2013.
režija:
David Frankel
scenario:
Justin Zackham
uloge:
James Corden, Alexandra Roach, Julie Walters, Colm Meaney, Mackenzie
Crook
Ako
se ne sećate imena i prezimena Paul Potts, ne brinite. On je bio
vest iz rubrike “zanimljivosti” i youtube senzacija pre sedam
godina. To je onaj priprosti, krezubi Velšanin koji je pevao operu u
britanskom Idolu (ili nečemu takvom) i pobedio. Posle je napravio
osrednju karijeru muzičke zvezdice, dovoljno da se ne mora vratiti
na posao u prodavnici mobilnih telefona, nedovoljno da bi ga ljudi
masovno sećali sedam godina kasnije.
Ovo
je film o njemu i po svim pravilima mora da bude ljudski,
inspirativan i jednostavan, a naš junak nam mora biti simpatičan.
On mora biti okružen sa nerazumevanjem okoline (check, velški
radnički milje možda voli šlagere Toma Jonesa, ali su operske
arije opasno preko granice pederluka), pa čak i svoje porodice (otac
je tipična radničina kojoj sinovljevo prenemaganje, urlanje,
debljina i generalno čudnost nisu najmanje simpatični), mora imati
arhi-neprijatelja (check, ima frajera koji ga proganja i muči još
od osnovne škole), mora imati dobru, lokalnu devojku, i mora imati
jednog čudnog, ali vernog drugara. I neka počne opera njegovog
života.
Ko
se priseti bajatih vesti, film će mu biti spoiler od početka do
kraja. Pobogu, kulminaciju filma smo već videli na internetu. A to
do toga je došlo onim putem kojim se stalno ide: upornim radom,
povremenom depresijom, borbom sa nerazumevanjem okoline uz pomoć
najbližih. Da je socijalno orjentiran ili komičan film, onda bi
imao šmek onih britanskih komedija o gubitnicima koji nađu smisao
života u nečemu čudnom i neplaniranom. Ovako imamo skoro pa
tipičnu dramicu o uspehu, ne mnogo različitu od sportskih
dramuljina. Uostalom, nije li današnji svet sportski ustrojen gde
svi ganjaju neke bodove popularnosti?
Zapravo,
jedino što će vas navesti na krivi trag je naslov, sročen tako da
bi odgovarao društvenoj mantri o jednoj šansi za uspeh i sleđenju
svoga sna. Mantra je glupost, šansi je, naravno, više od jedne, a
snovi se menjaju kroz život. Paul nije imao jednu šansu, imao je
barem dve. Prvu je propustio jer ga je u ključnom momentu, na
audiciji za masterclass kod Pavarottija, drugu je prihvatio gotovo
nevoljno.
Film
gledljivim čine glumci. James Corden je zaista simpatičan kao Paul
Potts, Alexandra Roach kao njegova žena Julz. Mackenzie Crook je
idealan kao “comic relief”, kada već svaki junak mora da ima
blesavog drugara. Njegove eskapade su klišeizirane, ali dovoljno
blesave da povremeno razbiju ozbiljan ton filma. Scenario Justina
Zackmana je predvidljiv, a režija Davida Frankela školska i
neprimetna. Fotografija fino hvata lokacije, bilo da je to memljivi
velški gradić, bilo da je to glamurozna Venecija.
One
Chance nije ništa posebno. Ne može se reći da je loš film, ne
može se reći ni da je dobar. Jednostavno je školski, jedan od onih
za gledanje na televiziji. Na stranu što je Paul Potts sada uglavnom
zaboravljena senzacija, što odmah na početku stičemo utisak “aha,
TAJ tip...” i što nam je priča poznata, a pozadinski detalji
nebitni, One Chance jednostavno ničim ne istupa iz mora
sličnih filmova.
No comments:
Post a Comment