2016.
scenario
i režija: Chris Kelly
uloge:
Jesse Plemons, Molly Shannon, Bradley Whitford, June Squibb, Paul
Dooley, John Early, Zach Woods, J.J. Totah
“Sundance
indie” bi mogao postati termin za žanr negde između komedije i
drame sa obaveznim disfunkcionalnim ljudima na životnim
prekretnicama i njihovim disfunkcionalnim familijama i
disfunkcionalnim prijateljima koji im tu pomažu. A onda bi jedan od
žanrovskih standarda bio tip na pragu 30-te, ali još uvek bez
opipljivog uspeha u životu, koji se vraća kući u svoje selo /
predgrađe kako bi se brinuo o bolesnom roditelju, što će mu pomoći
da u glavi posloži stvari koje naziva svojim životom.
U
Other People, rediteljskom debiju scenariste Chrisa Kellyja,
taj lik je David (Plemons), gay-scenarista stacioniran u New Yorku
koji upravo proživljava najgoru godinu u životu: raskinuo je sa
dečkom (Woods) i pilot-epizoda neimenovane TV-serije na koju je
potrošio godinu dana svog života nije prihvaćena od strane TV
mreže. Bolesnik u priči je Davidova majka Joanne (Shannon), nekada
vesela i energična žena koja umire od raka i upravo je rešila da
prekine sa lečenjem koje nema efekta, pa dokle izdrži – izdrži.
Tu su još i otac Norman (Whitford) koji i posle 10 godina otkako se
sin deklarirao kao gay ne može prihvatiti njegovu seksualnu
orijentaciju, dve mlađe sestre i još gomila familije među kojima
po otkačenosti i izgubljenosti prednjače baba i deda (Squib,
Dooley) koji kao da su zalutali iz nekog drugog filma, ali na onaj
simpatičan način.
U
suštini, u Other People nije jača strana “šta”, jer smo
to već gledali nebrojeno puta, nego “kako”. Chris Kelly je vešt
pisac i scenarista, naročito kad su u pitanju komedije, i igra na
poznatom terenu, ne bojeći se klišea, ali u svemu tome uspeva da
bude iskren i unikatan. Davidove nedaće ne deluju kao konstrukcija,
već kao onaj “sudija, sviraj kraj” momenat u životu kada nam se
sve skupi u najgorem mogućem trenutku, momenat koji je svako od nas
preživeo. On se s tim ne nosi sa besom ili rezignacijom, već sa
iskrenom zbunjenošću koja je podvučena najblesavijom scenom u
filmu u kojoj on upoznaje mlađeg brata svog prijatelja iz mladosti
koji je od bebe izrastao u kitnjastog gaya. Takođe, odnos do bolesti
je iskren: Joanne nije jedna od onih pomirenih i premudrih umirućih
majki koja deli životne savete svojoj familiji, naprotiv, ona je
prestrašena onim što je čeka, mrzi svoju bolest i teško se nosi
sa onim što postaje.
Precizno
napisan tako da se ton između komedije i drame smenjuje nežno i
ritmično i školski neprimetno režiran, Other People se jako
oslanja na glumce koji sa uživanjem uranjaju u svoje likove.
Karakterni epizodisti Paul Dooley i June Squibb su na svom terenu u
ulozi izgubljenih staraca koji baš i ne kapiraju moderni život.
Jesse Plemons je u svojoj interpretaciji Davida i njegove zbunjenosti
suzdržan taman onoliko koliko treba, dok je Molly Shannon okean
emocija kao umiruća majka. Other People svakako upada u tip,
ali mu se veština izvedbe ne može poreći.
No comments:
Post a Comment