2016.
režija:
Jim O’Hanlon
scenario:
Leon Butler
uloge:
Idris Elba, Gemma Arterton, Tom Cullen, Ken Scott, Franz Drameh,
Charlie Creed-Miles, Kierston Wareing
Hyperlink
priče su vrhunac svoje popularnosti i priznanja doživele početkom
novog milenijuma sa Inarrituovom “trilogijom triptiha” i Oscarom
za Haggisov Crash. Od tog trenutka, štosu o povezivanju
nekoliko kratkih filmova navodnom tematskom ili lokacijskom bliskošću
i montiranjem istih u jedan dugometražni polako ističe rok
trajanja, ali zapravo nikako da istekne. Nije tu problem u strukturi,
hyperlink se može maestralno iskoristiti, koliko u tome da ona
privlači pretenciozne pacere i diletante koji bi voleli da njihova
“fortune cookie” filozofija odjekne glasno.
100
Streets po scenariju debitantna u svetu dugometražnih filmova
Leona Butlera i u režiji TV veterana Jima O’Hanlona primer je tog
pretencioznog diletantizma koji meša nemaštovitu postavku u milje
triju klasa južnog Londona, generalno neinventivnu tehniku u
snimanju i režiji sa prenaglašenom melodramom iskazanom kroz
šmirantsku glumu i tugaljivi soundtrack sačinjen od preglasnih
klavirskih “loopova”. Međutim, koliko je to njihova krivica,
toliko se može zameriti i Idrisu Elbi, inače dobrom i pouzdanom
glumcu, koji se ovakvog nečeg prihvatio ne samo igrajući glavnu
ulogu već i kao producent i (naročito) muzički supervizor.
Priča
koja dobiva najveću minutažu prati ružnu rastavu između
nekadašnjeg reprezentativnog ragbi kapitena Maxa (Elba) i njegove
supruge glumice Emily (Arterton). Dok se on napija, drogira i ganja
ženske, ona svoju tugu utapa u shopping terapiji u koju vuče i decu
i sa jednim postojanim ljubavnikom (Cullen). Ali sportska sirovina ne
ume da sportski prizna poraz, pa naizmenično cvili, preti i mulja
kako bi se pomirio sa ženom, što će kulminirati incidentom.
Druga
priča se tiče taksiste Georgea (Creed-Miles) i njegove žene Kathy
(Wareing) koji, navodno, naporno rade i skladno žive, ali im samo
fali dete, što će rešiti usvajanjem. George je zapravo brljiv do
granice budalaštva, a Kathy čas deluje kao da bi ga zatukla tavom,
a čas kao da je potpuno nemoćna pred njim. Njihove šanse za
usvajanje će pasti na nulu kad George slučajno pregazi i ubije
pešakinju, a oboje će se morati suočiti sa posledicama.
Poslednja
priča ne odlazi dalje od srednjoškolskog nivoa naklapanja o
opasnostima kriminala. Kingsley (Franz Drameh koji se trudi da njegov
lik deluje uverljivo makar na sekund) je dilerčić koji posle jedva
izbegnutog zatvora i slučajnog upoznavanja sa glumcem Terrenceom
(Scott) reši da promeni ploču, pa se umesto kriminalom bavi
umetnošću. Međutim, kad njegovi nekadašnji ortaci prebiju i ubiju
njegovog novog mentora, Kinsley neće imati izbora nego da im se
osveti, što ga opet vraća na stare staze.
Koliko
je cela priča pseudo-pametno artificijelna, toliko je, što posebno
nervira, arbitrarna u izboru likova i situacija. U 100 ulica južnog
ili celog Londona svakako je bilo moguće naći i druge priče i
likove: karakterističnije, neobičnije, tipičnije, povezanije nečim
značajnim, a ne pukim slučajnostima. To bi možda, na dugi rok i uz
puno rada od legitimne ideje portreta života u nekada sirotinjskom
južnom delu grada koji se rapidno menja, napravilo film vredan
pažnje. Ali 100 Streets je teška tupljavina koja se davi u
klišeima.
No comments:
Post a Comment