2013.
scenario i režija:
Malcom D. Lee
uloge: Monica Calhoun,
Morris Chestnut, Melissa De Souza, Taye Diggs, Regina Hall, Terrence
Howard, Sanaa Lathan, Nia Long, Harold Perrineau, Eddie Cibrian
The Best Man Holiday
je nastavak velikog, ali sada pomalo zaboravljenog hita The Best
Man (1999), filma koji je na filmu postigao ono što je The
Cosby Show postigao na televiziji. Odnosno, postigao je to da
Afroamerikance više ne gledamo isključivo kroz njihovu rasu. Dakle,
nemamo sliku teškog života u propadajućim urbanim sredinama i
nemamo ghetto, nego crnačku srednju klasu, čije su preokupacije
(gle čuda) potpuno iste kao preokupacije belačke, azijske ili
latinoameričke srednje klase.
Originalni film je tako
izazvao talas crnačkih romantičnih komedija koje su bile jednako
formulične kao belačke. Imali smo četiri celoživotna drugara,
buduću sportsku zvazdu Lanca (Chestnut), pisca Harpera (Diggs),
blatantno iskrenog blejača Quentina (Howard) i brbljivog Juliana
(Perrineau), a “setting” je bilo Lancovo venčanje sa Miom
(Calhoun) i prvo izdanje Harperovog prvog romana “Unfinished
Business” koji se bavio isprepletenim odnosima unutar njegove
škvadre, gde je centralna tačka zapleta afera koju su Harper i Mia
imali. Na marginama svega toga, dešavao se raskid između Juliana i
Shelby (De Souza) i njegovo spetljavanje sa striptizetom Candice
(Hall), te ljubomora Harperove devojke Robyn (Lathan) na njegov odnos
sa Jordan (Long).
The Best Man
nisam pogledao, 1999. godine sam imao pametnijeg posla nego da se
bavim romantičnim komedijama, bile one crnačke ili belačke.
Ispostavilo se, međutim, da to nije bilo obavezno, pošto The
Best Man Holiday u uvodnim kadrovima ponavlja ključne momente iz
prethodnog filma, što samo nagoveštava karakter nastavka i mogućeg
serijala, koji bi se najpre mogao nazvati sapunskom operom. Biće tu
prizemnog humora, loše koncipirane komedije, i melodrame u
Oprah-stilu (Mia, moralna vertikala u oba nastavka u ovom drugom
umire od raka i opet se postavlja u centar priče), te propagande
najjeftinije religioznosti i “porodičnih vrednosti”, sa sve
božićnim pesmama, odlaskom u crkvu i prazničnom fudbalskom
(američki fudbal, ne pravi) utakmicom.
Evo nekog nacrta
sadržaja. Harper je potrošio sve zalihe slave, poslednjih nekoliko
knjiga mu se ne prodaje dobro, a sva lova je otišla na skupe
tretmane u klinikama za plodnost kako bi on i Robyn dobili dete.
Robyn je trudna, ali idalje nepoverljiva prema Harperu i njegovoj
tendenciji da švrlja. Njegova jedina slamka spasa je da nekako ubedi
Lanca, sa kojim nije u najboljim odnosima, da mu dopusti da napiše
njegovu biografiju kada se Lance povuče iz profesionalnog sporta.
Lance i Mia organizuju božićnu zabavu u svojoj vili i pozivaju celo
društvo. Quentin je našao posao u marketingu, gde “bogatim
belcima objašnjava šta crnci žele”, a Julian i Candice vode
ekskluzivnu privatnu školu koja zavisi od donacija. I u frci su zbog
toga što su donatori na internetu otkrili 15 godina stare snimke sa
jedne momačke večeri (znamo koje), gde je Candice nastupala kao
striptizeta. Pored njih, na okupljanje dolaze i Jordan, koja je u
međuvremenu postala jedna od direktora na velikoj TV stanici, i to
sa svojim novim dečkom Brianom (Cibrian), koji izgleda kao vlažni
san konzervativnih mamica: bogat, pristojan i beo, sa vikendicom u
Vermontu i godišnjim božićno-skijaškim familijarnim okupljanjima.
Za šlag na tortu, dolazi i Shelby, sada zvezda reality TV programa,
sa tipičnim reality TV nastupom. Okupljanje će ne površinu izvući
stare probleme i par novih, a sve je u
božićno-religijsko-familijarnom štimungu...
Humor se kreće od
očekivanog do prizemnog, uglavnom se svodi na seksualni i stonerski,
a sve fore smo već videli i u boljim izdanjima. Od polovine filma,
generička komedija postaje generička melodrama, sa generički
dijalozima. Verovatno zbog generičkih likova oko kojih se priča
vrti i njihovih generičkih problema. Možda će jednog dana
poslužiti kao “template” za crnački božićni film, ali na
gledaoce van te ciljne grupe neće ostaviti veliki utisak.
Na kraju treba reći da
je u planu i treći nastavak, a datum još nije određen. Kraj filma
nije baš “cliffhanger”, ali jasno je da je snimljen sa nastavkom
u planu. Sumnjam da ću ga pogledati, kao što sam bez frke mogao
propustiti i Holiday, zavele su me pozitivne kritike od
kritičara koje cenim.
Ništa zato, imam ja
serijal za sebe, a prošle godine je izašao treći nastavak, 9
godina posle drugog, 18 posle prvog. Likova je manje, samo dvoje,
jedan newyorški pametni momak koji je postao pisac i jedna lepa,
simpatična Francuskinja, koja je od interesantne, živahne devojke,
postala interesantna žena sa integritetom. Njih dvoje su Jesse i
Celine, serijal je Before. Pokušao sam i sa njegovim spin-off
serijalom, 2 Days, ali nije išlo. Fora je u likovima, i tome
kako su napisani. Meni je stalo do toga šta se dešava kod ovog
para, dok me za škvadru iz The Best Man serijala nije briga,
jer su svedeni na nekoliko osobina, akcija, vrlina i mana, kao i
prosečni likovi iz sapunica.
No comments:
Post a Comment