2014.
režija: Seth McFarlane
scenario: Seth
McFarlane, Alec Sulkin, Wellesley Wild
uloge: Seth McFarlane,
Charlize Theron, Amanda Seyfried, Liam Neeson, Neil Patrick Harris,
Giovanni Ribisi, Sarah Silverman
Seth McFarlane je jedan
od onih komičara koji hvataju na brzinu. Štos mu je izlizan, ali
ubrzo bude zamenjen sa novim, sličnim takvim. To je donekle primeren
pristup, mada je u pitanju svojevrsna intelektualna lenjost i
štanceraj, za kratke komične forme, poput McFarlanovih animiranih
serija Family Guy i American Dad, ali nije primeren za
film. Ted je bio neočekivani uspeh i McFarlane je uspeo da
dobije tezgu voditelja Oscara, gde je poprilično usrao motku svojim
prostačkim i neduhovitim ispadima.
A Million Ways to
Die in the West je još jedna od posledica slučajnog uspeha
Teda. McFarlane je dobio odrešene ruke da “izvede svoju
magiju” sa ne baš naivnim budžetom od 40-ak miliona dolara. I on
se prisetio razgovora sa svojim ko-scenaristima kako je život na
Divljem Zapadu bio nepodnošljivo težak i opasan, a opasnosti nisu
bili samo banditi i Indijanci, nego i životinje, boleštine,
prljavština, loša klima i finansijski neuspeh. A Million Ways to
Die in the West nam nudi pogled savremenog čoveka na western kao
žanr i kao mit.
To već od početka
nije simpatično i deluje isfolirano. Sve što ima da kaže,
McFarlane kaže u monologu kroz svoj lik Alberta, skromnog farmera
ovaca i teške kukavice. Sve dalje je ponavljanje jednog te istog uz
ubacivanje “fillera” u vidu prostačkog, seksualnog i klozetskog
humora, te pokoje reference na westerne ili starije parodije poput
Back to The Future III. To je posebno iritantno i krši prvo
pravilo filmaške logike: ako već snimaš recikliran i loš film,
barem ne podsećaj publiku da je neko već snimio bolji.
Dakle, Albert uzgaja
ovce i to ne baš uspešno. Problem preživljavanja na Zapadu rešava
izbegavanjem konfrontacije, što mu donosi reputaciju neopevane
kukavice i korpu od devojke, površne učiteljice Louise (Seyfried)
koja ga ostavi i spetlja se sa frizerom Foyem (Harris). U slobodno
vreme se bavi razmišljanjem kako i zašto mrzi Zapad i visi sa
prijateljima obućarom Edwardom (Ribisi) i njegovom devojkom
prostitutkom Ruth (Silverman). Sticajem čudnih okolnosti upoznaje
Annu (Theron), koja iz neobjašnjivih razloga gaji simpatije za ovog
tunjavka. Međutim, Anna je žena sa tajnom: udata je za Clincha
Letherwooda (Neeson), najopasnijeg revolveraša i bandita u kraju.
Film nema baš suvislog
sadržaja, pa će kliziti od jednog do drugog klišea, western ili
parodičnog. Biće tu tuča, pokušaja stand-up komedije, otrcanih
fazona poput ricinusa i sranja u šešir, aluzija na rasističku
prošlost i čudnih i spektakularnih nesreća sa smrtnim ishodom. Na
taj način je McFarlane razvukao film na skoro dva sata. U poslednjoj
trećini pokušava da skrene prema klasičnoj western mehanici, ali
to čini izuzetno nevešto, zbrzano i natrpano, sa sve poterom,
obračunom, Indijancima i čime sve još. Film je pratljiv, neki od
štoseva su nakratko smešni, neki drugi pak uredno najavljeni i bez
ikakve šanse da nas nasmeju.
Iako ima više nego
solidnu glumačku postavu, McFarlane nema ideju kako bi je
iskoristio. Amanda Seyfried kao Louise je retko kad išta više od
sponzoruše, Neil Patrick Harris reprizira ulogu Barneya iz How I
Met Your Mother, samo što sad ne tupi o odelima, nego o
brkovima, Giovanni Ribisi igra klasičnog šonju, a Sarah Silverman
samo izgovara svoje “outlandish” replike koje su možda šokantne
prvi put, ako i to. Čak ni proslavljeni “oscarovci” Liam Neeson
i Charlize Theron ne uspevaju da utisnu nešto duha u ovaj duboko
pogrešan film. Neesonovi aduti su to što je krupan i osetni irski
akcenat, dok Charlize Theron pokušava da bude cool i hip kao retko
sposobna ženska na Divljem Zapadu.
Najslabija karika je
ipak Seth McFarlane. On nije glumac, nije čak ni stand-up komičar.
Na njegovoj običnoj faci se uvek vidi trag ironije. On se donekle
snašao sa činjenicom da njegov lik nije ni po čemu poseban, i
osnovni zadatak mu je da prenosi misli na ekran uglavnom kroz
monolog. Između njega i Charlize Theron nema nikakve hemije.
Rezultat A Million
Ways to Die in the West je potpuno suprotan od očekivanja
studija, zarada koja još nije pokrila osnovni budžet (računa se da
je još toliko otišlo na marketing) i uglavnom loše kritike. To
dokazuje tezu da se na slučajnom uspehu retko kad izgradi karijera.
A Million Ways to Die in the West je nedokuvan filmski
proizvod, praznjikav, razvučen, nepamtljiv. Nije čak ni smeće sa
potencijalom za kult, jednostavno je bezvezan i beskoristan filmčić.
No comments:
Post a Comment