2014.
režija:
John Suits
scenario:
Dan Schaffer (prema svom stripu)
uloge:
Katie Cassidy, Garret Dillahunt, Michelle Trachtenberg, Michael
Imperioli, Eliza Dushku, Billy Campbell, Gina Gershon, Sasha Grey
Ovo
bi moralo biti zanimljivo. U pitanju je adaptacija pulp stripa,
scenario je napisao sam autor, pa možda strip posluži kao
storyboard (retko kad dobro kao u Sin Citiju, ali po pravilu
dovoljno “outlandish” da pruži dobru zabavu). Uloge su podeljene
televizijskim glumcima i glumicama iz B filmova. Glavni lik je luda i
zgodna ženska, čisto kao bonus.
Dakle,
Suki (Cassidy) ima podstanare u glavi. Sa njom se upoznajemo pri
policijskom ispitivanju koje obavljaju pritupasti detektiv –
drkadžija (Imperioli) i kriminalistički psiholog (Dushku), Suki je
osumnjičena za seriju ubistava svojih suseda i mora da ispriča
svoju priču. Nakon tretmana kod Dr Sinclaira (Campbell), ona je
puštena u “halfway house”, jednu visoku apartmansku zgradu
naseljenu lečenim psihičkim bolesnicima poput nje. U zgradi su
jedna što ne podnosi odeću, agresivna darkerka Alice (Trachtenberg)
koja traži psa i gura ljude na stepeništu, pan-seksualka Cleo
(Gershon) koja se kupa u mleku i fura zmiju oko vrata i ženska sa
ušima Playboyeve zečice (Grey), kao i jedan jedini tip, Hogan
(Dillahunt), Sukin poznanik iz ludare koji je “označio pogrešnu
kućicu” i završio okružen ženama. U nekom trenutku žene
počinju da ginu, sve liči na seriju samoubistava, a Suki, zgodno,
baš u tim trenucima ima “crne rupe” u glavi uzrokovane brutalnom
terapijom elektrošokovima. Kao bonus, jedna od njenih brojnih
ličnosti, naslovni Scribbler, komunicira jedino u šiframa i
metaforama pisanim unazad. Scribbler je, naravno, enigma i mi se
pitamo je li to Sukina prava ličnost i je li Suki ubica ili žrtva.
Katie
Cassidy (serija Arrow) ima svojevrsnu premijeru u glavnoj
filmskoj ulozi, pa makar to bio ovakav lagani trash. Ona definitivno
ima potencijala za bolje, a mora joj se priznati da
pseudo-humorističke i pseudo-mudre replike uz silne citate Bukowskog
i Henrija Millera izgovara sa zavidnom ozbiljnošću. Ljudi
potcenjuju težinu glumačkog rada po glupavom scenariju. Gina
Gershon i Sasha Grey imaju premale uloge da bi zablistale u svom
trashu, Sasha Grey ima dve scene i tri replike, a Gina Gershon
relativno nezanimljivu ludaču sa izlizanim repertoarom zavodničkih
replika. Michelle Trachtenberg svoj lik ne može da savlada ni u
osnovi. Eliza Dushku zajedno sa Michaelom Imperiolijem igra
standardnu igru dobrog i lošeg pandura, bezuspešno. Imperioli
pritom reciklira svoje uloge sa televizije. Pozitivno iznenađenje je
Dillahunt (serija Raising Hope) koji, i pored apsolutno
kretenske scene seksa sa Cassidijevom, uspeva sa njom da uspostavi
glumačku hemiju. Njihovi dijalozi su najpristojniji deo filma.
Problema
je mnogo. Da, ovo je trash sniman sa izuzetno malo novca i vremena.
Međutim, ni tu nije jasno na šta se išlo u vizuelnom smislu, pa
furka na estetiku alternativnog (metal ili industrial) video-spota
90-ih izgleda kao truli kompromis. Za adaptaciju stripa, film ne
izgleda ni spektakularno, ali ni dovoljno intelektualizirano i
promišljeno. Zapravo, sve izgleda neuredno. Zajedno sa klimavom
naracijom (flashback za flashbackom) i jednom bajatom, a opet
anarhičnom i neurednom pričom u velikoj meri kvari zabavu.
Filmovi
sa jakim protagonistkinjama koji koketiraju sa paralelnim svetovima,
SF-om i distopijom su trenutni trend koji polako prolazi. The
Scribbler će zbog toga privući nešto publike, one starije koja
zna da ceni eksploataciju i trash, ali nakon inicijalnog obećanja
makar dobre zabave, ta publika će izvisiti. The Scribbler je
linearan i predvidljiv film, a par solidno prodanih loših štoseva i
nekoliko pari pristojnih sisa ga neće spasiti. Zaobići.
No comments:
Post a Comment