2017.
režija:
Seth Gordon
scenario:
Damian Shannon, Mark Swift, Jay Scherick, David Ronn, Thomas Lennon,
Robert Ben Garant (prema istoimenoj televizijskoj seriji)
uloge:
Dwayne Johnson, Zac Efron, Priyanka Chopra, Alexandra Daddario, Kelly
Rohrbach, Ilfenesh Hadera, Jon Bass, Yahya Abdul-Mateen II, Hannibal
Buress, Rob Huebel, David Hasselhoff, Pamela Anderson
Ah,
Baywatch... Kada se setim serije iz svojih pubertetskih dana,
nekako mi dođe toplo oko srca. Da se ne lažemo, ova izuzetno
popularna serija je bila poprilično smeće sa idiotskom premisom da
su spasioci ikakav organ reda i zakona, uz to prepuno “family
values” tirada najčešće iz usta svog glavnog producenta,
nemačkog pevača i glumca u pokušaju Davida Hasselhoffa. Ali je
zato serija ponudila adut koji nijedna druga nije: Playboyeve
lepotice u kupaćim kostimima kako trče u slow-motionu po predivnoj
peščanoj plaži. (Ako ćemo pravo, nisu se sve glumice iz serije
razgolićivale u magazinu, niti sam naročito siguran koja je prvo
bila gde, ali velikom broju njih Baywatch je bila odskočna
daska za glumačku karijeru koja se najčešće završavala sa
“sleeze” erotskim trilerima za kasne noćne termine na
televiziji.) I neka uđe u zapisnik, za mene je serija počela sa
pojavljivanjem Pamele Anderson i završila se sa njenim odlaskom,
iako je bilo nekoliko sezona i pre posle nje. Nećemo se sad ni
detaljno prisećati “spin-off” varijante zvane Baywatch Nights
u dve sezone, jednoj pritupastoj detektivskoj i drugoj “bože me
sačuvaj” klona The X Files u pokušaju.
Serija
je, dakle, bila gledana i globalno popularna, ali ima neku
generacijsku notu: nje će se sećati oni koji su je onda, 90-ih,
gledali, ali je nove generacije nisu otkrile čak ni preko referenci
na nju kod Borata. Postavlja se pitanje čemu film i, još
važnije, čemu sada (ako ga nisu radili već onda) i sa kojom
idejom. Pogotovo ako u vidu imamo skretanje iz trash melodrame sa
elementima akcije u trash komediju na granici parodije takođe sa
elementima akcije, ovog puta više snimane pomoću “green screena”.
Novi
Mitch Buchannon je Dwayne Johnson (ono “The Rock” je s vremenom
nestalo), više super-heroj nego čovek koji govori u morskim
metaforama i o kojem se govori sa divljenjem. Johnson tu, kao i
svugde drugde koristi svoju komičnu “jak i glup” personu i to
uglavnom radi posao. Nova CJ je manekenka i povremena glumica Kelly
Rohrbach i ona ima manje grudi i manju ulogu nego Pamela Anderson,
služi da trči u slo-mo (što se u filmu koristi kao humorna
referenca na seriju malo previše puta) i da jedan trapavi geek
(Bass) bude zaljubljen u nju. Naravno, David Hasselhoff i Pamela
Anderson će se pojaviti u cameo-ulogama koje nemaju smisla i ne vode
nikuda.
Tu
su i policajac Ellerbee (Abdul-Mateen), samo on nije dobroćudan i
debeo, nego našeg super-spasioca podjebava da nema nikakve
nadležnosti, večito zakerajući kapetan, iskusna i jezičava ženska
u spasilačkom timu Stephanie Holden (Hadera), nova ženska Summer
Quinn (Daddario) kao brineta komplementarna sa plavušom i napaljeni
novajlija Matt Brody (Efron), vlasnik dve olimpijske medalje, ali
zato teška budala kojoj je spasilački posao malo štos za
publicitet, malo društveno-korisni rad umesto robije. On i Mitch će
se nadgornjavati i sukobljavati kao karakteri (individualni haos
nasuprot disciplini, redu i timskom radu), a štosevi će ići do
hvatanja kite rukama iz ko zna kojeg već razloga. Usput, imamo i
krimi-zaplet u kojem lepotica Victoria Leeds (Chopra) sa posvećenošću
“Bond-zlikovca” pokušava da prisvoji zaliv samo za sebe, usput
dilujući sintetičku drogu, podmićujući službenike i naručujući
ubistva, a što će sve rešiti naši vrli spasioci.
Inflacija
likova, elemenata zapleta i humornih ekscesa nije sama po sebi loša
stvar kada iza toga stoji neka ideja ili makar veština da se sve to
ukalupi u nešto konkretno i koherentno. Ovde to nije slučaj: zaplet
je rudimentaran i u suštini glup, likovi nemaju ni natruhe karaktera
(osim Mitcha koji je toliko tvrdoglav da to graniči sa sociopatijom
i Brodyja koji je toliko sebičan da to graniči sa retardacijom), a
humor deluje kao da je sastavljen od recikliranih situacija i replika
koje nisu prošle u raznim “sitcomima”. Najgore od svega, ono što
vidimo nije nimalo seksi. Film Baywatch deluje kao serija
gegova i pogrešaka koja obično služi da popuni odjavnu špicu
(ovde ima i toga!), reditelj Seth Gordon (Horrible Bosses)
radi sa toliko glupim scenariom da je potpuno isključio mozak i kao
da niže scene i kadrove slučajnim redosledom, ne mareći puno za
kontinuitet priče.
Zapravo,
što više razmišljam, to mi je motivacija za ovaj i ovakav film
manje jasna. Tonalno je različit od izvornog materijala (to je za
sada kako treba izvukao jedino 21 Jump Street i njegov još
bolji nastavak), potpuno je promašio fan-bazu koju treba privući, a
ni iskustva transfera trash TV serija na film nisu po pravilu
pozitivna – najčešće završavaju kao teški promašaji. Ako je
zarada u pitanju, onda se iskreno brinem za zdravlje mudrih glava u
Paramountu koje odlučuju o tome u šta će se ulagati novac. A možda
su svi skupa samo želeli da se malo provedu na plaži.
No comments:
Post a Comment