2016.
režija:
Carles Torrens
scenario:
Jeremy Slater
uloge:
Dominic Monaghan, Ksenia Solo, Jennette McCurdy, Da’Vone McDonald,
Nathan Parsons, Janet Song
Ima
loših i loših filmova. Ima čak i filmova koji počnu obećavajući
zabavu, pa negde usput zeznu sve. Kada se to desi na kraju, to ume da
iznervira gledaoca koji je investirao svoj sat i po vremena. Opet,
puno je gore kada to bude daleko pre kraja, bliže početku. Ako ste
pametni, ugasićete to govno, izaći sa projekcije, zaspati, štagod.
Ako imate mazohističku crtu, onda ćete pogledati uprkos svemu.
Pet
je jedno takvo tvrdo, lepljivo i smrdljivo govno, žanrovskog tipa
(recimo da je u pitanju triler), koje kao da su pravili ludaci za
ludake. To je jedan od onih filmova koji uspevaju prodati štos čak
i kad im se sam namešta, koji uspeju da profulaju psihologiju, čiji
likovi postupaju toliko van svake motivacije osim da se zaplet nekako
preokrene da to deluje slučajno i nevoljno smešno. Međutim, ono
što čoveka smori do krajnjih granica je spoznaja da tako nije
moralo biti, posebno sa intrigantnom premisom o otmici i držanju
žene u kavezu. (Nije spoiler, na plakatu je.)
Protagonista
Seth (Monaghan) radi kao asistent u azilu za pse i na radnom mestu ga
jedino njegovi štićenici razumeju. Direktorka, veterinar, pa čak i
noćni čuvar ga zajebavaju zato što je šonjav i čudan. Izgleda da
ga i život zajebava sam po sebi: živi sam i u relativnoj bedi. Na
taj niz zajebavanja će se nakačiti i Holly (Solo), koja je s njim
išla u školu, ali ga se ne seti kad se sretnu u gradskom prevozu,
niti se tog susreta seti kasnije kada joj se on, nakon “stalking”
rutine, ukaže na radnom mestu. Seth, tunjav kakav je, pokušava da
je bari iskreno i šlampavo, a ona, kučkasta kakva je odbija ga
netaktično. Seth popizdi, otme je, i strpa je u kavez u podrumu svog
šinteraja.
Preokret
sledi: on to nije učinio zbog njenog bezobrazluka (da ga nijednom ne
zapamti od brojnih susreta), histeričnih reakcija ili nadmenog
“bitchy” stava, već da bi je izlečio. Ispostavlja se da nije
Seth jedini ludak u prostoriji, već i da je manji ludak od njih
dvoje. Holly je, uz to što je shizofreničarka kojoj se priviđa
bivša cimerica (McCurdy) koju je, btw, sama ubila, i serijski ubica
koji ne bira ni žrtve ni sredstva.
Sve
što sledi je samo umobolnije i umobolnije, ali ne u onom
intrigantnom smislu. Likovi su grozni i antipatični, pa se sa njima
nije moguće povezati čak ni toliko da ih ljudski žalimo. Štos da
se promeni perspektiva, pa da žrtva postane agresor, pasivni ili
otvoreni, nije lak za izvesti i ne bi valjalo da ga se hvataju
paceri. Što reditelj i scenarista sa istorijom samih užasnih
filmova jesu. Kad bi makar u svojoj gluposti Pet bio zabavan
film, bili bismo na konju... Za izbegavanje.
No comments:
Post a Comment