2016.
scenario
i režija: Danny Perez
uloge:
Natasha Lyonne, Chloë Sevigny, Meg Tilly, Mark Webber, Maxwell
McCabe-Lokos, Emmanuel Kabongo, Neville Edwards
Antibirth
je jedan od čudnijih spojeva raznih tema i filmskih uticaja u
poslednje vreme. Tako ćemo tu naći odjeke nekoliko horor majstora,
lokacije propale periferije Detroita, milje teške socijale i margine
(što je u hororu retkost – valjda se publika bolje saživljava sa
“vanilla” srednjom klasom), teorije zavere, estetiku trash
televizije iz 80-ih, uticaj lakših i težih droga na zaplet, teorije
zavere i šta sve ne. Pitanje svih pitanja je kako se sve to drži
zajedno, a jednoznačan odgovor mi beži, pa neka za sada stoji
primedba da nešto radi solidno (iako nema genijalnih momenata), a
ponešto je prilično “off”, kao da je film radio početnik sa
dosta talenta, ali sa nedovoljno veštine i iskustva da ispuni svoje
ambicije.
Počnimo
od radnje koja deluje kao pod-zaplet iz The X-Files prebačen
u format B-filma i u milje marginalaca, alkosa, džankija, krimosa i
poludelih vojnih veterana. Naša anti-junakinja Lou (Lyonne) živi u
prikolici, radi povremeno, a ostatak vremena se zabavlja pijući,
drogirajući se, vodeći isprazne razgovore sa najboljom
prijateljicom Sadie (Sevigny), jedući junk food i viseći po žurkama
sa sebi sličnim individuama. Međutim, kada se posle jedne žurke
izgubljene u crnim rupama ovisničkog pamćenja kod Lou jave simptomi
trudnoće koji sugeriraju ne-ljudsku ili možda čak ne-zemaljsku
varijantu, ona kreće da se tripuje, uporno tvrdeći da bi se setila
seksa da joj se dogodio...
Sadie
nije puno od pomoći jer iza toga možda stoji njen dečko diler i
svodnik (Webber) i njegovi mutni poslovi sa misterioznim tipom koji
tvrdi da ima nešto s vojskom. Zato na scenu skoro slučajno stupa
starija gospođa, Lorna (Tilly), koja ima neke čudne teorije koje
opet nekako vode do vojske. U međuvremenu Lou se usled svog
uznapredovalog i nimalo prijatnog stanja sve više pasivizira, a njen
mozak potpomognut alkoholom i drogom od sećanja, tripova, fantazija
i noćnih mora pravi ne baš primamljivu kašu.
Zvuči
kao recept za spajanje Cronenbergovog “body horrora” sa Lynchovim
na slobodu puštenim tripovima u stilizaciji negde između Watersa, B
filma, “midnight flicka” i socijalne drame. Nije čak ni problem
što se Danny Perez ni najmanje ne trudi da nam barem neki lik učini
iole simpatičnim, naprotiv, taj neapologetski pristup ima svoj šarm,
kao i nasumično opaljeni flashback momenti koji objašnjavaju sve
važnije tačke zapleta, naizgled slučajna cirkulacija likova koji
će postati važni i struktura filma koja oponaša loš narkomanski
trip uz retardiranu televiziju.
Problem,
međutim, nastaje u generalno neujednačenom ritmu i predugačkim
scenama u kojima Lou blebeće i blebeće sa nekim ili sama sa sobom
do te mere da se trudnoća kao nešto što bi trebalo biti
“highlight” filma gura u zapećak. Pošto one zauzimaju lavovski
deo minutaže, svaka oštrica u filmu biva otupljena: i ona
socijalna, i ona vezana za nuspojave kod narkomanije i alkoholizma,
pa i kada je reč o ženskom telu i trudnoći kao životnom stilu i
šoku za organizam. Antibirth tako postaje tripozan film o
svemu i svačemu koji usled svoje nedorečenosti i nedopečenosti
ostaje tripozan film ni o čemu.
No comments:
Post a Comment