2016.
scenario
i režija: JT Mollner
uloge:
Francesca Eastwood, Chad Michael Murray, Madisen Beaty, Teri Polo,
Ben Browder, Luke Wilson, Keith Loneker
Western
je postao samo dekoracija, odnosno kamuflaža za iživljavanje
autorskih frustracija i ego-tripova. U najboljem slučaju, ta kulisa
dobro posluži nekom filmu primarno drugog žanra (recimo Bone
Tomahawk), ili puni film određenom simbolikom (The Hateful
Eight), ili, pak, propituje mitologiju (Slow West).
Outlaws and Angels pokušava stilski da bude western,
balansirajući od Cormanovih B-filmova preko nihilističke spaghetti
varijante do u poslednje vreme neizbežnog Tarantina, ali ne ide pa
ne ide. Na kraju dobijamo lošu kopiju boljih uzora i, sve u svemu,
jednu papazjaniju i svaštaru.
Da
stvar bude blesavija, tu nije prvenstveni problem muljav casting ili
loša gluma (mada nađe se i toga), čak ni režijski zanat, koliko
prosta činjenica da debitant Mollner ne zna da ispriča priču, pa
onu koju ima razvlači sa optimalnih 90 na 120 minuta, meandrira,
skakuće sa pod-zapleta na pod-zaplet, ne uspeva da uhvati ritam i
izbalansira ton, kao ni da postavi temu. O finesama poput tempiranja
zaokreta u priči ne valja ni govoriti. U konačnici, Outlaws and
Angels deluje kao slučajan, haotičan film koji je pritom dosta
često i preko svake mere dosadan.
Šteta
je što ne mora biti tako. Makar je početak obećavao: dve kurve
pretresaju novosti s posla na ulici usred bela dana, dok jednu od
njih zalutali metak ne pogodi u oko. Taj metak su ispalili maskirani
pljačkaši banke, kao i još nekoliko metaka koji su ubili i više
rangirane građane. Za njima kreće potera koju od svih vodi Luke
Wilson (ironijski momenat, šta li), a oni beže, svađaju se
međusobno, ubijaju još ljudi usput iz kojeg god razloga i, kada ih
uhvati noć, naprave “home invasion” kod jednog sveštenika i
njegove najuže porodice.
Tu
potera pada u drugi plan, a na površinu isplivavaju igre moći i ne
tako brižljivo skrivene tajne. Ispod celog tog fundamentalizma, pop
(Browder) je incestuozni frik, njegova žena (Polo) je pasivna, jedna
kćerka (Beaty) polako preuzima njegov model ponašanja, a druga
(Eastwood) je spremna za pobunu, pa joj je vođa bande (Murray)
sasvim prigodan izgovor.
Mollner
tu počinje da brlja i da pravi dosta slabiju i izlizaniju kopiju The
Hateful Eight sa mnogo mumljavog dijaloga na zanimljivom, možda
čak i autentičnom onovremenom dijalektu. Outlaws and Angels
tako postaje nihilistička ekstravaganca bez neke jasne poente i
opravdanja, gde čak i erupcije nasilja deluju derivativno kao i
šok-momenti i obrati. To što je još jedna članica familije
Eastwood stasala za respektabilnu glumu nam je slaba uteha ako će
gađati ovakvim materijalom.
No comments:
Post a Comment