2015.
režija: Stephen Herek
scenario: David Paterson (prema
romanu Katherine Paterson)
uloge: Sophie Nelisse, Kathy Bates,
Glenn Close, Octavia Spencer, Julia Stiles, Bill Cobbs, Billy Magnusen, Zachary
Hernandez, Clare Foley
Jedno od sranja preterane
konzumacije filmova koja je k tome još i nekako privedena svrsi je i to da čovek
nabavi neki film iz nekog već razloga, pa se film vuče po realnom i virtuelnom
prostoru mesecima, a razlog nabavke istog ispari. Dakle, ako me pitate čime me
je privukao teen-inspirativni uradak kao poručen za popodnevni termin na
televiziji The Great Gilly Hopkins, iskreno nemam pojma.
Mogao bih da kažem da je to zbog
Stephena Hereka koji je nedvojbeno majstor zanata kada su u pitanju komedije i
“family friendly” filmovi. Ali ma koliko mi bili dragi neki njegovi naslovi, on
nije snimio visokoprofilni film već 20-ak godina, a i ti raniji filmovi su do
sada izvetreli u mom pamćenju. Uostalom, ima i drugih reditelja koje poštujem,
pa ih ne pratim po opusu televizijskih filmova i tinejdžerskih filmova koji su
dušu dali za televiziju. Dakle, nije on u pitanju, kao što nije ni meni potpuno
nepoznati scenarista David Paterson, niti njegova prezimenjakinja (možda čak i
u srodstvu) Katherine čiji sam literarni opus iz razumljivih razloga preskočio.
Onda su verovatno glumci u pitanju.
Ne Sophie Nelisse u naslovnoj ulozi problematične klinke koja se potuca od
jednih do drugih udomitelja fantazirajući kako će njena majka doći po nju. Nije
ni Octavia Spencer koja, ma kako dobra bila, u poslednje vreme iskače iz
paštete. Ovde inače igra ulogu učiteljice koja je dovoljno pametna da se pravi
tupa i neosetljiva na klinkine provokacije i troll momente. Nije ni Julia
Stiles koja ima jednu jedinu scenu.
Ostaju mi Kathy Bates i Glenn
Close. Ni jednu ni drugu nisam već duže vremena uhvatio u nekom filmu. Kathy
Bates uloga stare dobre hrišćanke koja opominje decu da ne psuju dok ih tovi
pire-krompirom i zasipa nežnošću stoji kao salivena, a u par trenutaka se čini
kao i da se više nego solidno zabavlja igrajući je, što je svakako napradak u
njenoj posustaloj karijeri koja se često svodi na epizode u filmovima sa
Melissom McCarthy.
Karijera Glenn Close je u sličnom
mrtvilu kao i u slučaju Kathy Bates, takođe svedena na epizode, ali ipak u
boljim ili makar glamuroznijim filmovima. Glumica koja je 80-ih bila redovno
nominirana za Oscara, a sredinom 90-ih odigrala Cruelu de Vil u igranoj verziji
101 Dalmatians sada ne može naći svoju nišu u filmskom biznisu. I ovde
je u pitanju epizodna uloga, Gilline bogate i prefinjene bake koja svoju unuku
pronalazi nakon 10 godina (objašnjenje u filmu je tupavo, sa svojim sredstvima
mogla je to i ranije napraviti) i dovodi je u svoj život, a Glenn Close to odrađuje
sjajno, sa dozom ljudskosti i akcentom na staračku usamljenost.
Njih dve, uz dodatak Billa Cobbsa
kao slepog suseda su sasvim dovoljan razlog da pružite šansu The Great Gilly
Hopkins. Nisu u pitanju bravure, već demonstracija klase i znanja. Film bi
inače bio iritantan komad konfekcije sa slabom dramaturgijom i teškim razvlačenjem
od jednog melodramatičnog klišea do drugog. Ima i toga, svejedno, ali uz dve
vrsne glumice, raspoložen ansambl epizodista i mladu nadu Sophie Nelisse ispred
kamere, te vrlo profesionalnog Stephena Hereka iza, The Great Gilly Hopkins
prolazi kao gledljiv i zaboravljiv film.
No comments:
Post a Comment