2013.
scenario i režija:
Shana Betz
uloge: Anna Paquin,
Drea de Matteo, Liana Liberato, Ava Acres, Cam Gigandet, Jeff
Hephner, Lloyd Owen
Zaista ne zvuči
obećavajuće, za scenario i režiju je zadužena epizodna glumica iz
indie i video-filmova, dve najveće glumačke zvezde dolaze sa
televizije, jedna od njih je čak i producentkinja. U pitanju je
autobiografska na smrt ozbiljna pridika o teškom životu, smeštena
u trash krimi milje Floride s kraja 70-ih godina prošlog stoleća.
Razlog za gledanje ovog filma je čista radoznalost po pitanju
karijere Anne Paquin, druge najmlađe dobitnice Oscara i sadašnje
zvezde vampirskog trasha True Blood.
Anna Paquin i pored
ogromnog talenta nije napravila bitnu karijeru na filmu. Nekoliko
uloga po indie filmovima, velika očekivanja od filma Margaret
(kod kojeg je distribucija zakazala, a neki kritičari ga smatraju
remek-delom) i sporedna uloga u X-Men serijalu nisu nešto što
može ispuniti očekivanja. Povrh toga, velika uloga u popularnoj TV
seriji, ima tendenciju da se povuče znak jednakosti između Anne
Paquin i Sookie Stackhouse. Zato je glumica rešila da uzme stvar u
svoje ruke i isproducira sebi film po meri, sa ulogom naručenom za
nju. Naime, glavna junakinja filma Free Ride, Christina
(Paquin) ima sasvim dovoljno trash sličnosti sa Sookie, ima taj njen
oštar jezik i držanje ponosne siromašne žene, ali tematika filma
je svakako dovoljno ozbiljna da se sakrije činjenica da je Anna
postala glumica od jedne uloge.
Film počinje sa
Christinom koja trpi batine od muža, pa jednog dana da otkaz na
poslu, potrpa kćeri u auto i odveze se put Floride. Tamo joj je
prijateljica iz striptizerskih dana Sandy (de Matteo) sredila šljaku,
za početak treba da čisti kuće kriminalaca. Nemam pojma kako je to
referenca za buduće poslove na švercanju trave brodovima od
međunarodnih voda do skladišta, ali to je karijera koju je
Christina odabrala za sebe. Naravno, u prvo vreme sve ide kao po
loju, operacija je dovoljno mala i nebitna da bi bila primećena, a
Bossman (Hephner) nije nikakav Scarface. Društvance na brodu je
veselo, tu je jedan ribar, kapetan, jedan zgodan momak, a ni
društvance na kopnu ništa ne zaostaje, tu im se priključuju neke
zgodne devojke. Iako je petljanje sa članovima grupe zabranjeno,
vibracije su seksi i drugarske, u pozadini piči neki cock rock, cure
đuskaju pred momcima, pije se viski, šmrče se koka i tako dalje.
Narvno, Free Ride
ne bi bio na smrt ozbiljni preserans kada stvari ne bi pošle po zlu
i kada u to ne bi bila uključena deca. Jedna od njih je naratorka,
sama autorica filma preimenovana u Shell (Acres), koja je premlada da
bi ičega bila svesna, dok druga, adolescentkinja M.J. (obećavajuća
Liana Liberato) prolazi kroz svoje, je li, formativne godine,
suprotstavlja se majci i gleda je sa mešavinom zavisti, prezira i
osuđivanja.
Dobro, to smo sve
viđali i po boljim filmovima. Problem sa Free Ride je što je
dosadan i koncipiran kao emisija sa jednog od brojnih “true crime”
kanala. Dalje, autorica ne zauzima jasan stav, nego je razapeta
između razumevanja za majku koja dolazi iz redova sirotinje i
pokušava da se izbori kako zna i ume da deci osigura bolji život i
veoma uopštene osude kriminala. Treći problem proizilazi iz
prethodnog: bez stava nema ni naročite drame, celokupna drama se
šlepa na uvodnom “onelineru” u kojem mlađa kćerka citira majku
kako nema besplatne vožnje, jer za svaku moraš da daš benzin,
travu ili bulju i na činjenici da je u pitanju stvarni događaj.
Glumice od kojih se
najviše očekuje nimalo ne odudaraju od svojih ustaljenih persona.
Anna Paquin drži taj strogi stav i zapravo ima samo jednu briljantnu
scenu (jedina interesantna scena u filmu) u kojoj uspeva da se sabere
u sekundi kada u baru čuje da su njene saradnike pronašli mrtve,
bez patetike, plakanja i jurišanja van. Drea de Matteo ostaje
stereotipna slika bivše striptizete i cure za zabavu sa jedne i
krimi-mentorice sa druge strane. Zato mlada Liana Liberato uspeva da
odskoči i da ni u jednoj sceni ne bude ispod Anne Paquin, što
zahteva popriličnu samouverenost.
Ima nečeg simpatičnog
u ležernosti sa kojom se Shana Betz obračunava sa traumom iz
prošlosti i u tom portretu kriminalnog polusveta svesnog da možda
neće dočekati sutra. Ali to i dalje ne umanjuje činjenicu da je
Free Ride već viđena priča, posebno ljigava na kraju.
No comments:
Post a Comment