2013.
režija: Tze Chun
scenario: Tze Chun, Oz
Perkins, Nick Simon
uloge: Alice Eve, Bryan
Cranston, Logan Marshall-Green, Ursula Parker, Leo Fitzpatrick, Erin
Cummings
Bryanu Cranstonu je ovo
prva uloga od završetka serije Breaking Bad koja ga je
lansirala u glumačku orbitu. Cranstonova karijera je sama po sebi
fenomen, Cranston se proslavio pod stare dane, najpre na televiziji,
kao pater familias u sitcomu Malcom in The Middle, zatim kao
hemijski i kriminalni “mastermid” u Breaking Bad, da bi
usledile sporedne uloge u bitnim filmovima (Drive, Argo,
Total Recall). Pored toga, gostuje u komičnim talk show
emisijama i pozajmljuje glas za crtane filmove i serije i ima status
“vruće robe” u Hollywoodu.
Za očekivati je da mu
se da centralna, noseća uloga u nevelikom indie filmu kao što je
Cold Comes The Night, međutim to ovde nije slučaj. Zvezda
filma je Alice Eve, koja pokazuje versatilnost, čak i kada je film
skup klišeja koji su malo do nimalo izmenjeni. Ovde imamo spori
ruralni neo-noir, sa nemušto navedenim socijalnim sub-tekstom i već
izrabljenom mračnom, očajničkom atmosferom. Alice Eve i njena
de-glamurizacija su retki razlozi da se ovaj film pogleda.
Ostalo se vuče negde
između loše skrivenog pulpa i ničim pokrivene pretencioznosti,
koja počinje od naslova koji bi trebalo da zvuči mračno, duboko,
arhaično i da asocira na klasičnu američku književnost, do
socijalnog “statementa” i pseudo-feminističkog koncepta
žene-majke-ratnice koja se bori za opstanak u svetu pokvarenih
ruralnih muškaraca. Kada se taj koncept razradi detaljno, dobijemo
remek-delo kao što je Winter's Bone (premda je tamo u pitanju
sestra, a ne majka), a kada se razrađuje kroz ofrlje pobacane
klišeje, pretvara se u trash. Sve ostalo je ionako na tom nivou, od
užasno simuliranog ruskog akcenta (Cranston), preko nekakvog novca
kao “nepokretnog pokretača” radnje (saznaćemo kako i zašto,
ali to nije naročito novo ni naročito dobro izvedeno) i likova koji
ostaju u grubim skicama, do predvidljivog toka radnje, do u detalje.
Reciklirani materijal, i to recikliran bez velikog promišljanja, eto
šta je Cold Comes The Night.
Chloe (Eve) je žena
koju je odavno napustila sreća, pa preživljava kao vlasnica,
poslovođa i recepcionarka u motelu u pripizdini (Upstate New York),
koji izdaje sobe kurvama i narkomanima. Nemajući love da iznajmi
sebi stan ili kuću, ona sa kćerkom (neverovatno ležerna Ursula
Parker) živi u motelu, što joj na vrat navlači socijalnu službu.
Chloe nije bez greha, i zna da pokupi poneku kintu od ne baš sasvim
legalnih poslića, a u tome joj pomaže bivši dečko Billy
(Marshall-Green), lokalni korumpirani pandur.
Sve će se promeniti
jedne noći kada u motel dođe ruski gangster nižeg nivoa Topo
(Cranston) sa svojim nećakom. Nećak već nekako zagine, njihov auto
Billy odšlepa u policiju u nameri da ga proda, i Topo je u
višestrukom problemu. Naime, on je skoro slep i potreban mu je
personalni asistent. U tu svrhu će uzeti Chloe i njenu devojčicu
kao taoce sa namerom da povrati lovu koja se nalazila u autu i koja
je namenjena veoma opasnom dileru koji očekuje pošiljku preko
kanadske granice.
Sve je to stereotipno
do daske i znamo šta će se dešavati, međutim, film tu slučajno
nabasava na priliku da bude originalan. Nema puno filmova koji se
bave problematikom prestarelih, potrošenih i hendikepiranih
kriminalaca. Kriminal nije grana posla sa garantovanom penzijom,
koncept povlačenja nije naročito izgledan, prekvalifikacija često
nije opcija. Topo je jedan od takvih likova, nije baš na vrhu
piramide i ovisi o volji drugih, potencijalnih poslodavaca. I dalje
zna da se snađe sa pištoljem, iako ne vidi dobro, ali to mu je
slaba referenca. Međutim, potencijal za jednu zanimljivu i
originalnu priču je potrošen time što je Topo samo utopljen u
klišeiziranu strukturu filma, a njegov hendikep je tretiran kao
klasičan “quirk” klasičnog negativca.
Sa svojih 80-ak minuta
realnog trajanja, dok desetominutnu špicu možete slobodno
preskočiti, Cold Comes The Night vas neće koštati puno
vremena. To, naravno, ne znači da vas neće nafilati određenim ne
baš prijatnim nestrpljenjem da se konačno nešto novo i zanimljivo
dogodi. Nakon solidnog Children of Invention, Tze Chun je
napravio jedan bezukusan, nezanimljiv pulp B film.
No comments:
Post a Comment