2016.
režija:
Joshua Marston
scenario:
Joshua Marston, Julian Sheppard
uloge:
Rachel Weisz, Michael Shannon, Michael Chernus, Azita Ghanizada,
Kathy Bates, Danny Glover
Identitet
je u principu stvar ličnog izbora i to nije upitno. Upitna je
njegova trajnost. Odnosno, možemo li potpuno i plastično promeniti
ono što jesmo kao osoba. Formalno, to nije problem: promenimo ime i
lokaciju, izgled, interese i zanimanje, takoreći promenimo personu
za koju se izdajemo. Međutim, menjamo li time našu suštinu ili
ostajemo ko jesmo bez obzira na sve?
Tako
vidimo istu ženu (Weisz) u različitim izdanjima: kao hippie curu
koja bi kao nešto studirala, kao medicinsku sestru u operacionoj
sali, kao asistentkinju kineskog mađioničara... U svojoj poslednjoj
inkarnaciji ona je Alice, biolog po zanimanju, i provela je puno
godina proučavajući insekte na Tasmaniji. Sada pola radnog vremena
predaje u centru New Yorka gde se upoznaje sa Clydeom (Chernus), a
drugu polovinu provodi proučavajući navodno novu vrstu žabe na
Long Islandu.
Clyde
će je dovesti na rođendansku zabavu svog prijatelja i kolege Toma
(Shannon) koji se nalazi pred dilemom ostati na ne baš inspirativnom
poslu ili pratiti svoju ženu Raminu (Ghanizada) koja će uskoro
započeti sa kursom za izradu nakita na drugoj obali Amerike. Na
zabavi su prisutni i drugi prijatelji, redom obrazovani i naputovani
ljudi, od kojih neki na Alice gledaju sa simpatijom, drugi pak sa
zavišću. Tom, međutim, zna da je Alice njegova bivša devojka
Jennie koja je u to doba studirala klavir na prestižnom koledžu i
koja je nestala i slomila mu srce.
Ali
Tom ćuti o tome i čeka kako će se situacija razvijati. Žurka će
se preseliti iz kuće u klub, Alice će se zaplesti u mrežu svojih
fascinantnih laži, što će razjariti i one koji su joj naklonjeni,
ona će izleteti ljutita na ulicu, a Tom će je pratiti želeći da
sazna šta se dogodilo s njegovom Jennie, što će film skrenuti na
kurs šetačkih, dijaloških filmova nalik na Linklaterovu Before
trilogiju. Jedna scena zaslužuje da je zapamtimo: kada njih dvoje
izigravaju doktore i “pomažu” starijem bračnom baru (Bates,
Glover). Alice je uživljenija, ali ni Tom nije ravnodušan u toj
igri uloga.
Nošen
standardno dobrim i odmerenim ostvarenjam Michaela Shannona i retko
razigranim Rachel Weisz, Complete Unknown nije dosadan i
nezanimljiv film. Njegov problem je što ni jednog trenutka nije
konkretan. Štos je u strukturi filma: centralna misterija je
završena na polovini, nakon toga čekamo objašnjenje koje ne
dobijamo. Umesto toga, ostaje nam da vagamo šta je promena
identiteta: patološko bežanje od samog sebe ili menjanje nebitnih
detalja radi boljeg upoznavanja istinskog sebe.
Joshua
Marston je autor filmova sa internacionalnim šmekom: nagrađivanim
Maria Full of Grace koji je povezan sa Kolumbijom i dosta
opskurnim The Forgiveness of Blood snimljenim u Albaniji i na
albanskom jeziku. Nešto od tog internacionalnog šmeka se provlači
i kroz Complete Unknown, budući da nekoliko likova govore
farsi jezik, a Tom ga uči, ali je film zapravo standardna
Sundance-indie varijanta. I to Marstonu ne stoji baš najbolje:
premisa je intrigantna i provokativna, ali ne i razrađena na
zadovoljavajući način.
No comments:
Post a Comment