Dakle, sledi nam jeftini zaplet složen po uputstvima iz knjige
“Screenwriting 101”, koji treba da zaliči na Chabrola
(ali nema onu kritičku oštricu uperenu prema buržoaziji),
Polanskog (samo bez subverzivnosti) i Hitchcocka (bez napetosti).
Naravno, svaki iskusniji gledalac će bez problema napraviti prilično
preciznu rekonstrukciju šta će se sve dogoditi i kako će se klupko
misterije odmotati.
Jedino zanimljivo što
film nudi je vizuelni identitet. Vidi se da je snimljen u skromnim
produkcijskim uslovima, ali portretira svet luksuza i modernog
glamura sa osećajem i dostojanstvom. Kome je do londonskog chica,
neka slobodno pogleda. Gluma nije loša, ipak su u pitanju pristojni
glumci, ali likovi su toliko loše i plošno napisani da ne postoje
van priče, tanki su i nemaju nimalo pozadine. U toj kombinaciji
Kerry Fox malo odskače i daje svom liku određenu dubinu.
Autor filma Iain
Softley je imao nekoliko uspešnih filmova u prošlosti, moj favorit
je njegov prvenac Backbeat (1994), priča o Beatlesima pre
nego što su postali slavni, i kada su, kao kvintet, nastupali
uglavnom u Hamburgu. Sledeći film Hackers (1995) se smatra
kultnim generacijskim filmom, i sasvim slučajno je lansirao karijeru
Angeline Jolie. Sa The Wings of The Dove (1997) i K-Paxom
(2001) je Softley stekao kratkotrajnu svetsku slavu, ali je nije
održao. Od tada radi same konfekcijske filmove, i Trap for
Cinderella je samo to i ništa više. Bez duše, bez stila, bez
poente i sub-teksta, dosadno, prazno i nepamtljivo ostvarenje.
No comments:
Post a Comment