2014.
scenario i režija: Jerome Sable
stihovi: Jerome Sable, Eli Batalion
uloge: Allie MacDonald, Douglas Smith,
Meat Loaf, Kent Nolan, Brandon Uranowitz, Minnie Driver
Mešanje žanrova je zeznuta stvar,
neki žanrovi idu zajedno, a neki ne... Horor, komedija i broadwayski
mjuzikl nisu nova kombinacija, bilo je već takvih filmova. Phantom
of The Paradise i Rocky Horror Picture Show su apsolutno
legendarni filmovi, nešto najbolje što je u tom domenu napravljeno.
Silni drugi filmovi na taj kalup, bilo da su bezočne kopije ili samo
neuspeli pokušaji, prosto isparavaju iz sećanja čim izađemo iz
dvorane ili ugasimo video. Ipak, svi volimo da se zezamo, pa je zato
sve podložno parodiji, ali i sa tim treba biti više nego oprezan.
Parodija je bilo mnogo i još uvek ih je i nisu sve dobre.
Stage Fright nije naročito dobra
parodija, ali nije ni loša. U principu, to je jedan sasvim običan
trash film snimljen direktno za VOD platformu, gde očekuje skromnu,
ali nezanemarivu zaradu samo na osnovu toga što jeste: klasičan
trash koji se besomučno sprda sa žanrovskim konvencijama mjuzikla i
pritom se oslanja na reference drugih horora, sa ili bez muzike. Ko
traži, tu će naći gomilu, recimo, De Palme, od pomenutog Phantom
of The Paradise do Carrie
pred kraj filma, ali i Friday The 13th i Hellraiser,
pa čak i neki nagoveštaj Daria Argenta.
Naslov može da zavara, ovaj film,
logično, nema nikakve veze sa poznatim istoimenim Hitchcockovim
trilerom iz 1950. godine, iako sigurno nije slučajno izabran. Možda
je u pitanju asocijacija na “who done it” tretman, a možda
prosto privlačenje pažnje. U svakom slučaju, trema ima malo veze
sa radnjom filma i pojavljuje se kao karakterna osobina jednog veoma
sporednog lika.
Film počinje grandiozno, na premijeri
mjuzikla “Haunted in the Opera” Igra reči je očita asocijacija
na poznati mjuzikl, dakle namerna i svakako neuspela. Posle salvi
aplauza i dobrih kritika, glavna glumica (Driver) odlazi u svoju
garderobu, gde je iznenadi napadač pod maskom fantoma i brutalno je
ubije. Istovremeno, njena kćerka sanja o svetlima pozornice i peva
pred praznom dvoranom. Slične paralelne montaže će se pojavljivati
manje ili više konstantno u filmu.
Deset godina kasnije, kćerka Camilla
(MacDonald) je već formirana devojka koja živi svoj, hm,
“dickensovski” život. Ona radi u kuhinji letnjeg kampa na temu
mjuzikla zajedno sa svojim bratom (Smith) i još uvek sanja o
svetlostima pozornice i broadwayskoj slavi. Kamp vodi njihov očuh
(Meat Loaf), nekada slavni muzički producent, a sada samo senka od
čoveka (kakva ironija: reći to za debelu mešinu kakva je Meat
Loaf). Camilla će dobiti svoju šansu i dobiti ulogu u predstavi,
gle čuda, baš “Haunted in The Opera” koja se sprema u kampu te
godine. Na svom putu od kuhinje do dasaka, Camilla će naleteti na
istinu o porodičnoj tragediji, nelojalnu konkurenciju, predrasude,
ali i maskiranog serijskog ubicu. Da, kampom hara maskirani serijski
ubica, ali barem su njegova ubistva kreativna.
Jasno vam je kako će se priča
odvijati, kao što vam je bilo jasno kako je za priča i postavljena.
Imamo tipičnu pepeljugu, njenog nezainteresovanog brata i ljigavog
očuha, imamo ljubomorne ćurke, alternativke raznih vrsta, pešovane
i šmokljane, a tu je i sablasni domar koji izgleda kao stvoren za
ubicu. I naravno gomilu bljutave muzike, konceptualnu postavku
predstave, kao i nešto vrlo prizemnog humora u stihu ili u prozi.
Ljigavost muzike je prekinuta samo “hard & heavy” numerama
koje prate ubičin krvavi, ali prilično kreativni pohod.
Tu uglavnom nema glume, samo pevanja i
glumatanja. Meat Loaf je u redu kao “washed-up” producent, Minnie
Driver ima samo nekoliko malih scena na početku i na kraju filma, pa
je njeno ostvarenje teško oceniti (možda je korektno prava reč, za
više od toga nema mesta). Na kraju krajeva, ovo je ipak klinački
šou.
Parodije rade svoj posao ako publika
deli stav sa autorom kada je u pitanju tema. Stage Fright je
nije katastrofalno loša parodija, ali je daleko od dobre, a posebno
je daleko od nečeg originalnog i neviđenog. Sve u svemu, sasvim OK
kao laka, prolazna, nepamtljiva zabava,
No comments:
Post a Comment