2013.
režija: Maggie Kiley
scenario: Maggie Kiley,
Matthew Mullen
uloge: Chris Lowell,
Rose McIver, Jessica Szohr, Alex Kaluzhsky, Allison Janney, Clark
Gregg, Peter Jacobson
Da li vi, cenjena moja
publiko, mislite da je posao filmskog kritičara, ili kritičara
uopšte lak? Da mi možemo da se zezamo kao vi, da možemo da se
išetamo iz bioskopske sale, zaspimo, promenimo kanal ili ugasimo
video kada nam se ne sviđa ono što vidimo? “Ma, idi ti kritičar
u pičku lepu materinu, ko te tera/plaća da gledaš loše filmove?”,
pitate se vi.
To je već pitanje
profesionalne etike, intelektualne doslednosti i kućnog morala. Kad
počneš, završi. Saslušaj nekoga do kraja da možeš da ga umlatiš
sa argumentima. A što se mene tiče, vi slobodno ugasite Brightest
Star nakon pet minuta, ili još bolje, ne počinjite da ga
gledate. Zašto? Zato što je sranje.
U pitanju je
debitantsko rediteljsko ostvarenje relativno nepoznate glumice Maggie
Kiley, jedna dosadnjikava, arbitrarna i generička ljubavna priča
zasnovana na pseudo-dubokumnim replikama i promišljanjima dokonog
pajsera od bezimenog glavnog lika (Lowell). On se budi jednog jutra u
stanu koji je delio sa svojom dragom Charlotte (McIver), koja mu je
dala nogu u dupe na najgovnarskiji mogući način. Kasnije ćemo se
kroz flashback uveriti da je bezimeni govnar to zaslužio, ako ničim
drugim, onda zbog toga što je iritantan. Elem, u gajbu ulazi par
koji je tu gajbu iznajmio, opušten, hipsterski, bleskast par,
sačinjen od pevačice Lite (Szohr) i blejača Raya (Kaluzhsky). Oni
će našem govnaru pomoći da se oporavi od raskida, možda i
previše.
Govnar će dobiti posao
kod Litinog ćaće (Gregg), pa će se posle i uvući Liti u gaće.
Ali avaj, govnar ostaje govnar, pa će svoju novu, opuštenu, slatku
i lojalnu devojku varati sa površnom glupačom koja ga je već
jednom zajebala i otkantala. Usput će sve vreme sanjariti o poslu u
astronomiji (što nije njegovo polje rada, ali je, kao fol, ostao
fasciniran kursom koji je slušao na faksu). Kada ostane bez svega,
pokušaće da se nađe kao domar u opservatoriji pod patronatom
stroge naučnice (Janney), pa ćemo mi, bezvredna publika biti
počašćeni sa još nekoliko pseudo-dubokumnih lajni koje kao da su
ispale iz knjige Paula Coelha. Film će se tu negde i završiti, sa
preseransom, kako je i počeo, ali za nadati se je da je naš govnar
nešto i naučio. Mo'š mislit.
Dragi moji autori i
autorčići, ako ste već toliko dosadni i predvidljivi da ne možete
da smislite ništa drugo osim ljubavne priče, onda je barem
napravite kako valja. Ne razdužujte narativ koji je primeren za
obavezni studentski film sa namenom da ga se zabije u bunker i uništi
nakon deset godina na celovečernju formu, jer ćete, što se iz
Brightest Star da videti, za samo 80 minuta ugušiti publiku.
Dalje, ljubavna priča mora da ima jedan par koji će nekako opstati,
ako ne među glavnim likovima, a onda među sporednim. Prosto, tako
je. Treće, ako glavni lik već nema nijednu pozitivnu osobinu i
potpuno je nemoguće ne prezirati ga od početka do kraja, počevši
od jutarnje frizure do svega ostalog, barem ga napravite kao
“outlandish” smešnu i simpatičnu barabu, kad nas već nervira,
da nas nervira sa stilom. I četvrto, ne vređajte inteligenciju
gledalaca sa proseravanjem. Ljubav je emocija, ne filozofija na nivou
očajnih domaćica i tupavih šiparica.
Sve u svemu, Brightest
Star je krš od filma, od početka do kraja. Donekle ga vade
sporedni glumci. Jessica Szohr je prilično dopadljiva, iako na
očekivan način kao hipsterka Lita, Clark Gregg odrađuje ulogu
njenog oca sa rutinom uhodanog TV i indie glumca, Peter Jacobson
pogađa prave tonove sarkastičnog profe, kao i Allison Janney kao
stroga naučnica. Chris Lowell možda solidno izgleda po standardima
tipične ženske publike, ali njegova gluma je sve samo ne dobra.
Ovakvi filmovi izlaze
kao na pokretnoj traci, imaju distribuciju oko Dana zaljubljenih i
privlače naivnu publiku. Ništa zato, neće svet biti gore mesto
zbog toga. Ali Brightest Star je stvarno loše posložen, i
bez strasti. A odsustvo strasti je zločin prema ljubavnom filmu.
No comments:
Post a Comment