2013.
uloge: Zoe Kazan, Jake
Johnson, Ron Livingston, Frankie Shaw, John Carroll Lynch
Identični blizanci
različitih karaktera nisu nikakva novost na filmu. To može biti
osnova za laganu komediju jednako kao i za tešku perverziju, zavisi
od želja i preferncija autora. U svakom slučaju, sa tako
obrabljenim konceptom teško je biti svež. Za svežinu je potreban
dobar, uverljiv scenario (ili neka svesna ironija prema samom
konceptu) i više nego sposoban glumac da iznese dvostruku ulogu.
The Pretty One
je prvenac autorice Jenée LaMarque i, što se tiče scenarija i
režije, pokazuje šansu da su pred njom veća dela, nešto iskrenih
emocija i spremnosti da se bavi njima, ali i nekoliko simptoma
poslovičnih “prvih mačića”. Glumica Zoe Kazan, unuka slavnog
Elie Kazana, demonstrira sposobnost da ležerno i sa lakoćom odigra
dvostruku ulogu kroz niz različitih situacija i ona je što filmu
daje početnu vrednost.
Dakle, imamo
bliznakinje Laurel i Audrey. Laurel je naivna, tiha i povučena,
reklo bi se pomalo čudna devojka koja živi na selu sa ocem (Lynch)
i brine se o njemu nakon majčine smrti. Otac je slikar jeftinih
kopija poznatih slika (nije falsifikator jer ih ne potura kao
originale) i Laurel se kreće njegovim stopama. Audrey, naslovna “ona
lepša” je sušta suprotnost, otišla je u veliki grad i potpuno se
osamostalila, te želi povući Laurel sa sobom. Kod njih je sve
drugačije iako su identične, počev od frizure i odevanja, pa do
držanja i facijalne ekspresije.
Zaplet nastaje kada
Audrey pogine u saobraćajnoj nesreći, a Laurel završi sa blagom
post-traumatskom amnezijom. Zabuna je u tome što je Laurel upravo
promenila frizuru i zaličila na Audrey, pa čak i rođeni otac misli
kako je Laurel poginula, a Audrey preživela. Malo iz radoznalosti, a
malo i iz očaja i smorenosti seoskim životom, Laurel reši da
preuzme ulogu svoje sestre, uskoči u njenu odeću, ode u njen stan u
gradu, na njen posao i preuzme njen život. Štos je u tome da je
tuđa trava zelenija samo kada gledamo preko plota, a ne i kada po
njoj gazimo i Laurel će se suočiti sa nizom sitnijih i krupnijih
neprijatnosti.
Dobro, neke od njih se
mogu otpisati na stres usled nesreće i gubitka voljene osobe, ali
Audreyin veoma oženjeni ljubavnik (Livingston), koleginica s posla
(Shaw), pa čak i dobronamerni blentavi sused Basel (Johnson) će
primetiti da se “nova Audrey” ponaša dosta drugačije nego
“stara” i da to predugo traje za privremenu amneziju ili post-traumatski stres. Logično je pretpostaviti da
Laurel neće zapravo postati Audrey i da će morati konačno da
pronađe sebe.
U stvari, kada bolje
pogledamo, Zoe Kazan ne igra samo dve nego četiri uloge: naivnu
Laurel, kučkastu, ali snalažljivu Audrey, Laurel koja se pretvara
da je Audrey i na kraju pravu, odraslu Laurel. Sve četiri uloge igra
odlično i distinkcija među njima je dovoljno jasna, a opet dovoljno
prirodna. U tome joj dosta pomaže interakcija sa drugim glumcima, od
kojih je Ron Livingston (Office Space) još i najmanje
primetan. Jake Johnson pronalazi svoj tip uloge, flegmatičnog, zaigranog
sanjara. John Carroll Lynch krade svaku scenu u kojoj se pojavi, ali
i lik mu je tako koloritan i ekscentričan.
Scenario prolazi kroz
nekoliko nelogičnosti i nikad ne zalazi dovoljno u emotivne dubine,
a pritom je opterećen i prilično nategnutom simbolikom, kao što je
recimo Laurelino traženje svojeg “ja” u životu jednako kao i u
slikarstvu. Režija je veoma standardna i neprimetna, što i nije
loše jer omogućava glumcima da zablistaju.
Kada ne pokušava da
kaže nešto neverovatno pametno ili neverovatno slatko i pusti
likove i glumce u interakciju, Jenée LaMarque uspeva da sa svojim
scenarijem i režijom kaže mnogo više nego kada se trudi iz petnih
žila. Sve u svemu, The Pretty One je jedna sasvim solidna
indie dramica sa nekoliko apsurdno komičnih momenata i odličnim
glumačkim ostvarenjima.
No comments:
Post a Comment