2017.
režija:
Baran bo Odar
scenario:
Andrea Berloff (prema filmu Nuit blanche Frederica Jardina)
uloge:
Jamie Foxx, Michelle Monaghan, Dermot Mulroney, Scoot McNairy, Tip
“T.I.” Harris, David Harbour, Gabrielle Union, Octavius J.
Johnson
Ako
mu je namera da vas održi budnim tokom noćnog (porno termin)
gledanja na nekom kablovskom ili zemaljskom TV kanalu, Sleepless
taj test prolazi: ima akcije, nasilja, tuče, neverovatno glupih
obrata i promena lojalnosti pojedinih likova. Film inače nema
velikih problema sa ambicijama, u pitanju je klasičan primerak
“januarskog đubreta”, pritom labavi “remake” solidnog
francuskog krimi-trilera Nuit blanche uz očitu furku na “tata
spasava stvar” fintu iz Taken franšize, ranije nastavke Die
Hard, de Palmin Snake Eyes,
samo bez te autorske veštine i azijski “nasilni balet”
bez toliko spektakla.
Ako
prolazi kao zabava uz sendviče, pivo i nesanicu, to ne znači da
Sleepless prolazi kao film. Naprotiv, on je od one najgore
vrste, za zaborav, a ne za pamćenje; loš, ali ne za pamćenje,
trash i ironijski odmak; glup, ali na onaj nekompetentan način;
očito lažan, a opet tako van kontrole. Skoro mi dođe da žalim
švicarskog direktora Barana bo Odara što u Hollywood ulazi sa
takvim smećem posle filmčine kakva je The Silence (2010)
koje se ne bi postideli ni mnogo veća imena.
Priča
počinje napeto, sa glasnom zvučnom shemom (koja nabija kroz ceo
film) i naizmeničnim totalima Las Vegasa iz visine i snimcima
jurnjave sa zemlje. Jurnjava jedan na jedan prerasta u pucnjavu dva
na dva, a razlog sukoba je droga. Taman kad napadači srede dvojicu
kurira u šorku se umešava još jedan auto sa trojicom naoružanih,
ali se šorka završava kada se začuju policijske sirene, a napadači
uzimaju 25 kila kokaina.
Ispostavlja
se da su njih dvojica policajci, Vincent (Foxx) i Sean (Harris) i to
možda od one podmićene sorte. Naravno, njih dvojica se javljaju za
istragu pucnjave, ali ih do mesta zločina pretiče dvojac iz
unutrašnje kontrole, Bryant (Monaghan) i Dennison (Harbour), a
agentica Bryant je posebno sumnjičava prema Vincentu. Međutim, to
je tek početak njegovih problema: drogu je prevozio ljigavi vlasnik
kockarnice Rubino (Mulroney) za račun sadističkog doglavnika
kriminalnog klana Novaka (McNairy), pa njegovi ljudi otimaju
Vincentovog sina Thomasa (Johnson) kao zalog da će ovaj vratiti
oteto. Jednom kad se svi nađu u kazinu, kreće opšti pičvajz uz
sve one navedene nedostatke.
Počnimo
od toga kako su likovi napisani – kao najkockastiji mogući klišei
svojih funkcija: policajac za kojeg sumnjamo da je korumpiran zapravo
kaže da je na tajnom zadatku i nekako je takav tip, agentica
unutrašnje kontrole je suviše revnosna, vlasnik kazina je preko
svake mere ljigav (iako ga vrlo solidno igra Dermot Mulroney), a od
krimosa makar dvodimenzionalno čovekoliko biće ne može načiniti
ni poslovično dobri Scoot McNairy. Zatim, casting je u velikoj meri
pogrešan: Jamie Foxx deluje kao Denzel Washington za sirotinju,
Michelle Monaghan nije baš neka iznimna akciona heroina, a David
Harbour je makar zbog svoje face hodajući spoiler. Lokacija kazina,
njegovih noćnih klubova, hodnika, garaža i pomoćnih prostorija
očito je kompozit, a ne celina, što autor i direktor mu fotografije
Mihai Malaimare Jr. pokušavaju da maskiraju slikama Las Vegasa, a
jednako tako neuverljivo, a opet providno deluju i postupci likova u
priči.
Od
ovakvih filmova ne očekujemo izuzetnost i ona, ako je ima, češće
ide na lošu, trash stranu, ali u slučaju Sleepless bi i to
bio napredak. Ovde očito nedostaje kompetencija i kontrole, reklo bi
se čak i brige šta se sa filmom dešava i zašto. Mi za svoje
uloženo vreme osim šprance i klišea ne dobijamo ništa, ni
atmosferu, ni neku realnu napetost, pa čak ni neki segment koji
odudara poput, recimo, tuče. Sve je nekako generički bezvezno i
nevredno planiranog utroška vremena. Ionako stiže na televiziju
uskoro, u šta se kladimo...
No comments:
Post a Comment