2016.
režija:
Julia Hart
scenario:
Julia Hart, Jordan Horovitz
uloge:
Lily Rabe, Timothée Chalamet, Lili Reinhart, Anthony Quintal, Rob
Huebel
Počnimo
sa indie-klišeom u temelju filma. Naslovna junakinja (Rabe) je
relativno mlada profanka engleskog u srednjoj školi i za vikend vodi
trio učenika na takmičenje iz drame koje će im možda doneti neke
nagrade, a školi sredstva da ojača svoj umetnički aktiv. Klinci su
zakopčana štreberka Margot (Reinhart) koja nema talenta za glumu,
ali ima za organizaciju aktivnosti, otvoreno gay mladić Sam
(Quintal) koji je malo teatralan, ali ne previše i Billy (Chalamet),
problematični momak sa nedefinisanim poremećajem u ponašanju zbog
kojeg mora uzimati lekove i gomilom talenta, ali i sa ne baš zdravom
fiksacijom na svoju profesorku. Kako to obično biva u indie
filmovima, svi će se oni usput otvoriti i naučiti nešto o sebi,
drugima i životu kao takvom.
Kao
i Billy, tako je i gospođica Stevens, pravog imena Rachel,
nestabilna i nesavršena osoba i među njima će se pojaviti varnice.
Tu, međutim, Miss Stevens odstupa od ofucanog klišea o
skandaloznoj, zabranjenoj ljubavi između profesorke i učenika.
(Uvek ta usamljena profesorka predaje maternji jezik, valjda da bi
autori podvukli poentu o snazi reči kojom se iskazuju
najprefinjenija osećanja u književnosti i teatru i nedostatnost
istih u stvarnom svetu.)
Rachel
će se čak upustiti u ne baš moralnu vezu (zapravo
instant-sparivanje) sa oženjenim kolegom (Huebel), a iskrice prema
Billyju su od druge, prijateljsko-platonske sorte. To ne znači da se
takav odnos svejedno smatra primerenim i da su intimna poveravanja
profesorke prema učeniku dozvoljena, ali ono što ih spaja je snažno
osećanje retko korišteno u filmovima: tuga. Dok kod Billyja ne
znamo za razlog za tugu, kod Rachel je jasan: ona žali za svojom
nedavno preminulom majkom sa kojom ju je spajao i teatar.
Nošen
sjajnom glumačkom izvedbom Lily Rabe koja se hvata anksioze i
balansiranja između profesionalne i ljudske distance s jedne strane
i otvorenosti i ranjivosti s druge, Miss Stevens je prilično
zanimljiva studija karaktera. Njoj se prilično dobro priključuje
mlada nada američkog indie glumišta Timothée Chalamet, iako njegov
Billy ostaje nedorečen pre nego enigmatičan. Ostatak likova nije
čak ni toliko razvijen da bi odstupio od dvodimenzionalnosti, iako i
Lili Reinhart i Anthony Quintal imaju po jednu scenu da pokažu svoj
glumački potencijal.
Ono
što se, međutim, može primetiti je da je autorici Juliji Hart koja
iza sebe ima već jedan intrigantan scenario za komorni, ratni ženski
western The Keeping Room stalo do likova i da se ne boji da to
pokaže. Oni će upadati u gorko-slatke, ponekad čak i neugodne
situacije, ali se u njima neće ponašati kao uvredljivi stereotipi.
Scenario koji potpisuje zajedno sa proslavljenim producentom Jordanom
Horovitzom tako nešto ne dopušta. Isti tandem ima film u najavi za
sledeću godinu i taj bi uradak mogao biti zanimljiva nadogradnja
poetike i psihologije koja je započeta sa Miss Stevens, ali
kojoj treba još kilometraže da se razvije.
No comments:
Post a Comment