2014.
scenario i režija:
Steven Brill
uloge: Elizabeth Banks,
James Marsden, Gillian Jacobs, Sarah Wright Olsen, Ethan Suplee, Bill
Burr, Ken Davitian, Willie Garson, Ken Nealon, Niecy Nash
Samo je trebalo
proveriti filmografiju reditelja Stevena Brilla (Little Nicky
mu je još i najbolji film) i preskočiti Walk of Shame. Niti
volim ćorave komedije, niti sam neki naročiti fan Elizabeth Banks
niti mi naročito nedostaju fore i fazoni popularni pre tridesetak
godina.
Tada su japiji
(yuppies) bili relativno nova pojava i zbog toga relativno zgodan
materijal da ih se ubaci u komediju situacije sa izrazito
desničarskim “family values” kontekstom. Koncept je još
stariji, u mislima imam Out of Towners (1970), i u njemu
najčešće neki frajer dolazi u novi grad jureći nekakav posao, a
usput ostane bez smeštaja i love zabunom. Nepoverljivi meštani ga
zamenjuju za propalicu i to ga uvlači u jednu nezgodnu situaciju za
drugom, dok se nekako sve to ne završi i svi budu srećni i
zadovoljni. Out of Towners je bio prilično simpatičan i
veseo filmčić, ali je formula deset godina kasnije izvađena iz
naftalina i upotrebljena kao propagandno oružje Reaganove vizije
Amerike, gde su novac i malograđanski moral jedino merilo
čovečnosti, gde je nepoznato lice, stranac ili siromah automatska
pretnja i gde je uputno ljude ceniti po odeći koju imaju na sebi.
Martin Scorsese je sa After Hours (1985) uspeo tome da doda
jedan fini, simpatični umetnički “twist”, ali formula je ostala
na tome.
Ovde ulogu izgubljenog
japija preuzima Meghan (Banks), fina i pristojna voditeljka vesti na
lokalnoj televiziji koja pokušava da pređe u višu ligu. Kada joj
se u jednom danu dese dva vezana sranja, propadne joj unapređenje i
ostavi je dečko, njene prijateljice, jedna jezičava (Jacobs) i
druga droljasto-tupava (Wright Olsen) uspeju da je nagovore da se
izazovno obuče i izađe sa njima u klub po sistemu “ud'ri brigu na
veselje”. Meghan će tu previše popiti i upoznati simpatičnog
barmena i pisca ljubavnih romana Gordona (Marsden) i završiti s njim
u njegovom stanu. Negde pred zoru će poslušati poruke na
telefonskoj sekretarici i shvatiti da ipak ima šansi za unapređenje,
ali da obavezno mora da dođe na posao i zablista pred njuškama sa
važne televizije.
E, sad, ona je mamurna,
obučena u droljastu žutu haljinu (što je modni zločin sam po sebi
– belkinja, naročito plavuša ne bi smela na sebe da baci išta
žuto) i ne može da nađe mobilni telefon, pa krene da pronađe
auto. Kako to već biva, pauk joj je pokupio auto u kojem je ostala
tašna i novčanik sa lovom, karticama i dokumentima, a u stan kod
frajera ne može da se vrati jer mu ne zna ni prezime ni broj stana.
Dakle, mora da nekako nađe put do kuće, posla, gde god, i to bez
kinte i telefona, pritom još obučena krajnje neprikladno.
Naravno, pisac živi
negde u centru okružen propalicama, dilerima i kurvama, a Meghan
kraj ne poznaje. Mora nekako da nađe pomoć na ulici... I tu kreću
prave nevolje: taksista (Davitian) joj ponudi da vožnju plati sa
plesom u krilu, kurve je napadnu jer u njoj vide konkurenciju,
policajci (Suplee i Burr) joj očitaju bukvicu bez da bi je
saslušali, a jedino je neki dileri prepoznaju i ponude joj da nekoga
pozove. Naravno, ona ne zna nijedan broj napamet ili šta već... Noć
se polako pretvori u jutro, a nevolje se nastave: Niecy Nash je
istera iz autobusa, neki hasid pomisli da je Meghan demon koji je
došao da ga iskušava, a napaljeni pubertetlija insistira da će joj
pomoći ako mu ona pokaže sise. Panduri su joj, naravno, sve vreme
za petama.
Za nešto što pokušava
da bude komedija, Walk of Shame ima ravno nijedan smešan
momenat, sve je usiljeno, glupavo i neretko uvredljivo. Humor je
često rasistički i seksistički, a jedan te isti štos se ponavlja
u nedogled. Gluma i režija su, kao i scenario, u velikoj meri na
auto-pilotu. Elizabeth Banks pokušava da nam izazove empatiju i nije
njena krivica što ne uspeva: njen lik je skup nekakvih tipskih
osobina miljama daleko od stvarne ličnosti. Ostali likovi su još tipskiji.
To što je glavni lik
žena, Walk of Shame ne postavlja kao temu, nego samo koristi
za seksistički humor. Nigde se jasno ne podiže glas protiv
objektivizacije ili površnog materijalističkog profiliranja ljudi.
Meghan ima problem što su je zamenili za kurvu zbog droljaste
haljine, ne sa tretmanom kurvi. To mi liči na neprincipijelnu
koaliciju feministkinja i republikanaca protiv pornografije.
No comments:
Post a Comment