2013.
režija: Adam Rodgers
scenario: Glenn German,
Adam Rodgers
uloge: Andy Garcia.
Vera Farmiga, Taissa Farmiga, Spencer Lofranco, Nicholas Braun, Tom
Skerritt, Peter Riegert, Mirjana Joković
Šta se to dogodilo sa
Andijem Garciom? Mislim, čovek je bio specijalista za uloge pandura
ili gangstera, a svi dobro znamo da po hollywoodskom kanonu za
pandure i gangstere uvek ima posla, posebno što panduri i gangsteri
bolje trpe godine nego neki drugi likovi. Pogledajte Al Pacina i
Roberta De Nira, oni mogu da izvuku neku svoju ulogu pandura ili
gangstera iz rukava, a kada rade sa pametnim i zahtevnim rediteljem,
to će još zaličiti na ozbiljnu ulogu. Poslednje što je Garcia
uradio, a da je bilo prominentno i moguće pogledati bez velikog
kopanja bio je Ocean's serijal, a tu su ionako bile sve
hollywoodske posvuduše. Nakon toga je već potrebno konsultovati
imdb i onda – kao grom iz vedra neba pročitam negde da je ovaj
nekada veliki glumac snimio romantičnu komediju At Middleton
zajedno sa sestrama Farmiga koje igraju majku i kćerku. Učini mi se
to zanimljivim, pamteći Garciu kao glumca koji ima nemali komičarski
i romantični potencijal (ujedno je i latino i uglađen, što nije
česta kombinacija u modernom filmu), odlučim da dotični film
pogledam.
I ima tu šta da se
gleda. Prvo, postmodernistička intervencija sa sestrama Farmiga je
zanimljiva, jer liče jedna na drugu i razlika u godinama je skoro
dovoljna da im štos prođe. Drugo, Garcijina lagana transformacija
od frajera koji celog života ima motku u dupetu do potpuno
raspojasanog štrebera kome je jasno da je proćerdao svoj život je
prilično glatka i uverljiva. Treće, film izbegava one grozomorne
melodramatične i romantične klišeje i svoje sredovečne
protagoniste, uštogljenog kardio-hirurga Georga (Garcia) i bleskastu
prodavačicu dečijeg nameštaja Edith (starija Farmiga), roditelje
koji su doveli svoju decu na obilazak jednog koledža na dan
otvorenih vrata, kao odrasle ljude pod utiskom, a ne neodgovornu
balavurdiju.
Dakle, George i Edith
su doveli svoju decu na obilazak koledža, on sina Conrada (Lofranco)
koji izgleda kao tipični bezbrižni mali bogataš, a ona kćerku
Audrey koja ima fiks-ideju da studira lingvistiku kod svog
intelektualnog heroja. Iako u početku idu na živce jedno drugom, a
sa Edith se nikad ne zna kada će reći ili uraditi nešto
neprimereno, njih dvoje će se odvojiti od svoje dece i sami
obilaziti Middleton i zbližiti se usput. Oboje su u braku, ne nužno
srećnom i oboje su nerealizovani i svedeni na nekoliko funkcija u
životu. George je zapostavio privatni život zaradi posla, dok Edith
nikad nije realizovala svoje akademske i umetničke ambicije jer se
rano udala. Oni će imati niz zgodno-nezgodnih situacija, ukrasti
bicikle da se vozikaju, praviti buku u biblioteci, ometati pijanistu
dok vežba, popeti se na toranj da bace pogled... “Highlight” je
svakako scena u kojoj njih dvoje pokidaju studente drame u
improvizaciji. Oni će uspeti još i da se naduvaju i otvore jedno
drugom i upoznaju sami sebe malo bolje. To je kliše, ali radi posao.
Problem je što mi ne dobijamo dovoljno uvida u “background”
likova da bi nas bilo briga za njih.
U međuvremenu, i
njihovi klinci su na putu spoznaje i upoznavanja samih sebe. Opušteni
lovan Conrad će pomoću starog spikera / DJ-a shvatiti da ga
privlači karijera na radiju. Rigidna Audrey će se grdno razočarati
u svog idealnog mentora koji odlazi na drugi koledž i shvatiti da se
ne može sve detaljno planirati unapred i držati pod kontrolom po
svaku cenu. I to je sve divno i krasno, ali nije ni novo ni posebno
impozantno.
Kao što smo rekli,
interesantni obrati u scenariju su ostavljeni za kraj, koji se čini
kao gorko-sladak, realističan, iskren i emotivno nabijen. Šteta što
glavni likovi nisu još malo razrađeniji, pa da cela srednja celina
ne deluje kao klišeizirano filmsko zavođenje. Režija je pešačka,
ali koliko je moguće inovirati režiju u romantičnoj komediji.
Glavni favoriti su ipak glumci. Andy Garcia je imao nimalo zahvalan
zadatak da nam približi uštogljenog Georga, koji je stereotipno
napisan i u tome prilično uspeva, ali bi bilo bolje da je imao bolji
lik. Vera Farmiga je imala zahvalniji, iako jednako klišeizirano
napisan lik ćaknute sredovečne žene, pa je imala više slobode u
tumačenju.
Na kraju krajeva, At
Middleton je polovičan film kome samo malo fali da bude zaista
dobar. Tamo gde je inovativan i iskren je zanimljiv, ali ga obilje
klišea drži tek za nokat iza čistog proseka. Iskreno, voleo bih da
sam se na nekom drugom filmu uverio da Andy Garcia još uvek može i
želi da glumi. Za Veru Farmigu nisam ni sumnjao, ona je još u Up
in The Air pronašla idealni tip uloge, a ovde ga samo za nijansu
varira.
No comments:
Post a Comment